Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Får du publisert det? Kan jo evnt gjøres på insiderdelen av forumet?

Så fort jeg får lov, egentlig overrasket det ikke er ute enda, for mange har lest det.

Ble visst crash and burn

4 Likes

Man trengte jo ikke dra på messe for å se at Raid var en stor skuffelse. :stuck_out_tongue:

Men det ødelegger ikke egentlig poenget ditt.

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Redeye sänker sin värdering av Starbreeze, i ett så kallat basscenario, till 40 öre.

Vårt base-case (50 procent sannolikhet) är att man genomför en större nyemission till samtliga ägare på en värdering som ligger under de nivåer som aktien har handlats i de senaste dagarna efter att bolaget meddelande att de ansökt om en företagsrekonstruktion. Aktierna värderas i ett sådant läge till mellan 100-160 miljoner kronor, skriver Redeye.

Redeye hade så sent som i juni i år ett basvärde på 15:30 kronor, en nivå som för en månad sedan sänktes till 8:60.

Redeyes bull-case (25 procent sannolikhet) är att tillgångarna inom VR lyckas avyttras relativt förmånligt och att Starbreeze lyckas behålla de viktigaste nyckelpersonerna.

En joker är naturligtvis att en person med gedigen erfarenhet och kämparglöd tar kontrollen i bolaget. OVERKILLs The Walking Dead (OTWD) får nytt liv i samband med att spelet lanseras på konsol, nytt innehåll lanseras, de tekniska problemen försvinner och priset sänks ytterligare. Om spelet släpps till konsol skulle det vara positivt om exempelvis spelet läggs in i Xbox Gamespass vilket säkrar intäkter samtidigt som OTWD får en andra chans att skapa sig en spelarbas, skriver Redeye.

Värderingen i bull-case ligge på 1 krona per aktie.

Redeys bear case (25 procent sannolikhet) är konkurs och en aktie värd 0 kronor.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Bare justert ned målkursen med 96% siden sist! :stuck_out_tongue:

Det komiske er at Redeye sitt forrige estimat på 8,60 kom 14. november, åtte dager etter lanseringen av OTWD og det var klart at OTWD ikke kom til å selge i nærheten av det Redeye må ha hatt med i sine estimater. Jeg forstår ikke at Redeye på det tidspunktet ikke kunne se at det kom til å bli et problem med cash flow-en.

(Peak #2 i reviews er steam awards, så det har ingenting med salget av spillet å gjøre)

4 Likes


LOL! :joy:

5 Likes

1 Like

Jeg giver ikke 5 flade øre for Redeye

12/12-2018 16:15:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Starbreeze fokuserar på kärnverksamheten - intern spelutveckling och förlagverksamhet

Jasså sier dere det!? Bør få opp farta da. Litt av en reaksjon på denne meldingen. Litt av et tidspunkt å slippe den på. Litt av et opplegg…

Har de ikke begynt?

1 Like

3 Likes

Foretrekker Nordea analysen?

Var det Nordea-analysen som regnet med 8m solgte av OTWD? :smiley:

1 Like

Tror de skrev at oTWD salget ikke betydde allverdens på grunn av sterk pipeline :smile:

1 Like

Synes ikke de er så dårlige selv om jeg synes de har vært for positive til OTWD :slight_smile:

Tænker på hvordan de blæste smart energi op.
2 dage efter raste den og er ikke kommet op siden

1 Like

Kan vi da anta at bo også har vært inne til avhør? :smiley:

4 Likes

Enjoy…

4 Likes