Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

fra 7kr (før splitt) til i dag så må kursen være 14 for å få 300% avkastning, så @onns som har tradet mindre sitter med ca samme gevinst som oss. Mao, tradingen har ikke gitt hverken deg eller meg stort.

1 Like

Jo det har faktisk tradingen gjort. Tradingen har gitt redusert risiko, en mer likvid kapital struktur og mulighet til å tjene penger andre steder og.

Vær og obs på at om du hadde satt opp samme betraktning for noen dager siden da SB var på 11 og 12 kroner aksjen… Vel da hadde faktisk Holmes klart mer enn dere, samtidig som han i samme periode hadde hatt mindre risiko, mer likvid kapital og mulighet til å tjene penger andre steder.

Igjen blir dette for tendensiøst…

1 Like

Tjah, jeg har også tradet i Starbreeze, og fikk solgt meg ut høyere enn @holmes, men resultatet er ca det samme som @holmes og ca det samme som @onns Husk på at når aksjen stod i 18kr etter splitten, så var det jeg og @holmes som var kraftig i minus sammenlignet med @onns. Det er også verdt å ta med seg at hvis man ikke sitter på en zero-konto, så får man bra med skatt og papirarbeid på trading som dette.

Skjønner ikke hvorfor du skriver at ting er jeg er ensidig i min tankegang. Jeg sier at den faktiske forskjellen på @onns sin måte å håndtere Starbreeze på og min/@holmes sin måte har gitt ca samme resultat. Underveis har forskjellene vært store, størst i @onns sitt favør. Du har jo sagt “selg” til starbreeze hele tida, så du burde kanskje se deg selv i speilet når det kommer til å ensporethet?

Om @onns sin strategi eller @holmes sin blir best i det lange løp mener jeg er umulig å si.

3 Likes

@Onns har forelsket i en aksje strategien. Den kan virke… forutsatt at man faktisk har forelsket seg i verden beste aksje. Det har vel hendt at det går bra. Men vanligvis så¨tror jeg vi vet hvordan slike kjærlighetshistorier ender.

@Holmes har en mer normal, mer proff om du vil, approach til investeringen. Jeg har troen på denne. Jeg har som Holmes og deg ikke tro på hypertrading, jukking inn og ut av en aksje flere ganger om dagen… eller samme uke (vanligvis). Men å forstå Risiko og verdien av likvid kapital er viktig om du skal investere.

Faktisk slik ting står nå, så er Onns hardere eksponert enn noen gang tidligere. For at regnestykket skal gå opp, så er han helt avhengig av at EBIT gjør det bra i kommende kvartalsrapporter (fordi… joda en aksjes verdi er knyttet til resultat). Gjør det ikke det så er det knall og fall og @Holmes har vunnet… og det uten å riske noe av sin kapital.

1 Like

Jeg har definitvt vært der en gang for mye. :stuck_out_tongue:

2 Likes

jeg og :smiley:

1 Like

For å forklare bruken av Norsk. Hardere eksponert, betyr at du har flere lodd på Starbreeze suksess en noen gang tidligere. Går det ikke bra, så vil det nå gjøre vondere enn noen gang tidligere for hver % StarBreeze går ned.

Hva mener jeg med vondere? Negativ vekst fra dagens utgangspunkt (du vet det at du bare kan selge alt i dag… berge pengene og heller være med på noe annet morsomt som øker din investor konto?) :stuck_out_tongue:

På slutten av året bruker investorer å vise til %vis avkastning. Har du klart intet annet enn Status Quo over de siste 2 år… Vel da er du ganske dårlig stilt. Det mange forelskede ofte gjør er å investere hardere og hardere i sin kjære jo lengre ned den går… Forklaringen for denne genistreken er jo at den kjære skal snu og berge dagen og så skal man være bedre stillt enn noen gang. Saken er bare det, at dersom det ikke skjer så taper du mer og mer for hver % aksjen går ned. Du er hardere eksponert, investorkontoen din avhenger mer og mer av hva din kjære finner på… Don’t do it. Ikke gå i denne klassiske fella. Alle vet at Q rapportene til din kjære kan bli ganske vill lesning etter flere nokså skuffende forhold… Er det verdt å drite seg ut over dette da?

1 Like

Her er vi enige… Du bør så definitivt være skeptisk til hva jeg (random Gordonguy on internet) anbefaler og fabler om :stuck_out_tongue:

La oss ta en oppgang ved utgangen av året… Men vær forsiktig da. Ikke blås alt… Spar litt så du kan være med på neste FUNCOM heisatur. Avgang rundt juletider fra 0.75 kroner pr aksje etter emisjon og publikasjon om deres nye fantastiske prosjekt :wink:

1 Like

Studiebesøk? :slight_smile:

Stille på forumet i dag. Er det fallet ned til 12 tallet som preger folket eller?

Er du og @Gordon samme person? :slight_smile:

6 Likes

Femteplass nå :stuck_out_tongue: