Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Er ikke overrasket over dagens melding… Kanskje mulig å få solgt seg ut på slutten av morgendagen til en helt grei kurs for de som ønsker det :slight_smile:

De har vel ikke brukt mer enn 5.4MUSD ?

EDIT: De brukte 8MUSD på Raid også så da blir det 13.4MUSD totalt ?

1 Like

Hva tror du ? :slight_smile:

polygon hands on preview

For now, Overkill’s The Walking Dead is simultaneously a cool,
short experience showing off some tech that has a lot of potential but
also a slight warning sign. There’s little doubt the full game will be
more fleshed out than the experience presented here; I just hope it
doesn’t get lost in the gimmickry of adapting to new hardware.

Kjøper du A eller B ?

Ja min bekymring er at det går vel mye penger ut nå, det må også på et tidspunkt komme penger inn. Men crimewave selger ok for tida og fine plasseringer på steam på payday2

Nei men det tar vel noen år før de får de tilbake ? De har jo brukt en del cash nå + tatt på seg mye større kostnader enn de har hatt tidligere. Fortsetter de å bruke cash slik som de har gjort de siste månedene så snakker vi om emisjon neste år :wink:

( BTW; jeg har kjøpt i dag )

Det kan godt gå bra, men utsettelser f.eks. er helt vanlig i spill-bransjen. Skal STAR da spytte inn enda mere penger slik at spillet blir ferdig? Det må jo STAR nesten, hvis ikke er investeringen tapt.

Og det vil ta nok fort ta noen år før vi ser disse spillene på markedet.

Årsaken til dagens nedgang vet jeg ikke, men jeg lurer på om at manglende melding om crimewave forhåndssalget har noe med saken å gjøre. Jeg tror at hvis salget hadde vært meget bra ville vi fått konkrete tall.

Sikkert også noen som selger fordi de bare skulle være med til E3.

Kan hende salgspresset har blitt større etter at det ikke lenger er noen usikkerhet angående A og B aksjene. Jeg var ikke veldig klar for å selge B-aksjene mine før jeg kunne se A-aksjene, og de fikk jeg først i løpet av mandagen.

Synes ikke nyhetene vi fikk her var spesielt kursdrivende. Mye av dette var jo forventet. Det eneste utenom det vanlig var vel VR-satsingen, men reaksjonen på det tror jeg var blandet, ikke egnet til å drive kursen opp. At de får publishing-avtaler er jo ikke noe overraskende, det er jo noe de har snakket om lenge. Spørsmålet blir jo da hva folk priset inn før E3.

Jeg tror det må en positiv melding om Crimewave salget til for å drive kursen videre pr dags dato.

Et annet moment er at informasjonen om OTWD var mangelfull. Jeg fikk helt klart inntrykk av at det skulle komme mange detaljer om hoved-spillet. I stedet fikk vi denne VR-demoen som dessverre har skapt en del forvirring hos enkelte spill-sider.

Når det gjelder A-aksjene tror jeg ikke den vil være å foretrekke pga lavere likviditet. Heldigvis kan man konvertere automatisk til B men det blir litt papir-arbeid:
http://starbreeze.com/2015/06/fragor-och-svar-om-att-omvandla-a-aktier-till-b-aktier/

Er store aktører interessert i A-aksjen tror jeg handelen skjer utenfor børsen.

edit:
her er hele vr-demoen: