Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg mener ikke at de nødvendigvis har gjort noe feil, det vil tiden vise, nå har vi ikke nok informasjon til å avgjøre det. Jeg bare konstaterer at aksjekursen svinger voldsomt fra kvartal til kvartal og kommer til å prøve å time kjøp og salg. Ingen day trading, men kanskje kvartalstrading.

Jeg er naturligvis ikke overrasket over at du synes SB sine VR briller er råbra og mye bedre enn Facebook sine. Det er jo bare slik du kommuniserer… Derav uttrykket “Alt SB tar i blir til gull”. Hvis du hadde ville vektet dine synsinger med litt fornuft så ville ting ikke vært så latterlig og så hausete. Det jeg leser av innlegg nå i denne tråden er rimelig galemathias og mangler bakkekontakt. Utover det så vil jeg ikke si at satsninger i en liga av 100 mill er et lite sidekick av et prosjekt. Det er dritmye… Tenke seg til å nedskrive det prosjektet med 50%… Det ville gjort vondt.

Når alt dette er sagt, så skjønner jeg meg ikke på deg. Du traff, fikk være med helt til topps da SB sin one Trick Pony PD2 fylte kassa… Men nå ser det ut som du er fast bestemt på å være med hele veien ned igjen. SB er nedsyltet i risiko om dagen, og de er også rimelig villig til å vanne dere aksjonærer ut med stadig nye påfunn som jeg heller ikke kan se å ha vært meldt i form av noen strategi eller foretningsplan godkjent av styret. Hele greia blir veldig stormansgalt og minner meg litt om gamle Funcom.

Så her må jeg bare gratulere om dere kommer fra dette med gevinst. Jeg tror at SB vil gå på en kjempesmell i løpet av det neste halvår. Jeg tror og at det kan bli turbulent i 2016

1 Like

Som andre har sagt til deg her inne… Å kjøre i gang nye prosjekt som spiller på element de har klart en gang tidligere, og få til noe slik igjen innebærer mindre risiko enn å blåse av all kapitalen de har opparbeid seg med en gang på alt mellom himmel og jord. Javel, Bo er snill nok til å levere regningen direkte til aksjonærene ved å emitere hvergang guttedrømmen trenger mer teknologi, MEN det som er overtatt skal driftes videre og folk skal ha lønninger samtidig som software lisenser og hardware og annet materiel skal betales. Funcom har blitt veldig kost effektiv nå… Likevel så ser vi at det koster nære 4 mill USD (32 mill NOK, 34 mill SEK) å ha 100 techansatte i gamingindustrien. De samme forholdene gjelder for SB og… Ingen investorer liker utsikter til å brenna av mye cash og negativ EBIT i fremtiden… Nedsiden har defintivt økt, risikoen har definitivt økt. SB burde ikke spredt seg så mye som de har nå.

Nok om det. Fortsett din monolog. Har ikke tid til å være her å påpeke at det du begir deg ut på nå høyst sannsynlig ikke ender bra.

1 Like

En av forskjellene på SB og FC er at FC har utgifter til hosting/drift av servere/båndbredde som SB ikke har. Tror f.eks det er en av grunnen til at FC ikke er like ivrige med å kjøre steam sales som SB.

4 Likes

Angående teknisk på hhv occulus rift kontra sb sine briller. Det er linket over her hvor det av de som var på E3 og har fått innsikt i begge ble sagt noe slikt som ‘sb har en vei å gå for å bli kvitt barndomsutfordringene som rift slet med for ca 1.5 år siden’. Dette er tatt etter husken så unnskyld om sitatet er litt upresist, men jeg er rimelig sikker på at det gjenspeiler hva som ble skrevet. Se over her hvis en lurer.

Dette signaliserer til meg at sb har mer enn 1-2 utfordringer med sine briller før de kommer opp på det kvalitetsnivået som OR holder per dags dato.

3 Likes

Så altså må vi konkludere med at OR er teknisk overlegne SB sine briller på omtrent alt unntatt det teoretiske/hypotetiske.

2 Likes

Oculus har John Carmack. Historisk sett gir det utfordringer hos konkurrentene der de neppe vinner. For de uinnvidde så står han bak første sidescroller til pc(super mario bros 3), wolfenstein, doom1-4, quake 1-3. Fyren er et geni innen 3d programmering og har stått bak de fleste tekniske hoppene i 3d spillutvikling.

1 Like

Nei vent nå litt… “StarBreeze har jo Bo” Kniiiis… :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

4 Likes

Noen andre som ser hode skulder formasjon i StarBreeze chartet?

Du må gjerne poste det chartet @Gordon.

Beste maskinvare fra E3

Oculus Touch
Microsoft HoloLens
Oculus Rift
Project Morpheus
Xbox Elite Wireless Controller

http://www.pressfire.no/mobile/page/9854

2 Likes

Nei du har sikkert rett. De fikk det ikke med seg. Det er jo helt utenkelig at de rett og slett ikke fikk plass til SB på lista :wink:

3 Likes