Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Gitt at star sin prising var riktig i går synes jeg ikke 15-20% opp på denne avtalen er urimelig.

Morsomt chart da. Blir nok litt konsolidering her rundt 2,00 - 2,30. Evt brudd opp har først motstand på 4,2. Er delvis derfor jeg kjøpte litt nå

Köpte tillbaka en del på 1,9X. PD är ett starkt IP och tror på samarbetet med Koch :+1:t2:

1 Like

Med det sagt så får den gärna ta en dip till, har lagt ut några krokar… :wink::sunglasses:

Valgte å selge ca. 65% av beholdningen fra 2.05-2.19. Greit å sikre gevinst. Etter at den har gått mye siste månedene. Noe også @nofun nevnte.

Usikker på når vi ser denne over 2.20.

1 Like

pressekonferansen:
Press conference 2021 - 3 - Starbreeze
QA var litt interessant:
Vil ikke si noe nærmere om fordeling av inntektene med koch og er nok lenge til mere detaljert news om spillet virker det som.

2 Likes

CEO påpekte uansett at det var en co-publishingdeal og jeg tenker da at fordelingen er nærmere 50/50 enn 70/30.

1 Like

Ja, jag sålde det mesta av behållningen för ett par veckor sen till strax under 2. Satt på en riktigt bra vinst efter att jag fick köpt ganska mycket under emissionen i höstas :+1:.

Nu köper jag upp mig lite igen eftersom nyheten idag faktiskt innebär att vi högst troligt får se en PD3 lansering. En hype och/eller lyckat spelsläpp kommer få SB på fötterna igen. Förhoppningsvis kan ett förläggaravtal till Crime Wars bidra lite på vägen

2 Likes

Han ville heller ikke nevne noe om majoriteten av inntektene tilfaller star så alt i alt heller jeg nok mere mot 60/40 i favør koch.

Nevnte også på pressekonferansen at crime wars diskusjonene gikk godt.

Nu blir det bara rena spekulationer, men jag tror dealen är lite (kanske inte så mycket) bättre än så. Huvudanledningen är att SB sitter på ett attraktivt IP. De har säkerligen förhandlat med flera förläggare och valt at gå vidare med Koch för att de var den bästa partnern med den bästa dealen. Digital Bros har garanterat haft en finger med och jag tror inte de hade godtagit en deal med de förutsättningarna. Men; som sagt så blir det rena spekulationer. Vi får kanske lite mer signaler längre fram.

De påpekar också flera gånger i presentationen att IPt är “developed and owned by Starbreeze”…

1 Like

Ja, som i “hvis det blir en Payday 4, så kan vi self-publishe” :stuck_out_tongue:

Gleder meg egentlig mest til musikken :stuck_out_tongue: Tok en post, satte på “PAYDAY 2 - Hype train” rett etterpå.
The feels :grin:

Heh, ser ut som jeg overvurderte hvor lurt det var å ta plass i dag morges. Ser ut som toget sporet av. Forventningene var nok til en annen, større, publisher.

Oppturen vi har sett i det siste har nok vært i påvente av en løsning på publishing.

Jeg skal inn igjen senere, men jeg tror den skal mer ned først. Samtidig vet vi jo nå at det er mye større sjangs for at spillet kommer. Og er det noe Star er gode på så er det hyyyyyype.

2 Likes

Ikke sikkert, langsiktig pump og dump. Tror det største problemet er forventet newsflow til payday3. For lenge å vente tipper jeg.

Når CEO ble spurt om når man kan se noe fra spillet så svarte han akkurat slik funcoms CEO bruker å svare. Når marketing synes det er best er kortversjonen.Nevnte også noe om at det bruker å komme nærmere release enn før mener jeg å huske fra pressekonferansen.

Når man ser på levetiden til PD2 så blir det nok ikke et PD4 med det første . PD2 sin engine var vel egentlig utdatert før spillet kom ut så det at PD3 kommer på unreal er en stor fordel. Det er uansett ikke enkelt å lage en oppfølger til et spill som PD2 og kommer garantert til å være mange som klager på at det ikke er like bra som PD2. Krysser uansett fingrene for at de som styrer utviklingen av PD3 ikke sliter med det samme som under OTWD. Saul Gascon var vel en av de som ansatte ikke var fornøyd med under utviklingen av OTWD og han er så vidt jeg vet ikke i SB lengre.

Er vel egentlig aldri feil å sitte med Embracer etter en emisjon ( hvis man har en horisont på 2-6 måneder ).

En veldig stor fordel. otwd sin største tabbe var nok den inhouse-enginen som ikke var god nok. Noe star oppdaget alt for sent.

Små utviklere bør egentlig ikke bruken tiden på å mekke engines selv, men bruke unreal eller lignende. Bruke tiden på å lage et best mulig spill og ikke fikse problemer i enginen.
CD Project utvikler fortalte at utviklingen av Cyberpunk var som å kjøre et tog i fart samtidig som man legger tog-skinnene.

At enginen er på plass gjør generelt at oppfølgere laget med samme engine kan bli mye bedre enn originalen.

direkt:

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Starbreeze förlagsavtal med Embracerägda Koch Media medger en investering i Payday 3 på upp till över 50 miljoner euro 18 månader efter lansering. Hur stor del av investeringen de olika parterna ska stå för avslöjas dock inte.

Vi uppskattar att produkten Payday 3 kan få en total investering som kan övergå 50 miljoner euro. Det är den summan som går in i projektet under den perioden utan att säga hur mycket från vem. Det är en uppskattning av hur stort engagemang vi delar i spelet, säger Starbreeze tillförordnade vd Tobias Sjögren till Nyhetsbyrån Direkt.

Som brukligt är lämnas sparsamt med information om detaljerna i det så kallade co-publishingavtalet med Koch Media. Utöver att intäkterna från spelförsäljningen kommer att tillfalla även Starbreeze från första sålda exemplaret vill Tobias Sjögren inte ge sig in på hur intäktsfördelningen mellan parterna ser ut.

Det viktiga är att nu är vi finansierade för att släppa Payday 3 och bortom. Nu kör vi bolaget och har en plan utan en bortre gräns. Samtidigt fortsätter vi att supporta Payday 2 fram till lanseringen av Payday 3, säger han.

Tidigare uppgifter från Starbreeze har talat om en lansering av Payday 3 under slutet av 2022 eller i början av 2023. Nu förväntas spelet lanseras under 2023. När under 2023, och när det är mer information att vänta kring själva spelet, återstår att se.

Starbreeze är även på jakt efter en förläggare till sitt mobilspel Payday: Crime War, en process som pågått ett bra tag.

Det har dragit ut på tiden, blir det något avtal för Payday: Crime War?

Ja, det tror jag. Vi har bra pågående diskussioner med mobilspecifika förläggare, säger Tobias Sjögren.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

Er vel en klassisk “sell on news” må være noen store som tok sjansen til å selge seg ned en del i dag. Så positiv nyhet på lang sikt, men kortsiktig ønsker noen store å ta gevinst er min tolkning. Volum på over 100 millioner aksjer så langt i dag.

2 Likes