Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Jeg har plukket litt her den siste uken, og økte i dag. Var mer usikker tidligere i uka, men likte gårsdagen og syns det er tegn på at det kan komme en rekyl. Men den er veldig volatil, og med all pepperen PD3 får er det jo litt motbør.

Hva er egentlig forventingene rundt tall? Slik jeg forstår det burde det ike være noe prekært pengebehov? Plaion investerte vel €50M.

1 Like

Roboquest klarte ikke holde på hypen lenge

https://www.gamestatify.com/steam/game?eids=692890

Jeg ser den og hvis det var mange som deg, så vil jo kursen reagere ned.

Dette var egentlig som forventet fra min side. Patchen inneholdt ikke den type endringer som får spillere tilbake. De har fortsatt endel tekniske ting som må fikses før de kan bruke tid på å fikse det som ikke var bra med spillet ved lansering. Før det, så er det poengløst, eller kanskje til og med negativt å kjøre på med PR.

PR kan de vente med til de faktisk har levert noe bra. Da kan de betale streamere og kjøre reklamekampanjer og tilbud på spillet. Jeg tenker de kommer til å vente med det til de kommer med en betalt DLC. Såvidt jeg har forstått, så skal de først komme med noe gratis?

Jepp, helt enig.

4 Likes

Varier er jo litt. Kanskje det kan få motsatt effekt nå siden han tar ansvar og går av?

Det er vel ikke noe du gjør hvis du tror det kommer til å snu om 1-3 måneder? :see_no_evil:

Kan du godt si. Men skaden har jo skjedd, og hvilken garanti har man for at det ikke skjer igjen om samme person fortsatte ved roret? PR-messig kan dette kanskje være bra for selskapet?

Sier ikke at det skjer, men kanskje blir den en liten forløsning. Håper i hvert fall det som aksjonær :sweat_smile:

1 Like

Nei , men selskapet er også i en annen situasjon enn de var når han startet som styreleder i 2019 så kanskje han føler at det er greit å slippe til andre i mai 2024 ?

det er vel det han uttaler selv også. så får det være opp til oss om vi tror på han eller ikke.

Styreleder forlater skuta behøver ikke være noe dramatikk i det. Har han mye aksjer kan han selge de nå og unngå meldeplikt. Derimot hvis CEO og/eller CFO gir seg bruker neste rapport ikke være særlig god. Men nå er kursen under 0.4 og ikke over 1, så en del negativt ift optimismen før release bør være priset inn.

1 Like

Roadmap’en til SB sa at første DLC skulle komme “winter” som i teorien kunne vært neste år men i starten på streamen i går sa Elisabeth at den skulle komme i Q4. Var en som at da kom den sikkert 31.desember og svaret var at da hadde de fri så den kom før juleferien. Siden de har sagt at de skal komme med free content før DLC begynner jeg å få litt forventninger til neste patch. ( Kommer helt sikkert til å bli skuffet… )

1 Like

Tror inte det ligger så mycket dramatik i det, trots att en sådan nyhet väldigt sällan är speciellt positiv. Han är 65år gammal och timingen som sådan är inte så dum. Han gjorde ett bra jobb under rekonstruktionen, men att få in nån annan som kan ta ytterligare steg så tycker jag det kan va positivt med ett byte.

Dom kanske borde slå en pling till Ulf och fråga om han är sugen? :grin:

1 Like

Hva tror dere SB får av de 20$ Roboquest koster ?

I utgangspunktet tror jeg ikke de får mye men det er nok også avhengig i hvordan den økonomiske situasjonen til RyseUp var da de inngikk avtalen.

Ser også ut som om de har hatt andre avtaler rundt det med markedsføring/community tidligere :

https://www.pappers.fr/entreprise/ryseup-studios-807647359

1 Like

Det positive er at spillertallene har vært høyere hver dag etter release og vi havner nok på 4.5k-5k i kveld. Regner derfor med at det kommer DLCer her det neste året.

EDIT:

https://x.com/TheKknowley/status/1723290872555393308?s=20

EDIT 2:

Ser ut som om noen jobber litt i helgen og det har vært 4-5 updates i dag :

5 Likes

Forventnings rally før Rapport ser jeg :sweat_smile:

1 Like

Det positive er iallfall at neste patch går siste runder med testing før den sendes til MS/Sony. Det store spørsmålet er hva den inneholder.

1 Like

Jeg økte for tidlig her ser jeg. Virker som om det var en salgsalgoritme som kvernet kursen nedover i dag, og trigget noen SL som igjen gjorde at det falt mer. Volum er under 30-dagers snitt, og lavere på røde enn på grønne dager. Tok seg litt opp på slutten, og ikke lenge før close la noen ut 750k på 0,34 som ble spist. Den satt ikke en ny weekly low i hvert fall, og spørsmålet er om dette bare er manipulasjon eller om den skal videre.

De ligger vel litt bak skjema på patcher her. Er det å håpe på for mye at de slår sammen patchen de hadde planlagt for okt/nov og den i november der begge skulle ha “QoL-improvements, new content and new functionality” i en som slippes nå i november? De må jo nesten det om de skal holde skjemaet, og rekke å slippe DLC før jul (som de vel har bekreftet).

Hvor lang tid tar det å få den godkjent av MS/Sony? Er det i det hele tatt mulig å slippe den før 16?

Jeg tror i utgangspunktet at vi kun får resten av det som skulle komme 5.oktober selv om det ikke er umulig at vi får mer. Jeg tror heller ikke patchen går live før neste uke. Som du sier så har de sagt at DLC’en skal komme før jul og før det har de sagt det kommer “free content”. Regner uansett med at vi får noe mer info iløpet av uken.

1 Like

Nå du sier det, mener jeg også å ha lest at denne patchen kun er rester fra forrige gang ja. Det betyr i så fall at de ligger to bak skjema, og at de begynner å få dårlig tid om de skal rekke å få alle tre ut + free content før jul.