Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Spillet er ferdig! Funker fint når vi tester det!

… de brukte sikkert ikke lobbysystemet på samme måte som spillere gjør under utvikling. Virker som det har fått veldig lav pri. Selve spillet ser ut til å være relativt bugfritt…

Om du sammeligner med Payday 2 2013 da. ?Litt rart og se spillerstallene de hadde på Steam.Var jo direkte Labert. Selv med en dårlig launch no der folk ikke fikk spille. Har det vel aldri vært flere som som spiller Payday nå. Med Crossplay er jo økningen betydelig.

Ser Ratingen på Ps5 tikker oppover .3.69 Nå. Selv de hadde en enda dårligere start en Pc. Fikk Beta versjonen til Launch og det manglet skins fra Gold and Silver som folk hadde kjøpt.

2 Likes

Mye offline spilling?

Teller fortsatt på steam,

1 Like

Får det liksom ikke til å stemme overens med 1,7m solgte. :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Vet jo ikke hvor mye de har solgt heller. 2500 ish ratings på Ps5. Steam Rewies er vel kanskje ikke til å stole på siden det ble Bomba.
3.2 millioner unike spillere ved Launch helgen. Sikkert hovedelen fra Gamepass. 4-5 Milloner registrerte på Nebula.

Nei håper de får litt streamers til å spille litt no etter en forhåpentligvis vellykket Patch.

De trenger litt Positivitet.

Håper de også Skifter sangen… Også…

Hvor er # I will Give you My all#

Er dypt Savnet… Av min Sønn

Avtalen med Plaion skal bidra til 18 måneder med live service, så Starbreeze har litt tid på seg til å få opp salget av Payday 3 (og kovertere spillerer fra Payday 2). Hvis jeg skal gjette så kjører de rabatt på spillet rundt jul sammen med lansering av første betalte DLC. Fra starbreeze sin Q&A om avtalen med Plaion:

Hur är avtalet mellan Starbreeze och PLAION strukturerat?

Budgeten för PAYDAY 3, inklusive 18 månader av live service, utveckling och marknadsföring, uppgår till mer än 50 miljoner euro. Båda parter lägger till medel för spelutveckling, samt delar på kostnader för live service (vidareutveckling av spelet efter lansering, DLC-utveckling etc.) och samarbetar kring marknadsföring och PR-aktiviteter under denna period.

1 Like

Den där dealen framstår mer & mer lukrativ som saker & ting har utvecklat sig :sweat_smile:

1 Like

Hvis de hadde gjort det iløpet av de første 6-12 månedene så tror jeg de hadde fått et par negative reviews fra PD2 spillere som allerede har kjøpt PD3 :wink:

Ja , det er relativt få problemer med selve spillet og da er det jo ekstra kjipt at servere, matchmaking og UI har vært såpass dårlig.

2 Likes

Steam har mulighet for personlige vouchers. Så folk som ikke får dem vet det ikke. Brukes ofte for å booste spillsalg.

Så hvis du gir en slik voucher til 5-10 mill PD2 eiere på steam så kommer ingen av de til å si noe til noen ? :stuck_out_tongue: Vedder en tier på at “alle” kommer til å vite det hvis de gir ut 50-75% discount vouchers .

EDIT:

Mindre og mindre reviews per dag så tar litt tid å komme over 40 :

bilde

1 Like

Nei du gir dem ikke til så mange omgangen.

Uansett hvor mange du gir det til omgangen så kommer det garantert være noen som har PD3 på console eller eventuelt gamepass som kommer til å lage en post om det et eller annet sted.

1 Like

uansett så må noe gjøres for å få opp antall spillere. Håper nedgangen vi ser denne uken er folk som venter på oppdateringen skal fullføres.

Hvis de ikke trør til med markedsføring så tror jeg ikke vi ser oppgang i spillere før de kommer med nytt innhold .

1 Like

Utfra google trenden, så er jeg rimelig sikker på at dette stemmer. Når det gjelder steam, så har de jo to karakterer “Nylige anmeldelser” og “Alle anmeldelser”.

For Payday 2 så er disse på 92% (3257) og 89% (418 235).
For Payday 2 så er disse på - og 38% (29667).

Jeg tenker det er poengløst å kjøre reklame før de har fått nylige anmeldelser også. Jævelig vanskelig å selge et spill som har “stort sett negative” reviews i rødt som eneste info. Veldig mye bedre med nylige anmeldelser i blått og alle anmeldelser i beige (40%+?).

Nylige anmeldelser er siste måned/30 dager, så det vil ta en stund.

Når man ser på reviews siste 7 dager, så ser det dog mørkt ut. Ser ikke ut til at de er på vei mot 70%+ som er laveste nivå for å få blå skrift med det første. Trenden ser jo ut til å være oppover. Var et par dager der med 68% og 67% positive reviews. Så, kanskje om 45 dager, når mesteparten av reviewene kommer fra folk som enten har nylig kjøpt spillet eller lagt det til side og prøvd det igjen uten fubar servere… Da vil de forhåpentligvis klare 70%.

Positive Negative % positive Kommentar
170 122 58 % Nyeste
213 105 67 %
288 136 68 %
265 209 56 %
294 171 63 %
352 237 60 %
370 240 61 % Eldre
1952 1220 62 % Siste 7 dager
  • 70 - 79% : Mostly Positive (Blå skrift)
  • 40 - 69% : Mixed (Beige skrift)
  • 20? - 39% : Mostly Negative (Orange skrift)

Kort fortalt: Jeg tror de først vil kjøre markedsføring ved lansering av neste Heist. Det kan godt være med en rabattkupong til alle som har kjøpt spillet før det. Også kan de selge en bundle med spillet+dlc = prisen for spillet. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Blir interessant å se om den første patchen påvirker noe. Jeg tror uansett at vi ikke ser en stor forbedring her før matchmaking og lobby har fått et par oppgraderinger og at de har gjort endringer på hvordan man leveler opp. Nye stealth challenges hjelper på det siste men usikker på om det er nok.

EDIT:

Det store spørsmålet er om det første heistet som kommer er gratis eller om det er den DLCen som kommer på slutten av året. Forventer at transporter skill line + halloween event kommer på slutten av måneden men så har de også sagt at det kommer nytt innhold i November. Hadde vært greit om det var et gratis heist.

Er også litt spent på hva de gjør med PD2 siden det fremdeles har solgt OK.

1 Like

Men dette var ikke i patchen som kom nå sant? syns de var litt utydelig i når dette kom, virket på meg som de ikke hadde en klar fix på det. De skulle vel endre på en bug som gjorde at challenges ikke slo inn på xp, men selve progresseringen ble ikke tweaket slik jeg forstod det i streamene.

Tror det bare er bugfixer i den patchen som kommer nå men er vi heldige kan det kanskje komme noe i den patchen som kommer i slutten av måneden.

1 Like