Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Troller du nå? Vanskelig for pedandiske småtroll som meg å motstå slike poster. Men omtrent alt du skriver er feil. Bunnlinjen er resultat etter skatt. Inntekt er omsetning. Jeg mistenker at du gjør det med vilje. Tar jeg feil? Litt som da du skrev Onns virket ‘uinteligent’ med bare en l…hvem vet, kanskje har du bare god humor…

Oi er vi der. Tilbake til in hominem debattform.

Skjerpings, og nei inntekt er ikke omsetning, det er som jeg sier (se snevre inntektsbegrep… Det sier virksomhetoverskudd…). Skatt ikke inkludert… Men EBIT

Hehe. Det heter jo ad hominem… Artig, men litt for åpenbar…

Tilbake til Starbreeze.

Du synes ikke det er litt oppbrukt å korrigere på stavelse fremfor å diskutere innholdet? Det er det som blir litt for åpenbart… :wink: Passiv Aggressivt spør du meg… Ta ballen ikke mannen

Jeg tror fortsatt dette kan bli bra på lang sikt, spesielt hvis alt klaffer på veien, men tror ikke dette er det rette tidspunktet å eie aksjen. Etter en slik grundig omvurdering av aksjen og markedsverdien av selskapet er nok forventningene i markedet på de neste par rapportene ganske høye. Jeg tror mange vil bli skuffet når de ser de faktiske tallene.

1 Like

Jeg føler de gjør mye riktig men på veldig kort tid har de nå veldig mange baller (og ikke minst forskjellige baller ) i luften . Risk/reward har derfor i mine øyne økt en god del men treffer de på de fleste prosjektene så blir det veldig kjekt å være SB aksjonær.

@onns: hvilket SB prosjekt føler du er det med størst risiko ?

1 Like

Cash i bank er iallfall en dårlig løsning :slight_smile: Det er vel 2 prosjekter jeg er usikker på og det er Geminose og StarVR. De andre prosjektene har jeg egentlig ingen problemer med. Selvfølgelig kan spillene floppe men riskoen er at de taper deler av innsatsen. Med Geminose følger jeg de trenger mye markedsføring for å komme inn på markedet men her kan det jo tenkes at de har en partner som løser dette. StarVR er helt klart det prosjektet med størst risiko . Ikke bare i utviklingsfasen men her har man jo også utfordringer med produksjon++ som vil være mye dyrere å fikse enn en softwarebug.

1 Like

Hvis de har nok gode spill som bare støtter Rift så gjør de det iallfall veldig vanskelig for konkurrentene .

Ja men hvis de spillene du spiller kun støtter en VR løsning så er uansett valget enkelt :wink:

Jeg har da svart på det. Jeg mener de burde holdt seg til det de kan ( dvs spill/software ) og gitt balla i VR / Geminose.

2 Likes

Jeg tror det vil koste en del å få markedsandeler :slight_smile:

1 Like

Har du noen som helst dokumentasjon i det hele tatt?

Så for Facebook er det det dyrt med VR. For SB er det billig… Hehe… For å si det slik, om det blir krig om markedsandeler mellom Facebook og StarBreeze så vet jeg hvem jeg ville sette pengene på.

3 Likes

Hehe… Og StarBreeze klarer det myyyye bedre med 1/10 av pengene som innstats (200 mill det forresten)? Om jeg oppfatter Forbes korekt så kritiserer de VR og om de tror det vil ta av…? Det er vel dere burde lese med omhu fremfor å gjøre narr av? Nå må du slappe litt av Onns… Det blir litt fanatisk å tro at alt SB tar i blir til gull.