Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Stemmer! Men jeg føler Starbreeze har mer potensiale her enn GC hadde med spillet sitt. Det er mye som kunne vært gjort med det Starbreeze allerede har utviklet.

2 Likes

Mye av kartene er jo rimelig generiske, så et evt konkursbo kan fort få laget et spill som bygger på restene av OTWD med annet navn.

07/03-2019 17:30:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Kommuniké från extra bolagsstämma i Starbreeze AB (publ)

Jeg solgte all Starbreeze den dagen broren til Bo brøt med ham. Han så galskapen og solgte.

3 Likes

IR to the next level

1 Like

“Not as bad” -> it’s much worse ?

Tenkte bare jeg skulle bumpe denne tråden litt, det var 21 dager siden forrige post. Det der er jo faktisk en av utviklerne som skriver på Discord-kanalen til OTWD. Hvordan man skal tolke det får jo være opp til hver enkelt, men det er jo en litt spesiell ting å skrive.

De har vel foreløpig ikke meldt at de har solgt unna noen IP’er eller assets generelt, så det er ikke så lett å vite hva som foregår i kulissene der. Men utvikleren jobber videre med OTWD as we speak, til tross for at de ikke har kommet til enighet med Skybound ennå. I allefall ikke offisielt.

SB er jo enda under restrukturering som egentlig betyr en styrt konkurs. Hvis vedkommende er ansatt i SB kan han faktisk straffes for den kommentaren fordi det er løgn.

Nei, det betyr det ikke. Det får være din “glasset halvfullt”-tolkning i såfall. Da er det jo mer straffbart for SB å kalle det noe annet enn det er.

1 Like

En restrukturering er jo for å redde verdier med mål om å drive selskapet videre. Alternativet er en konkurs. At en ansatt prøver å hinte om noe annet er i beste fall meget spesielt.

Spesielt siden restruktureringen er en børsmeldt greie og endringer der må/bør/skal meldes.

Nå må du bestemme deg :wink:

De fikk jo også godkjent at prosessen skulle forlenges til 3. juni, så noe poeng må det jo være i at det tar så lang tid.

Det er svært spesielt å kommentere slik uansett. De færreste vanlige ansatte har detaljert innsikt i selskapets økonomi, i hvert fall ikke i en restruktureringprosess!

1 Like

Og helt klart ikke en som sitter på supporten for et spill :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er på kanten av straffbart.

Det er det. Men hvis man har fått beskjed om at man mister jobben om en måned så tror jeg ikke man skriver noe sånt. Så jeg tolker det som at attituden blant utviklerne er positiv i allefall. Da finnes det jo tydeligvis håp der. Hadde alt vært kullsvart så hadde de vel sett seg om etter noe annet å gjøre, for jeg nekter å tro at ikke utviklerne har NOE anelse om hvilken vei det går.

1 Like

Sånn jeg har forstått det så er vedkommende en del av Overkill-crewet.

2 Likes

Vil jo nesten anta at de har en del ting på gang siden de fikk forlenget prosessen. Det store spørsmålet er uansett hvor mye dagens aksjonærer blir sittende igjen med og hvor mange ansatte SB har etter restruktureringen . Hadde de bare droppet dubai/enterspace og beholdt publishingrettighetene til Dbd så hadde det jo vært brukbart med inntekter i selskapet.

EDIT: Fant denne kommentaren på steam :

“There’s no point in continuing any sort of development even if they did get the license. The game is dead and unlike a zombie it won’t come back.”

:rofl:

2 Likes

Hadde de klart å løsrive seg fra lisensen så tror jeg faktisk det hadde gått an å bruke spillet til noe. Det ville ikke vært første gang noen relanserer et spill som ikke gjorde det så bra. Spørsmålet er bare hvor mye de må endre og hvor dypt TWD-tentaklene sitter i spillet. Kan jo fort bli dyrere enn det er verdt.

1 Like

Spørsmålet er om det er noe poeng i å prøve å “pynte” på oTWD? Jeg tenker at de heller burde lage Payday 3. De trenger cash til det, men bedre å kjøre en emisjon osv med det som mål enn noe videre med oTWD…