Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Nå har den steget en del igjen, aldri feil å ta litt gevinst her og der :slight_smile:

Siden den lille dippen tenkte jeg :slight_smile: +13%? (edit)

Du lærer visst ikke… Nå hadde du god sjans på å komme deg ut. I stedet så skal du sitte på ned gjennom kvartals rapport.

Når tror du at du får neste pustepause?.. Tipper et sted mellom 9 og 10 kroner.

Du skriver selv at du nå har flere StarBreeze aksjer enn noen gang. Hvilket betyr at du kjøper på disse prisene og høyere. Når du har vært eksponer i Starbreeze fra bunnen, hele veien opp og fortsatt sitter når aksjen igjen har kommet ned… Men har flere aksjer, vel da har du tapt penger…

Jeg tror ikke tingenes tilstand er like lekre som du liker å fremstille det her. Men siden dette er StarBreeze tråden og her råder tro, så vil jeg dele at jeg tror du er rimelig even om aksjen går tilbake til 10 kroner. Det er det man kaller en fuck up om du har hatt muligheten til å selge hele beholdingen til kongegevinst på 22 kroner aksjen.

Men la meg ikke forstyrre deg. … Carry on…

Hvis du selger litt nå så har du mer å fylle på med hvis det kommer en stor dipp i oktober.

Hehe… Tross det at du nå har flere aksjer enn noen gang… Skulle likt å vite hvilken matematikk som brukes i din trader :stuck_out_tongue: Men slik det funderer for andre når de kjøper aksjer på høye priser og en aksje går ned, vel da forsvinnner gevinst potensialet som engang var der. Slik er det bare, med absolutt like stor selvfølgelighet som at 2+2 = 4 (hos meg er det det hvertfall) :smiley:

Hør… ikke la meg forstyrre deg… Fortsett som du bruker. Men du spurte lengre opp hvorfor du skulle bry deg om at StarBreeze krakker… Du som har flere aksjer enn noen gang… Vel, nå har du blitt fortalt hvorfor, og så får du bare fortsette som før.

Nå har jo @onns sin strategi fungert bedre enn vår? Kjøp tidlig, hold, trade med lite volum, men sitt i aksjen. Hadde jeg latt være å selge meg ut, så hadde jeg hatt aksjer verdt 10% mer enn da jeg solgte meg ut.

Anbefalingen din går ut på at du har rett angående en dipp i oktober og skal opp etterpå, men det må man jo være synsk for å kunne si med sikkerhet. Det kan være markedet forventer en dipp i inntekter framover og at det ikke reagerer i det hele tatt, og heller går opp på div hype meldinger eller hausing på forum. :stuck_out_tongue:

Jeg tror jo du har rett, Crimewave skuffer litt, og vi får to svake kvartaler etter det, men jeg hadde ikke veddet penger på det (shortet Starbreeze)…

1 Like

Kan noen forklare dette til Onns?Jeg gir opp…

22
||
||
V
13

= -41%

1 Like

Kanskje, men jeg har omtrent doblet to ganger - det blir jo tross alt nesten 300%. Men jeg kan gjerne ta kritikk på at jeg solgte alt for tidlig her denne gangen. Men to feil blir ikke rett. :slight_smile:

1 Like

@Gordon jeg kan godt forklare det: @Onns hvis du hadde solgt mellom ca 04.06.2015 og 24.06.2015, så kjøpt deg inn igjen etterpå, så hadde du kunne hatt flere aksjer. Hadde du prøvd å selge deg ut før 04.06, så hadde du hatt færre aksjer. Gordon mener dette er noe du burde ha visst på forhånd, selv om han selv har sagt man skulle solgt seg ut fra Starbreeze stod i 9kr (6kr etter splitt), og hadde sittet igjen med mye lavere gevinst selv.

Min konklusjon: for å kunne ha noen kredibilitet angående I-told-you-so angående salg av aksjer, så må man nesten ha kommet med en kjøpsanbefaling også, eller at aksjen er lavere enn første gang man sa at man burde selge.

1 Like

tendensiøst…

Vel, lykke til folks… Sitt på videre ned da.