Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

95 - 99% : Overhwelmingly Positive
94 - 80% : Very Positive
80 - 99% + few reviews: Positive
70 - 79% : Mostly Positive
40 - 69% : Mixed
20? - 39% : Mostly Negative
0 - 39% + rew reviews: Negative
0 - 19% : Very Negative
0 - 19% + many reviews: Overwhelmingly Negative

Håp om at de klarer Mixed snart.

3 Likes

Har spilt et par timer og ingen matchmaking errors men har hatt 1 lobby med 1/4 og noen med 2/4 så ingen tvil om at det er mulig å gjøre forbedringer i matchmakingen. Det jeg synes er litt rart er at spillertallene på steam holder seg omtrent på samme nivå fra ca 16 til ca 23 .

image

3 Likes

Unreleased MTX cosmetics and Prices. : r/paydaytheheist (reddit.com)

6 Likes

Siden de la inn cap den 26. og det var 32k peak 27. og så lavere peak og uten at grafen viser noe platå etter det så tyder det vel egentlig på at cap ikke har vært noe særlig begrensende.
Virker vel mest som mange gikk fort lei og trolig avventer patch.

3 Likes

Oppdatering fra Starbreeze. In the past five days, PAYDAY 3 had a peak concurrent players (CCU) of 124,254. In September 2023, the game had 3,167,938 unique players (MAU). Starbreeze Nebula has a total of 4,538,702 registered users across all titles.

5 Likes

Dette er vel sterke tall? Mye game pass såklart, men viser sterk interesse og mulig fremtid inntjening med DLCer

1 Like

Enig. Bara skitsnack.
Om løst det varför inte tagit bort capen

Vanskelig å si hvor stor andelen på game-pass er, men synes det ser lovende ut. Tar også med denne setningen fra meldingen “Starbreeze will now intensify the commercial activities around PAYDAY 3, after partially pausing these during the previous week.”

4 Likes

Hva tenker du om dette?:

Hvis man ser på den siste uken så har vi ofte hatt en bra stigning i CCU fram til ca kl 17 og så har den ligget på samme nivå til ca 24 før den synker igjen. Jeg ville trodd at det var normalt at CCU skulle steget fram til en gang mellom 20-22…

Når det er sagt så har jeg hatt minimalt med utfordringer med matchmaking i helgen . Ingen errors men av og til tar det relativt lang tid å få lobby. Det eneste som irriterer er egentlig når man havner i 1/4 og eventuelt 2/4 lobbies . Det ser ikke ut som om det kommer nye spillere utenom de 5-10 første sekundene så havner man i en 1/4 eller 2/4 så blir den som regel det.

EDIT:

image

7 Likes

akkurat dette jeg stusser på også, samt at man burde ha en peak i helg uansett når alle kan spille.

Er ikke dette et tegn på at man halter litt pågangen da. Tydelig at systemet ikke tåler en slags kødannelse i denne delen av matchmakingen. Også er nok folk mye mer fornøyd med å spille 1/4 eller 2/4 enn å ikke spille i det hele tatt…

Det jeg savner er jo en fiks på dette, men spørs om systemet/softwaren er såpass skjør/liten kapasitet at de må erstatte den, ref andre samarbeidspartnere?

2 Likes

Jeg tenker iallfall det er mye bedre å få 4/4 i de lobbyene som er opprettet enn å opprette en haug med 1/4 eller 2/4 . Spesielt på very hard / overkill er det mye kjekkere å ha med folk enn bot’er og mange velger å finne ny lobby istedenfor å fortsette som 1/4 eller 2/4. Dette er nok med på å forsterke problemene de har.

Det er jo ikke risikofritt å bytte partner på matchmaking nå og jeg tenker de tok med det for å legge press på AccelByte.

2 Likes

ja det er langt ifra optimalt. Men kan nesten virke som de lar det gå slik inntil videre. I battelfield f.eks så har de jo en storlobby, men inni der igjen så må folk lage seg en squad, som andre kan joine slik at man blir fyllt opp, eller man joiner en annen squad. Rart at man ikke skal klare å lage en lobby, også kan folk velge andre lobbyer som evt ikke er fyllt opp.

Ser jo også at kommunikasjon/interaksjonen mellom spillere, samt den sosiale delen er ganske laber. Hvis det er vanskelig å connecte spillere i utgangspunktet så er det jo ikke rart at lobbyer ikke fylles opp. Erfarer du dette også når du spiller?

1 Like

Ligget på samme nivå fra 17 til 24?

Jeg ser ikke det samme. Er ikke dette riktig graf?
Har stort sett snudd rett ned etter peak frem til fredag. Lørdag og søndag en liten topp, litt ned og så litt høyere topp. Siden siste topp er høyest tror ikke jeg første topp og så litt nedgang skyldes cap.

Nå får vi håpe problemet uansett er løst og at ting snur ved neste patch.

1 Like

Hvis cap hadde forhindret mange spillere å logge på eller matche så ville vi nok ha hørt det. Skulle gjerne sett litt høyere tall ved peak, men satser på at det vil ta seg opp fremover.

Eneste jeg kan si er at ikke skriv poster samtidig som man spiller :wink: Alle dagene ser ut til å ha normal utvikling fram til ca 17 ( den som viser som 14 UTC på steamdb.info ). Lørdag og Søndag har ( etter min mening) en unormal utvikling etter kl 17 . Kan selvsagt være tilfeldigheter :slight_smile:
Har lagt ved en graf fra gamestatify som viser spillertallene litt bedre for fredag - søndag. Utviklingen på fredag fra 17 til 23 er omtrent det jeg hadde forventet å se lørdag/søndag. På lørdag/søndag er det ca 5% forskjell på laveste og peak CCU mellom 17 og 23 mens det andre dager er 15-20%

Det er uansett ingen tvil om at det matchmakingen ikke er optimal ( i ukedagene og :wink: ) så håper at de gjør noen oppdateringer her før de kjører på med markedsføring.

Skulle det ikke være stream i dag ?

EDIT: Ser den er kl 21

3 Likes

Bare jeg?. Men Etter Steam var nede noen minutter. Så har matchmakinga vært mye bedre. Sån som den skal være ?