Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Avsluttes nok med “nu kør vi”
dog utenfor stupet uten sjåfør

3 Likes

“Let’s do this!”

1 Like

Jeg har somsagt ikke sett brevet, bare fått det referert av flere person hvor “mistet bakkekontakt” ble nevnt. Jeg skal dele det så fort jeg ser det.

4 Likes

Er det noen som har en formening om veien videre? Konk og ferdig? Kriseemisjon? Gjeld konverteres til aksjer og gjeldseiere får 99% av selskapet?

De har vel søkt om konkursbeskyttelse og restrukturering, (dette er vel en funksjon vi ikke har i Norge).

Selskapet må slankes og det må hentes inn mer penger. Det finnes fortsatt endel verdier og inntekter, men ikke til å bære dagens kostnader. Jeg antar at dagens aksjonærer vil måtte tåle en veldig stor utvanning som et best case scenario.

1 Like

Med så stor gjeld som de har er vel utgangspunktet at dagens aksjer er verd 0

Det er min antagelse, Men det er alltid så mange finansielle krumspring som kan gjøres at ingenting overrasker meg lengre.

Det er veldig vanskelig å si synes jeg. Problemet er at de har veldig mange ansatte og de klarer ikke lage spill som selger. Samme teamet som lagde OTWD er like sannsynlige til å fucke opp med Payday 3.

Når det er sagt, problemet kan være bare på toppen, og at resten er ok, men det er veldig vanskelig å få snudd et helt selskap.

1 Like

Er det noen forskjell på a og b aksjer i dette?

a-aksjer har 10 stemmer, b-aksjer 1 stemmerett.

Utover det det @christian sa tror jeg ikke det.

Veldig veldig glad for at jeg og vi andre så denne floppen og stars sine problemer veldig tidlig og kom meg ut. Hadde millionbeløp her på det meste. Riktignok ble mye flyttet til pcib og funcom (som har falt en god del), men der er man i det minste med i aksjemarkedet og ikke som i stars tilfelle der aksjonærene sitter igjen med ca 0.

Det å komme seg ut itide før total kollaps er en utrolig viktig egenskap i aksjemarkedet. Alle tar feil, men sitter man på en råtten potet må man ut raskt når man oppdager det.

Rent tradingsmessig kan star muligens være litt interessant, men kun daytrading er mitt tips.

4 Likes

Dette viser faktisk verdien å dra rundt å prate med folk/prøve spill på messer.

TRor mange her inne har spart mye penger på star pga det.

5 Likes

For min del, så holdt det med røde flagg når de utsatte spillet med et helt år mindre enn 6 måneder før de egentlig skulle release. Da vet du at de har null kontroll.

2 Likes

Jeg er relativt sikker på at mye av problemet har vært ledelse og bytte av grafikkmotor. Tror mange her inne hadde gjort en bedre jobb enn det som har blitt gjort. Hadde de f.eks launchet med “starter edition” til $30 og hatt de andre versjonene som alternativ hadde de solgt mye mer ved launch + fått vekk noen negative kommentarer. Hadde de også hatt bedre animasjoner, bedre menyer,kortere loadingtider,bedre matchmaking og en skikkelig tutorial mission så hadde ting vært på grensen til OK.

1 Like

Har akkuratt lest Bo`s avskjedsbrev til de ansatte… Alle ryktene stemte for å si det sånn.

Skal se om jeg kan dele det etterhvert.

5 Likes

https://uploadvr.com/starvr-developer-program-on-hold-due-to-uncertainties-with-shareholder/

2 Likes
2 Likes
1 Like

Du som läst brevet. Är det en rättvis bild av vad han skrivit ?