Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

De 50MEURO de fikk av Plaion skal vare til 18måneder etter launch. Så har de nok fått inn 120MSEK for Gamepass. + Den emisjonen de hadde + 500-800k solgte spill.

De klarer seg mao rimelig bra.

Vi får se. Begynner å tenke på age of Conan og releasen der som ikke var god.der gikk game director for å gjenreise tilliten. Aoc ble forøvrig et meget godt spill etter en del år.

Vanskelig å si hva star skal gjøre.lite poeng med markedsføring hvis spillet ikke fungerer på det tekniske.

Tror det er best å vente med markedsføring.det kommer flere muligheter dlc,julesalget etc.

Tro hvor mye robur har igjen av aksjer?

1 Like

Ja , nå ser man hvor viktig det er å ta inn cash når man kan og ikke når man må. Hadde de ikke kjørt en relativt stor emisjon så kunne det vært fare for at de måtte kjørt ny emisjon før neste spill kommer i 2026.

edit:

Ja jeg tror de iallfall må få ut de patchene som er planlagt i oktober før de gjør noe men føler egentlig det er lite poeng med markedsføring før de minimum har fikset hvordan man søker etter heists. Mange som føler de ikke finner noen å spille med nå og veldig irriterende hvis man ønsker å kjøre loud når resten av lobbyen vil kjøre stealth.

Jeg blir overrasket om ikke spill og DLC gir dem godt med penger i tide før 2026. Men ja, viktig å få konvertert den gjelden og hente penger.

Skal dog innrømme at jeg koser meg med spillet. Gjengen diskuterer enda om vi liker levling mekanismen. Blir mye farming. Men siden vi kan farme fritt på alle brettene funker det fint.

Skal dog innrømme at 1500sekunder med gissel var kjedelig.

Jeg tror jo det kommer til å bli bra men det kunne vært mye bedre. For meg som spiller alene så er det hvordan man finner heists som er det store problemet. Hadde man f.eks hadde hatt mulighet til å søke etter loud/stealth , hatt med mer enn 1 vanskelighetsgrad og kanskje flere heists så hadde ting fungert mye bedre for mange.

1 Like

Med tanke på at spillet har 4år i utvikling. Så er det både tynt og flaut det som er levert.

Skikkelig lobby. med QoL fra starten av. Samt 3-4 heist til. Så hadde dette vært 2-3mill salg vs 500-800k

1 Like

Med tanke på at de hadde ca 150k CCU første dagen(pc + xbox silver/gold edition ) så tror jeg de iallfall har solgt en god del mer enn 500k.

2 Likes

Det skal være et coop spill,men de tingene som skal få coop til å skinne mangler helt eller delvis.chat crimenet etc fungerende matchmaking

Merkelig at man ikke har tatt mer lærdom av det som gjorde payday 2 så bra

Liker faktisk bedre dagens løsning enn Crimenet.

Her er det enklere å velge det oppdraget man vil til den vanskelighetsgraden man vil.

kom det ny aksjonæroversikt 01.10?

De har iallfall ikke oppdatert på starbreeze sine sider ennå.

Greier dem det da :woman_shrugging:

Noen som tør begi seg ut på vurderinger rundt kurs ett kvartal frem i tid? I dass eller oppover fra 0,5

Spør for en venn

Siger vel nedover til salget går oppover? Så kan sige fram mot når du tror neste DLC kommer.

Synes det er vanskelig å manøvrere rundt salgstall så langt. Virker være mange meninger men ingen fasit.

Vi kan vel uansett være sikre på at PD3 har solgt mye mindre enn det kunne ha gjort med en litt bedre launch / post launch. Når det gjelder kurs 1 kvartal frem i tid så er nok det mye avhengig av hva de klarer å fikse og hva de kommer med av innhold. Skal jo komme en ny skill line(og kanskje halloween event ?) denne måneden men når man ser hvor mye de har rotet med første patch så blir man jo usikker på om de klarer å få det ut. Det jeg har på ønskelisten min for PD3 denne måneden er uansett mulighet til å søke etter loud/stealth heists . Hadde man f.eks hatt mulighet til det + kanskje søke på flere vanskelighetsgrader samtidig så hadde det gjort det mye enklere for spillerene.

Positive reviews siger oppover og har passert 40% hvis vi tar med alle reviews. Steam trenger fremdeles et par dager før det viser 40% ( ca 39.6% nå ) . Hvis det ikke kommer noen forbedringer så ser det ut som om reviews etter hvert vil havne på 60-62% positive så tror dette kan bli bra på sikt men det krever at SB begynner å levere patcher i tide.

bilde

7 Likes

positiv utvikling idag, kan bli en fin topp igjen

https://gamesensor.info/news/payday_3_sales_first_ten_days_on_steam?fbclid=IwAR3cRfpukmpSN-lDZEwb1rkWm4cfvW3HF8w3ubGfeQY0AIoyOxhCN8T3sEY_aem_AWbhtuMWUCa0iImgZG1CnnCdbssnCkCid4eA99SEt39PgVjIKIqy3APHOeA9jEodG4A

Bedre enn Forventet ?

1 Like

Tror det er formye.

Men har de solgt halvparten er det forsatt 25musd.

1 Like

Vi vet jo at 150k (men alle disse er ikke på steam) har kjøpt silver eller gold og de koster jo 69.99 og 89.99. Tror derfor vi er over 25MUSD men nærmere 25 enn 50MUSD.

3 Likes