Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

helt enig, de var ganske bra den første uken. Men nå etterhvert er d labre greier. Men positivt om de har forstått at det må litt mer info omkring utviklingen om de skal holde på spillertallene og interessen

Det virker som antall aktive her går stadig ned og er helt i bunn.
Hva tenker dere her? Jeg var håpefull med at det skulle snu på rundt 0,5 SEK men nå vurderer jeg å kaste hele driten. Lurer på noen som kjenner til gaming mener de kan ha noen interessante strategier for å snu dette rundt og faktisk få en økende base og at noe mer kan skje?

Når de har fikset de vanligste feilene og slipper første DLC, så gir det mening å tappe inn i PR-budsjettet for å prøve å skape hype rundt spillet.

Problemet som jeg ser det er at antall positive reviews (blant de nye, ikke re-reviews) er på rundt 60-65%.

Mao, de er ikke der at de har løst problemene sine.

Tror de må gjøre en grundig vurdering på når det er verdt tappe inn i PR-budsjettet. Synes mye tyder på at det er en rekke forbedringer som bør på plass før det er verdt å gjøre noe særlig. Lest en del reviews og det virker som mange er skuffet over det som er levert og da ikke rent bugrelatert.

Forsøkte å finne tilbake til et review jeg syntes var veldig bra men fant det ikke i farten. Men fant et eksempel:

Kan sikkert både være uenig og enig i mye av det som skrives men synes slike reviews gir en indikasjon om at de har bommet litt og at det muligens er flere forbedringer som bør på plass før de gunner på med pr.

Jeg har spilt en del PD3 og det største problemet slik jeg ser det er matchmaking og hvordan man søker etter lobbyer. Føler dette må bli mye bedre før de kjører på med markedsføring. Jeg har forresten primært kjørt public lobbys i tillegg til noen solo heists.

• generell matchmaking må bli bedre siden man fremdeles får 1/4 og 2/4 lobbyer
  • mulighet til å søke etter loud/stealth lobbyer er et must
  • burde være mulig å søke etter mer enn 1 vanskelighetsgrad og heist

Etter matchmaking kommer xp . De har sagt de skal legge til flere stealth challenges men dette er ikke nok til å løse problemet. Man burde få litt xp for å fullføre heists. Føler det å tvinge folk til å spille på en måte de normalt ikke ville spilt er lite gjennomtenkt. Jeg har jo spilt en del World of warcraft og skulle de kjørt tilsvarende xpsystem der så måtte man spille både tank,dps og healer for å komme til max level. Det funker for noen men man ville mistet mange spillere hvis dette var et krav .

EDIT:

Hørte på streamen med Elisabeth og da fikk jeg ikke inntrykk av ting var sendt over. Virker nesten som de har et problem de ikke klarer å fikse. Kanskje de burde satset på 50+ QoL fikser istedenfor 200+ ? :wink:

3 Likes

Starbreeze: CFO Mats Juhl | Redeye Gaming Day 2023

Mats sa ( rundt 16:40) at de hadde et par spill til som kom til å bli annonsert “snart”.

3 Likes
1 Like

Skulle spille idag. Sliter med å finne games med randoms.

KRISE lansering dette her.

2 Likes

Har bare testet en gang i dag og var 4/4 på road rage/very hard. Tror det hadde løst mye hvis det var mulig å køe opp på flere vanskelighetsgrader/heists. Uansett veldig svakt at de ikke har fått ut en eneste patch etter launch.

2 Likes

PlayStation Store: September 2023’s top downloads – PlayStation.Blog

2 Likes

image

Begynner å bli noen timer, er faktisk seriøst jalla at de enda ikke har kommet med patch. Flere challenges funker ikke. Og det er forsatt nebula problemer.

Men det som plager meg mest er at det er radiostillhet fra Starbreeze.

2 Likes

Mmm kommunikationen är riktigt dålig

2 Likes

Veldig spent på om det kommer noe informasjon i dag eller i morgen siden det nå er midten av oktober.

de startet så bra med kommunisering den første uken, så ble patch utsatt og etter det bare helt ræva. Virker som det er panikk, eller at de bare har valgt gi litt fan å konser heller om å bygge ferdig patch.

må forventes litt mer av community ledere.

1 Like

Kan vel fort tolkes som at de ikke har kontroll på problemene. Hvis de selv ikke aner hvor lang tid det tar blir det vanskelig å kommunisere noe konkret.
Men det er fortsatt en tabbe å slutte å kommunisere. Er en feiloppfatning det at man må ha noe vettugt å kommunisere for at det skal være noe poeng i det. Meldinger om at man jobber på spreng med å fikse problemet men ikke vet når en fiks kan forventes har ofte overraskende stor effekt på å holde folk happy. Stillhet er det desidert verste.

2 Likes

Jeg mistenker at de bruker ALL energi på å bytte hosting leverandør.

Uansett kommunikasjon.

1 Like

I utgangspunktet trodde jeg de tok med at de vurderte å bytte leverandør for å presse dagens leverandør. Når det nå er 25 dager siden launch uten noen patcher så er det ikke utenkelig at du har rett.

Helt enig .

Jeg tenker det er et tegn på at veldig mye er oppi lufta og de ikke vet hvordan det skal falle ned. Mao, hvis de skulle kommet med mer info, så hadde det vært av typen: Vi vet ikke hvor vi ender eller hvor lenge det er til vi ender der.

Desverre det jeg også frykter. Samtidig er jeg ikke langtidsbekymret. Base spillet er bra. De må bare fikse bugsa.

Tror star snart bør vurdere å gi ut mindre patcher. Den er allerede splittet i to en gang. Mulig det trengs en ny oppsplitting.