Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

A search for a publisher is still underway

Ikke flunkende ny artikkel dette da, men hyggelig uansett

Nei den er ikke det. Litt for å holde liv i tråden, at jeg la den ut.

Er jo liten interesse her, om en sammenligner med Funcom trådene. Postes jo så lite her at @holmes glemte helt å følge med på aksjekursen/selskapet :wink:

3 Likes

Det er bra! Jeg har fulgt samme strategi som mange har frontet her, kjøper meg rolig inn.

Er litt spent, har du begynt å kjøpe enda @Evilfreud, eller venter du enda litt?

Har glemt denne ut :stuck_out_tongue:

Skal handle for 20k imorgen. Som er det jeg har ledig på kontoen.

3 Likes
2 Likes

Starbreeze will receive a non-recoupable upfront payment of USD 250 thousand. PopReach will receive the complete source code to PAYDAY Crime War

Starbreeze will receive tiered royalties on net sales equivalent to its PC and console licensing deals. Starbreeze retains all IP rights for the title.

Jeg må nesten le av de 250TUSD de får upfront her :stuck_out_tongue:

The historical development expenses for PAYDAY Crime War in the balance sheet of approximately SEK 70 million are expensed in connection with the transfer of the asset to PopReach and the upfront payment is received. It is not cash flow-affecting as it relates to historical balanced development expenditure.

Så dette kvartalet blir blodrødt :stuck_out_tongue:

2 Likes

Fornuftig grep av SB. Fullt fokus på PD3. Bli kvitt denne dritten. Sunk cost, med muligheter for å få noen slanter tilbake via royalty om det skulle bli noe av det.

3 Likes

Slik som jeg ser det så er det viktigste at de får noen andre til å ta seg av utviklingen av spillet slik at de ikke har noen utgifter med det. De 250TUSD + eventuelle royalties er bare en bonus.

3 Likes

Er helt greit med royalties når de tydeligvis ikke klarer å få til dette selv. De 250TUSD er bare så sykt “peanuts” vs de 70 MSEK de har spyttet i spillet selv. Kunne heller pushet for økte royalties :stuck_out_tongue:

1 Like

De har jo jobbet med å få til en deal for spillet en stund så kan jo tenkes at dette var det beste de fikk til. Kan jo også være at 2mill i lommen nå er bedre enn eventuelle royalties om “en stund”.

1 Like

Jag tycker det är en rimlig deal. Det är trots allt en relansering. Samtidigt får man möjlighet att rikta fullt fokus på pd3. Det är där möjligheten att ”rädda” företaget ligger; allt annat är i bästa fall ett sätt att visa livstecken på.

Jag är positiv till att förutsättningarna börjar ligga tillrätta för att pd3 skall kunna bli en succé. Men :point_up:t2: -det är en lång väg från detta till att spelet faktiskt lyckas när det kommer på marknaden. Jag har köpt en del aktier på dagens kurs och lite högre, tror det blir bra på sikt :+1:t2:

Edit: är också nyfiken på analysen som Mats nämnde skulle komma innan sommaren :blush:

2 Likes

Det er en ting som gjelder for starbreeze nå. Og det er fullt fokus på payday3. Det er dette spillet som vil forhåpentligvis bli den suksessen som vi håper på. Denne avtalen gjør at starbreeze kan fokusere enda mer på det målet.

2 Likes

Noen med tilgang som vil dele her? :slight_smile:

3 Likes

Interessant og de ventet med analyse til etter at crime war -og payday3 -finansiering var avklart.
Spennende hvilket kursmål:bear,medium,bull de lander på.

2 Likes

Har tillgång, men är lite varsam med att dela material bakom betalningsmur. Ett par utsnitt kan jag ändå dela med mig av:

…and we are pleased to see that Starbreeze is taking further steps to streamline the operations. We have a favorable view of the deal as PopReach will cover all costs for continued development, marketing, live operations, and user acquisition related to the game…

… The deal is low risk and has a high reward potential as there is a royalty component to the deal, and Starbreeze will retain all IP rights for the title…

… following the last year’s positive development in the company. An updated more positive view of the company and the investment case with a changed fair value range will be communicated in a longer research update before midsummer this year…

Så, där är nog analysen Mats pratade om :ok_hand:t2:.

2 Likes

Er vel bare å registrere seg så får du tilgang ?

Tror bare du trenger å registrere deg på redeye.se så får du tilgang. ( Jeg betaler iallfall ikke noe hos de og har tilgang til den ).

2 Likes

Det är möjligt, kan inte bekräfta att det är så. Jag betalar och är osäker på vad man ser utan abonnemang. Men i så fall är det bara att läsa på :blush::+1:t2:

1 Like

Vises ikke uten betalabonnoment. Forsøkte i går. Takk for deling @xfrox.

Jeg ser innholdet og betaler ingen ting

Jeg også, i dag. I går fikk jeg ikke tilgang. Låst for ikkebetalende første døgn kanskje?

1 Like