Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

12.40 ny ATH :slight_smile:

4 Likes

Gratulerer alle med gevinst. Ta den og posisjoner deg for samme oppgang i Funcom på like kort tid :wink:

3 Likes

Galehus. Et selskap med 50 mill EBIT i året prises til snart 2 milliarder. Hvis man ikke skjønner at man skal selge nå… Vel da er det ikke håp.

Starbreeze hadde EBIT på 142MSEK forrige regnskapsår. Ser ut som det går mot rundt 65MSEK i år. (Regner da ikke med at nextgen slår inn dette regnskapsåret).

Bra du holder deg til fakta Mr BJ. Tenk hva ebit kommer til å være hvis TWD selger like mye som payday 2. Itillegg kommer Storm året etter.

4 Likes

Tilbyr Avanza lån for short i Starbreeze? Skulle gjerne ha satt en HEFTIG short i dag!

1 Like

oi kallenavn… Ja nå går det fremmover…

EBIT for 2015 blir som Christian også sier ikke noe å hoppe i taket av. Jeg estimerer 10 Mill EBIT i dette kvartal. Jeg tror det blir mindre i de neste… Da skjønner dere at jeg er nokså snill når jeg gir et estimat på 50 Mill EBIT for SB i 2015. 50 Mill forsvarer en aksjekurs ikke langt fra1/4 av nå. De som kjøper aksjer i SB nå har et deathwish. No way in fucking hell at investorer tjener penger på dette i et kort perspektiv som en mnd, eller et lengre som et år.

En strategi som jeg vurderer er å holde på aksjene fram til dagen før rapporten, og så kjøpe meg inn (kanskje dyrere) dersom rapporten er god forhold til mine forventninger. De fleste fallene i denne aksjen har kommet etter rapporter (historisk):

Neste rapportdag er 2015-05-13

3 Likes

Har tenkt samme tanken selv å selge store deler før rapporten og så inn igjen før E3.

EDIT:Jeg må tydeligvis selge meg ned 2 dager før rapporten :smile:

2 Likes

Komplett idioti er det første jeg tenker på etter å ha lest nok en påstand om at aksjepris ikke er knyttet til EBIT…

Hvem sier det? Enhver aksje som har mangeganget marketcap må forsvare det i bunnlinja.

RIP