Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Har ikke noe problemer med den logikken, vi er bare uenige om hvor kursen vil ligge, og det er først og fremst en subjektiv oppfatning som vi vel har diskutert ganske grunding

For min del, så ligger dagens kurs i nedre leie av der jeg tror kursen ved TWD launchen vil ligge, men det betyr samtidig at jeg ikke ser så mye oppside og er derfor ute av aksjen. Det kan godt være jeg kjøper meg inn hvis den fortsetter å falle, ettersom den potensielle oppsiden øker. Får håpe @holmes sin tekniske analyse slår til. :wink:

Det interessante er hvor kursen kan tenke seg å stabilisere seg og hvis investorene følger historien er 7.5/1.5 = 5 kr en mulighet og til den prisen er det virkelig mulig å laste opp en del aksjer. Men skal den helt dit? Ikke sikker…

1 Like

Det tviler jeg sterkt på. Før splitten, så tenkte jeg at 10-12kr var en logisk støtte, så 6-8kr et sted. Merker jo selv at jeg vil begynne å bli rimelig interessert rundt 10kr, så jeg tror egentlig ikke vi skal så veldig langt ned. Det kommer litt an på kvartalstall osv.

Har gitt opp fundamental analyse på denne og lignende aksjer - min nye strategi er veldig enkel - kjøpe midt mellom to triggere når interessen er på bunn og selge rett før neste trigger realiseres.

1 Like

Jo det er bra det, men jeg tror ikke de spillegale traderne som står for en stor del av den daglige handelen i denne aksjen bryr seg om det noe særlig. Her er det trigger-basert trading som gjelder. Akkurat som i Funcom.

edit:
Og dette er nok star-ledelsen klar over. De rakk akkurat å trykke opp b-aksjene mens kursen fremdeles var høy.

1 Like

Nei, definitivt ikke glemt, men for min del, så gir Geminose og og VR-avdelingen økt risk. De andre tingene tror jeg vil løfte Starbreeze. Det er en grunn til at du er høyt lastet, mens jeg sitter igjen med 8% av beholdningen. :wink:

1 Like

Hvordan er det mulig? Jeg blir veldig imponert hvis de får det til, men det virker jo litt urealistisk.

Hvor mye investerer konkurrentene hver måned?

fra meldinga

The acquisition is expected to have limited impact on Starbreeze’s
accounts, primarily due to its size but also because the companies have
collaborated for some time.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150614.GlobeNewswire.1928299

Var utgiftene her skjult i forrige rapport mon tro?

1 Like

Det høres fantastisk ut :slight_smile:

2 Likes

Så, vr headset ikke koster noe særlig å utvikle og ikke er kapitalkrevende å lansere? Ja jøss. Det er tydeligvis gratis penger i vr.

1 Like

Hvis det er andre partnere inne i bildet, så høres det mer logisk ut, men da er jo deres del av kaka også tilsvarende mindre…

1 Like

Shit… hvordan kunne jeg glemme … Alt SB tar i blir gull uansett industri.

Jeg kan love negativ EBIT dette kvartal og de neste 2 så kan vi se hvordan aksjemarkedet reagerer på det ;).

Ta gevinst!! Du vet et godt råd teller ikke om man er idiot nok til å sitte på hele veien ned igjen.

1 Like

Det tror jeg ikke :slight_smile: Men en EBIT rundt 20 MSEK er ikke usannsynlig… og så trolig lavere i Q1 avhengig av hvor stor økning det blir på kostnadssiden. Q2 kan bli OK/bra hvis de får til mobillanseringen.