Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Tunell / kikkert synet en visstnok får ved å bruke Oculus Rift, i følge deg, var uansett godt nok til en 3.plass på lista da.

2 Likes

Ser jo ganske bra ut synes jeg. Synd aksjen er så dyr.

Hehe den satser jeg på :slight_smile:

Hva med TWD VR experience eller hva det spillet heter? Er det egentlig et spill som skal lanseres kommersielt, eller tror du det forblir en demo?

Takk for en bra liste @Onns

Her er mine tanker rundt disse:

Disse produktene er allerede lanserte og resultatet av disse satsingene kan leses ut av kvartalsregnskapene. Forventer meg få overraskelser her:

  • Payday: The Heist (PC)
  • Payday 2 (PC)
  • Ett 36-tal DLC:s till Payday 2.
  • Payday 2: Crimewave Edition (PS4/XBOX ONE)

Low-risk, high reward mulighet

  • Payday för mobiler
  • Övriga vinster från CMUNE (vi äger 6,3% av företaget)

High-risk, high reward, potensielt kapital-intensive hvis Starbreeze velger å satse hardt:

  • Geminose
  • Project StarVR

Investeringer (jeg ser ikke for meg dette som noe mer enn en “enabler” for de andre prosjektene. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å tjene noe her. I såfall må StarVR ha blitt markedsledende e.l.:

  • Royalties kopplade till spelmotorn Valhalla

Kjernevirksomheten til Starbreeze, der jeg tror de vil ha best inntjening pr investerte krone. Lav risk, høy reward, middels kapitalkrevende.

  • Overkills - The Walking Dead
  • STORM
  • RAID: World War II
  • The Hunt - Assault on Mythos
  • Dead by Daylight
3 Likes

FOV er veldig viktig for kjappe first-person-shootere. I Unreal Tournament var 105 grader det jeg vanligvis spillte med. Med høyere FOV, så begynte det å bli vanskelig å sikte. FOV betyr først noe når man ikke lenger blir kvalm eller får vondt i hodet av å spille, så inntil det skjer, så er 3D en gimmick i mine øyne.

Barring a short two-minute break to hit the bathroom, down a glass of milk, and refill my water bottle, I played Episode 1 non-stop, from start to finish, over the course of the next five hours.

By the time I hit the one-hour mark in Episode 1, I was queasy and had a minor headache—two afflictions that would remain until after I finished playing.


En liten stund før vi er der ser det ut til…

Jeg har alltid fått litt vondt i hodet og følt meg sliten i øynene av 3D på kino. Helt til jeg så hobbiten, hvor de har doblet frameraten og filmet alt i ekte 3D. Det funket veldig bra. Tror vi nærmer oss det med VR-headsett også - hvis det er mulig å få til da. Kan godt hende det blir som med sjøsyke, umulig å bli kvitt for enkelte pga at sansene er ute av takt.

Btw, så tror jeg høyere FOV vil gjøre det lettere å unngå kvalme/hodepine/slitne øyne.

2 Likes

Neida, jeg forstår hva du mener, men du kan spille med FOV på 75 eller hva nå som er default i UnrealTournament og så prøve med FOV 105, så skjønner du hva jeg tenker på. Greia med større FOV er at du slipper å snu deg så mye for å se bak deg. Det gjør også at mindre av bildet endrer seg mellom hver ny frame, som gjør at synet blir lettere lurt og ikke tror du ser på et slide-show.

Det er greit å ta med seg at mennesker ikke har mer enn 180 graders FOV, så 210 grader er mer enn man trenger. Synes bildet her illustrer det ganske bra: http://www.roadtovr.com/infiniteye-210-degree-vr-headset-becomes-star-vr-this-is-what-it-look-like-breaking/

5120×1440 som er oppløsningen er forresten færre pixler enn 4k (3840x2160), så med 980ti eller Fury, så det er mulig på dagens high-end kort (6000kr), og oppnåelig for neste generasjon mid-end(14/16nm) skjermkort (3000kr?).

1 Like

Jeg fant en prognose fra desember som estimerer at Crimewave skulle tjene inn 130 MSEK direkte til Starbreeze bare på retail (dvs uten digitalt salg):

“Starbreeze erhåller ca 130 MSEK, därpå läggs digital försäljning, reor och tilläggspaket.”

http://edmundcapital.com/2014/12/crimewave-prognos/

Dette er det vel ingen som tror på nå lenger? Vi får håpe de estimatene som er lagt fram for TWD er mer treffsikre.

Husk å gjøre din egen analyse og ikke stol blindt på noe som noen skriver på en blogg eller et forum!

Forfatteren selv hadde denne oppdateringen:

Uppdatering 25/5-15

Prognosen är ytterst osäker i dagsläget då sökvolymen inte tagit riktig fart ännu.

1 Like

Kanskje vi får noen sånne oppdateringer underveis på TWD-analysene også?

Tror Remium kan treffe ganske bra når det gjelder Q4:

1 Like

Du tror det ja… Hva med dokumentasjon?

Avanzamannen tilbake på “jobb”?

Hva de stiger på nå vet ikke jeg. Muligens PD2 som mobilspill? Hadde ikke forventet meg noe særlig ut fra Crimewave-salg på det jevne.