Möjligt han inväntade hur otwd sålde. Men då han vet i realtid antal såld sitter han på insyn.
Men att redeye analysen kom 14 och starbreeze VD inte demiterade estimat. Så kan man anse att marknaden och CFO har likartad information? Samt att redeyes sälj estimat låg ganska rätt. ?
Starbreeze nå nede i ca 4 kr. MCAP rett under 1,3 mrd SEK, så mindre enn Funcom på 1,35 mrd NOK.
Jeg må jo si jeg er veldig usikker på hva Starbreeze burde prises til. De må få plass finansieringen og de må få på plass en troverdig plan for hvordan de skal kunne komme med et Payday 3 innen rimelig tid som ikke er ræva.
Det eneste som egentlig er verdt noe i Starbreeze nå vil jeg si er Payday IP-en.
Tja de har VR-delen sin, Publishing prosjektene og f.eks. Dhruva Interactive. Noe av dette bør jo være verdt litt penger. Publishing-rettigheter kan kanskje selges?
Denne hadde falt 75% på børsten og så blitt tatt bort? Det er nok noen som hadde gitt litt penger for den, men det blir nok småtteri…
Onns nevnte at f.eks. de som skulle lage System Shock 3 hadde kommet med et spill og det ble slaktet pga dårlig kvalitet. Det forrige spillet de slapp, Raid WW2 var et takras salgsmessig. De kan selvfølgelig treffe med et nytt DBD, men det ser ikke ut til å være noe kvalitetsstempel å ha SB som publisher…
Jeg må si at jeg er litt skeptisk til hva dette er verdt. Jeg fikk liksom på følelsen av at de kjøpte dem for å bruke dem internt?
Ja, det er jo en mulighet. Funcom kunne jo potensielt vært interessert i ett av SB sine prosjekter, de har jo cash til det. Problemet til SB er jo at de nok mest sannsynlig da kun får solgt det beste prosjektet… Det ville jo hjulpet SB på to måter: mindre utgifter, får tilbake cash.
Målet til SB må jo samme hva være å overleve til de får gitt ut Payday 3.
Det bør være et innsatsområde nå ja. Kan komme svært luftige kursmål basert på payday2 salget og steam sin årlige økning. Tror star kommer knallhardt tilbake børsmessig før release av payday3. Men fra hvilket nivå starter oppturen? Star skriker etter en troverdig finansieringsplan fremover.
Ja det lover ikke bra for SS3 selv om Warren Spector står bak mange bra spill. Deus Ex er f.eks et av mine favorittspill gjennom tidene. Hvis du ser på Psychonauts 2 så ser det bra ut og tror det kan selge bra på alle platformer. Er vel et år siden de viste den første spillbare demoen :
10 crowns tør jeg ikke si så mye om men synes det er positivt at det ikke er 4 player coop og turn based er jo interessant
" 10 Crowns is an epic-scale turn-based strategy game that lets players create the greatest dynasty in world history."
Dhruva gjør mye annet og det de har gjort for SB er bare en liten del av hva de holder på med.
Det kan jo være noen som faktisk er syke der. Men fra tidligere presentasjoner så har de pleid å vise fram et diagram som viser aksjekursen over tid, og akkurat idag er det kanskje ikke så kult å vise den på storskjerm etter at de først har snakket varmt om sitt eget selskap.
Hehe ja men det er jo lett å tenke at de helst ikke vil være der Med tanke på at de ville være med på dette seminaret så hadde de nok sett for seg at salget av OTWD ville vært mye høyere. Selv på qpresentasjonen virket Bo kjempefornøyd med at de nå lå som #2 og #4. Det at de ikke evner å vurdere kvaliteten på spillene sine er kanskje det som gjør det uinteressant å investere i SB. Selv med finansieringen i boks ville jeg nok bare kjørt noen trades der inntil de begynner å levere bra nok spill.
Jeg har jo slengt endel dritt her om SB, men ja, jeg tror dette er veldig tungt. Ikke minst tror jeg de har jobbet knallhardt med å få på plass finansiering og å finne ut av hva som har gått feil med lanseringen og hva de evt kan gjøre med det.
Han kunne knapt si at spillet var shite på det tidspunktet, de prøvde jo så godt som de kunne å få det solgt. Hadde han vært negativ der, så hadde pressen plukket det opp og de hadde fått enda mer negativ publisitet.
Helt enig, man har ikke lyst til å sitte over fundamentale events i SB før de har vist at de faktisk kan levere igjen.
Han håpet vel de lå som #1. Jeg hadde jo egentlig forventet at de lå der første uken, samme hvor ræva lanseringen ble. Forhåndsestimatet mitt er vel sikkert det dobbelte av hva de faktisk har solgt…
Noe som er litt overraskende og det så man også med RAID er at verdien av å ha et enormt payday2-community er egentlig ikke veldig stor for nye spill hvis spillene ikke er bra nok. Nå har nok microtransaksjoner-fadesen ødelagt en del, men likevel.
Ja, det er faktisk overraskende. Nå skal det sies at det nok er veldig mange Payday 2 spillere som har betalt rundt mindre enn 10$, så når prisen blir 60$ for OTWD, så kan det være at de bommer på sitt publikum.