Er det fortsatt håp for PD3? Kanskje!
Masse håp, patchen her fikser mye digg. Få mer innhold og et heist eller to til så har alle glemt alt.
Halv dag på svenskebørsen hvis noen lurer på hvorfor det ikke er noen handel nå.
Ja det brant på dass med å få ut denne nå. Spent på om de har noe content greier rett rundt hjørnet også. Bør melkes det lille av oppmerksomhet som er nå.
Noen som ser eller merker noe push på markedsføring?
Virker dessverre ikke som spillere generelt syntes denne patchen fikset så mye/nok. Antallet spillere ligger 24% under samme tid forrige fredag.
Reviews siste 2 dager er 34% positive.
Jeg tror ikke det bare er mangel på innhold som er problemet. Her må flere ting fikses. Hvis de lytter til spillerne og gjør nødvendige endringer tror jeg også dette kan bli bra men det vil nok kreve ganske mye og ta en god del tid.
Når man ser på mottagelsen og alt det negative som skrives tror jeg det er lite å melke. Tror de gjør lurt i å bare konsentrere seg om forbedre spillet videre en veldig god stund og så når stemningen har snudd kan man begynne å se på en slags relansering. Bortkastet energi og penger å prøve å markedsføre spillet nå mener jeg.
Ja det er bare tull å kjøre på med markedsføring nå. Det å legge til XP for heists og eventuelt nye challenges burde jo ikke være noe som tar veldig langt tid men er mer skeptisk til matchmakingen. Dette er jo ting som burde være på plass før man bruker noe særlig på markedsføring. Slik det er nå vil mange(ser man på spillertall så kan vi sikkert si de fleste ) gå lei et sted mellom lvl40 og 70. Får håpe at Almir har noe fornuftig å si om hva som er planene framover i streamen på tirsdag.
Spørsmålet er jo også hva som blir innholdet i neste patch. De burde klare å få ut alt som skulle vært i de 2 første patchene i løpet av 2-3 uker ( som vil si at det blir sendt til godkjenning iløpet av 1-2 uker ) :
|October|200+ QoL-improvements for all platforms|
|Oct/Nov|QoL-improvements, new content and new functionality|
Må fikse xp/leveling, Qol fixes for match making og så komme med nytt innhold og sååå, kan de markedsføre.
Elisabeth kjører stream fra Comic con i Stockholm og det var en hel haug med spørsmål om matchmaking (primært søke etter loud/stealth og flere vanskelighetsgrader),challenge system og voice chat. Hun bekreftet at det kom “free content” før den første DLC’en ( SYNTAX ERROR , perfekt navn på dlc når man tenker på alle problemene de har hatt ) , at “free content” ikke bare var ny skill line og at patch kom i november. Hun sa også at de ikke forventet noen delay på første DLC ( Hun sa egentlig content men … ).
Det var faktisk et spørsmål om markedføring på streamen i dag og svaret var de sannsynligvis ventet til SYNTAX ERROR er ute. Hun har nok ikke full kontroll på hva de gjør på markedføring men det høres jo fornuftig ut.
EDIT:
Ser de har lagt ut et par updates nå i helgen så blir ikke overrasket om neste patch blir sendt inn til godkjenning i neste uke. Blir heller ikke overrasket om det kun er resten av patchen som skulle ut 5.okt som kommer. Får håpe at de kan snakke om noe på tirsdag slik at det ikke blir en ny “can’t confirm stream”.
Spent på hvordan markedet straffer aksjen etter den dårlige responsen på patch
Hva tenker du med dårlig respons på patch? Responsen er helt innenfor det man kunne forventet. Det er ikke innhold , kun bugfikser. Hvis du tenker spillertall så kommer ikke de til å stige markant før det er mer innhold.
har ikke reviews blitt dårligere etter patch da ?
Sist jeg sjekket var de bedre. Men uken før patch var de begynt å bli dårligere.
Personlig kunne de godt puttet alle ressurser inn i payday 3 og payday universet fremfor å ødslet det bort på disti avtaler.
nei ser ikke helt poenget selv, men har ingen anelse om hvor mye disse "små"avtalene generer av penger. Noen jobber sikkert med å løfte fremtidige inntjeningslinjer, men det virker litt poengløst når det virkelig brenner på dass på det som skal være moneymakeren.
moneymakeren er i stor grad finansiert av Plaion ( 50MEuro).
Jeg håper iallfall at de ikke har tenkt å hoppe på hver eneste mulighet som dukker opp. Roboquest er kanskje OK siden avtalen ble gjort i august , var på et spill som allerede hadde OK reviews (94% på 4954 reviews) fra early access og som kommer ut relativt kjapt etter at avtalen er inngått ( full release i morgen ). Turtle vs Turtle forstår jeg egentlig ikke men det er nok også en relativt liten investering(startet i sommer).
https://x.com/MDKII/status/1721446149876293638?s=20
EDIT:
Synd de startet med Valhalla og ikke UE på OTWD :
Må innrømme jeg synes egentlig mottagelsen var litt under pari.
Positive reviews økte riktignok bittelitt og, rett skal være rett, hadde til og med en dag “helt oppe på” 51%. Men 35,7% i går og 29% så langt i dag så i det store og det hele så tror jeg nok konklusjonen må være at det egentlig ikke vært noen forbedring for reviews etter denne patchen.
Spillertallene synes jeg også skuffet. Nei, noen enorm forbedring var ikke ventet men det er litt skuffede at ikke flere plukket opp spillet igjen for å teste det etter patchen. Er jo veldig stor andel av spillerne som ikke spiller det lenger og potensielt kunne testet det litt.
Men forhåpentligvis har de nå det de behøver for å begynne å levere hyppige forbedringer og etter hvert også mer innhold. Så får vi jo se da hvor lang tid det tar før det er tilstrekkelig til en real trendendring. Akkurat nå virker det som de trenger en del tid på å få til dette.
Jeg antar egentlig at det er folk som var skuffa som skulle testet spillet etter patchen og fortsatt har samme irritasjonsmomenter som før. De har stort sett bare drevet med bugfiksing. Som gjør at reviewene blir dårligere selv om spillet er bedre.