Vi skulle hatt flere av den typen som Funcom hadde med conan chop chop
Vel den aprilspøken viste seg å bli til et reelt mareritt.
Jeg vet funcom internt var litt delt på det chop chop spillet, men de bestemte seg for å gå for det. Dessverre vil nok noen si. Kostet ikke enorme summer da.
Den store tabben var kanskje å utsette det for å få med muligheten til å spille online men med tanke på hvor lang tid det har tatt var kanskje dette bare en unnskyldning ? Blir ikke overrasket om spillet hadde andre utfordringer.
Det begynner forøvrig å bli på høy tid med noen oppdaterte analyser av starbreeze. Det er jo bare noe gammelt ræl som ligger på hjemmesiden til starbreeze.
Et fullfinanisert payday3 burde vekke analytiker-interessen. Så jo på f.eks. remedy hva den epic-avtalen betydde kursmessig.
Problemet er kanskje at PD3 ligger litt fram i tid men kanskje en god deal på PD crime war kan trigge interessen. Har egentlig ikke troen på at det skjer men hadde jo heller ikke trodd at SB ville ende opp med Koch som publisher på PD3…
Jeg utelukker ingenting, når de fikk til et meget god avtale som jeg hadde meget lite tro på.
I tillegg er det kanskje taktiske hensyn å ta at innsidere vil laste opp med aksjer til 1.5 og under før hypen.Kanskje naivt å tro at ikke selskapet tenker litt i de baner. Vil vel tjene litt ekstra de også. En fin gulrot til ansatte.
Noe jeg har tenkt på nå som bo er ute av loopen og spillet er full-finansiert er om man kan få tilbake/samarbeide med noen av de kreative hjernene bak payday2 og dermed øke sjangsen for et bra spill.
Uansett litt rart.
Med Payday IP og litt cash som fundamentale + cashflow fra payday2?
Mye høyere odds for å lykkes med PD3 og gode marginer, enn ESG på oslo børs som er basert en ide/plan og 5 år ++ i framtiden med lave marginer.
Nå mente kanskje @nofun at det er litt vanskelig/tvilsomt med en ny analyse i nærmeste fremtid, da payday3 ligger litt langt frem i tid?
Stemmer det. Når det gjelder aksjen så synes jeg det er greit å sitte med den selv om man ikke trenger å være fulllastet.
Noen som har lest hele denne og vet svaret på overskriften?
Har ikke lest det men hvis man ser på de selskapene Embracer har kjøpt så er det vel stort sett kun selskaper som allerede går bra ( og som ikke er på børs ). Det er omtrent det motsatte av det SB gjorde når Bo var CEO . Ser man bort fra Dhruva så kjøpte vel Bo selskaper som gikk med underskudd ?
EDIT: Eide ikke Lars W. en del aksjer i SB tidligere gjennom sitt investeringsselskap ?
Enig.
Etter å ha endt opp med å selge ca. 90% av beholdningen da meldingen om publishing avtale med Koch Media kom. Har jeg nå kjøpt tilbake samme antall aksjer på ± 1,50. Ser for meg at jeg dobler dette i løpet av våren/ forsommeren. Skjer vel neppe all verden i denne før over sommeren (da samfunnet forhåpentligvis er tilbake til tilnærmet normale tilstander). Men kan så klart ta feil Så får en vurdere om og eventuelt hvor mye mer en skal gå inn med. Når vi får mer info fra SB.
Han var jo med i PD2 dagene frem til han solgte sine aksjer til Bo i oktober 2015, og så var det spekulasjon rundt at han hadde kjøpt igjen i 2019 (men usikker på om det faktisk ble bekreftet?)
Han dukket opp på aksjonærlister Etter at SB gikk ad dunken ja. Var spekulasjon om han skulle ta over dritten for å sikre seg IPen.
På avanza forumet finnes det en link til hele intervjuet, måtte bare lete litt. Essensen var at de ikke vil kommentere hvorfor de ikke byr på star.
Har selv ikke noe enorm hast. Mitt gjett er at den vil sige litt nedover faktisk. Men har nå brukt 25 prosent av cash som jeg har satt som tak i starbreeze.jeg vil være godt med i tilfelle den stikker.
Synes ikke starbreeze mcap på ca 1 milliard sek er noe skremmende. Det som kan trekke den ned er sektorrotasjon, generell børsuro og at det er lenge til forventet newsflow begynner.
Jo, stämmer det:
Han fortsätter om sin bild av Starbreeze:
”Jag har känt människorna där i många år och var till och med delägare innan vi själva börsnoterade oss.
Det här säger kanske inte mycket, men han antyder på ett sätt att SB har fått en bra deal:
”Jag vill inte jämföra med den situationen, men jag är övertygad om att både Koch Media och Starbreeze kommer att vara nöjda. Koch har ingen historik av att göra affärer där de förlorar pengar, däremot av att ha många nöjda affärspartners och utvecklare.”
Koch vill givetvis ta en bra andel men på ”rätt sida” för att ha nöjda affärspartners och utvecklare i längre perspektiv.
Jag tog kontakt med SB IR (Mats) och förhörde mig lite om hur planerna såg ut för “investor updates” och eventuella analyser i framtiden. Fick svar ganska fort och de planerar att trappa upp båda de här aktiviteterna i framtiden.
Han skriver:
“We will continuously host investor updates going forward, at least after every quarterly report. Keep a look out for analysts as well, will come before summer.”
Det blir intressant att följa med på