Starbreeze skall hålla en presentation under Handelbanken mid/small cap seminar 2021:
Nordic Mid/Small Cap Seminar 2021 | Handelsbanken
Tillsammans med ett knippe andra “favoriter” här på forumet
Postet denne i Noc’s Corner:
"Kunne du tenkt deg å ta en kikk på starbreeze?
Begynte å kjøpe meg gradvis inn etter fallet som fulgte publishernyheten. Satte selv 1,38 og 1,24 som mulige støtter nedover for en tid tilbake. Og 1,38 er nå brutt.
Lyst til å komme med et innspill på hvor det kan være fornuftig å sette inn ett lite ekstra støt for oppvekting?"
Hvis noen andre føler seg kallet, så er det bare å dele
Min egen vurdering er for øyeblikket å kjøpe på litt på 1,24, og i værste fall trøkke til litt på 1 blank.
litt presse:
Starbreeze 4.0: How the Payday studio escaped the brink of insolvency | GamesIndustry.biz
Mcap på Starbreeze er nå 930 MSEK
− Total net sales from the PAYDAY franchise since initial
release amounts to SEK 1,049m1)
Starbreeze also confirmed a 2023 release date for Payday 3 on next-gen consoles and PC as part of the news.
Ettersom de nå klarer å komme med vellykkede Payday 2 DLC-er, så burde de vel kanskje klare å faktisk levere et Payday 3 som lever opp til Payday franchisen? Release blir i 2023, så om 1,5 - 2,5 år.
Payday 2 og Payday 1 var jo begge budsjett-spill. Jeg tror Payday 2 ble utviklet på et budsjett på rundt 30 MSEK. Payday 3 antar jeg blir et skikkelig AAA spill som kan prises en god del høyere enn de 200kr de tok for Payday 2 når det ble lansert.
De har også klart å få opp aktiviteten i Payday 2, slik at når de slipper Payday 3, så er det faktisk en større aktiv fan base å hente spillere fra. Det er nå nesten 4x flere aktive spillere enn det var tilbake i 2019.
Ja, bordet är helt klart dukat & klart för SB. Hoppas de lyckas sy ihop en produkt som tas väl emot av spelarbasen. Gör de det så ser framtiden mycket ljus ut. Payday är ett stort IP och enligt mig så var det anledning nog att gå in. Sen om vi har sett botten (troligtvis inte) låter jag vara osagt, men lyckas de med PD3 så har vi definitivt inte sett toppen heller
De skal uansett levere et spill som gjør at folk vil spille PD3 istedenfor PD2 . Uansett hvor bra PD3 blir så kommer det garantert til å komme en haug med syting og negative reviews fra folk som elsker PD2. Jeg blir uansett overrasket hvis de ikke klarer å lage et spill som forsvarer dagens mcap.
Uavhengig av hvordan PD3 blir tror jeg det kan bli en sykt fin utvikling fram mot launch. Faren er jo uansett at det ikke skjer så mye med kursen på en stund. Ser ikke for meg at det kommer noe særlig nytt i 2021 så tenker at man fremdeles har god tid til å komme seg inn før hypen starter.
Jeg har et lite håp om redeye-analysen kan føre til et høyere nivå. Den burde være her i løpet av en måned eller to.
Noe nytt her, eller bare pump?
Nån som är Handelsbanken-kund och skall lyssna på mid small cap seminar? Det pågår idag och imorgon; SB håller presentation i morgon. Jag försökte anmäla mig, men det gick tydligen bara om man var kund i banken…
Interessant! Er kunde, men usikker på om jeg rekker
Er jo bare snakk om prioritering
Tror man SB kommer med noe ny info nå ? Jeg tenker at det som kommer av info på dette seminaret er ting vi har hørt før.
Får du möjlighet att delta så får du gärna uppdatera med vad som sades
Säkert inget nytt! Mest intressant att höra om de har någon sales pitch till potentiella investorer och vad de eventuellt lyfter fram då
Noe nytt i dag siden kursen er opp 12% ? Eneste jeg har fått med meg er at Koch har lagt ut noen dollarsedler på www.twitch.tv/weknowsomethingudontknow og at man da forventer noe PD3 info på Koch sin presentasjon på fredag.
Det er vel ikke uten grunn at vi to tror hypen mot pd3 release blir legendarisk.
Hadde passet perfekt med news på koch-event og at redeye-analyse kommer før åpning neste handelsdag. he he
Vet du när Koch håller sin presentation?
Tror det er kl 21:00