Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

3 Likes

Omsättningen har i alla fall skjutit fart ordentligt jämfört med hur det har sett ut sista månaden :grinning_face_with_smiling_eyes:

Edit: tror det kommer en ny ”ledtråd” i videon kl 12 idag:

Hva var prisen per aksje i forrige emisjon?

Det var en nyemission i augusti i fjol med företrädesrätt till existerande aktieägare. Priset per aktie sattes till 0,69SEK och den blev övertecknad. 95% av tilldelningen skedde genom utnyttjande av teckningsrätter (dvs till oss som ägde aktier vid emissionen). De resterande 5 gick nog också till existerande aktieägare genom överteckning. Men lyckades man få tag i några aktier och inte ägde nåt sen tidigare så är det väl bara att gratulera :wink:

2 Likes

Kan nog glömma PD3 ja :grin:. Salvia var dagens ”item” och allt tyder på KCD2. Jag är stort fan av första spelet, så det är inte så illa ändå :grinning:

Edit: …OM det inte skulle vara så att det är två avslöjanden på gång. Dollarsedlarna talar mer för PD, och flera av de andra objekten kan kopplas till båda titlarna. Jag kommer titta oavsett :eyes::wink:

3 Likes

Jag ska snart sluta spamma, men kunde inte låta bli att dela den här:

Edit :sweat_smile::

2 Likes

Nu är det ingen tvekan längre :grinning::muscle:t2::

Edit: lite info om Prime Matter: Koch Media Announces New Publishing Label, Prime Matter, with 12 Upcoming Games - Feature - Push Square

1 Like

Tviler vel på at det er PD3? Men heller en DLC eller noe fra PD2?

Ja, det är möjligt… det som talar för att det är PD3 är att Prime Matter (som förlägger PD3) är ”host” för sändningen. För eventuella DLC’s etc till PD2 är det Starbreeze själva som är förläggare. Inte omöjligt att det är nåt större tillägg till PD2, men jag är nog nästan benägen att säga att vi åtminstone får lite inte om PD3. Kanske en teaser. Men så mycket mer är det nog inte

1 Like

Lite rörliga Payday-bilder i showreelen som PM tweetade precis:

1 Like

PayDay Remastered?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Koch har bara med PD3 att göra.

3 Likes

https://www.thegamer.com/payday-3-e3-2021-social-heist-universe/

1 Like

Ok, dårlig forslag, enig i den! Poenget var egentlig at det var tvilsomt at de hadde noe å vise til fra PD3, slik at man begynte å spekulere i andre ting! :slight_smile:
Men denne showcasen var kanskje det kjedeligste jeg noen gang har sett, jeg klarte å komme meg helt til han King Bounty t-skjorte fyren, og så var det slutt for min del. Sa de noe spennende om Payday annet enn å vise frem noe concept art?

Egentligen inte så mycket, nej. Men tydligt att pd3 är själva ”kronjuvelen” i prime matters katalog. I övrigt står det egentligen ganska bra sammanfattat i artikeln jag länkade i kommentaren över :blush:

1 Like

Når skal vi vente oss beta på PD3 tro?

Jeg håper de kjører en lang beta uten for mange folk. Blizzard style!

Hvorfor skal ikke denne ned mot 0,7 igjen før launch?

Varför skulle den det tänker du? Om du tänker på nyemissionen i fjol höst så var det ett erbjudande till existerande aktionärer. Aktien handlades inte till det priset. Det är riktigt att kursen var lägre då, men det var innan man visste status på PD3 och om SB skulle lyckas ro iland en publisher. Detta är nu fixat. I tillägg har man kommit vidare med PD:CW och får royalties därifrån. Dessutom har man betalt ner en stor del av skulden som hängde över dem vid den tiden. Framtiden ser betydligt mycket ljusare ut nu, och jag misstänker att vi snart får se en expansion och andra erbjudanden till PD2 i förbindelse med Steam summer sale.

Från att vara helt avskrivna så har Starbreeze lyckats vända på skutan, med stor hjälp av väldigt kompetenta personer på toppen. De har en sund syn på ekonomi och vet vad som skall till för att lyckas. Inte minst har de börjat få tillbaka ”cred” i spelbranschen med det lyckats locka till sig många nya talanger och kompetent personal. Starbreeze besitter en av de större IParna i spelbranschen, och utifrån presentationen så är det inget tvivel om att de siktar mot en AAA-release. Med den stora payday-fanskaran samt ett stort namn inom gaming så har jag svårt att se att försäljningen inte skulle bli en stor succé. Koch som sparringpartner och finansiär hjälper definitivt på att driva upp förväntningarna. I tillägg så vet jag att SB jobbat mot andra medier; TV etc för en möjlig introduktion av Payday där.

Men du får självklart skapa din egen bild av möjligheterna. Tips: Redeye kommer snart med en analys, då får vi ytterligare lite ”kött på benen”

6 Likes

Fordi de har en publisher som gjør at de får ut pd3. Det var ikke tilfellet når kursen var 0,7

3 Likes