Og de er fullfundet frem til den datoen.
Hva slags max MCAP har vi sett på Starbreeze tidligere egentlig?
Nån får rätta mig om jag har fel, men tror den var ca 6000MSEK i 2016. Inbillar mig att det var toppen
Zordix noterades på FN idag; värderas till ca 1100MSEK. SB värderas till ca 1000MSEK. Nu är det svårt att direkt jämföra de två bolagen, men det är ändå lite intressant att notera sig. Zordix har en aggressiv M&A strategi och expanderar i våldsam takt. SB har lagt bakom sig en svår period och tar det mer varsamt. SB’s stora ess i rockärmen är PD. Lyckas de med den lanseringen öppnar sig ofantligt många möjligheter. Med sig har man fullfinansiering och Koch Media. Zordix saknar en stor IP, men kan fint kompensera med flera ”små” intäktsströmmar. Och börsen älskar satsande bolag…
Jag tycker det är kul att vara med på resan i båda bolagen. Ska bli kul att se hur utvecklingen blir .
Zordix mcap 1 milliard? Hva er det de røyker for noe? De omsetter for 6mnok pa. Denne vil jeg tro skal ned helt til de klarer å tjene penger eller at det foreligger et større potensiale. Veldig fin webside da
Når man skal vurdere om en aksje er dyr eller billig kan det av og til være lurt å se på hva som skjer framover og ikke bare se på det som har skjedd tidligere. Zordix har gjort 2 oppkjøp som gjør at de iallfall omsetter for 100msek+ per kvartal. Så vidt jeg har fått med meg har de ikke kommet med info om ebit/cash flow fra oppkjøpene så skal ikke påstå at den er billig men neste kvartal kommer til å se bedre ut ( iallfall hvis man ser på omsetning/ebitda ).
“The pro forma report aims to briefly illustrate how the acquisitions of JFG and Merge Games, along with its financing, could have affected the Group’s gross sales, net sales and EBITDA for the period 1st January to 31th December 2020, as if the acquisitions had been completed and taken over on 1 January 2020. Proformated gross sales, net sales and EBITDA for the Group amount to SEK 508 million, SEK 452 million and SEK 68 million, respectively.”
Popreach estimerar soft-launch av PD:CW ”late this year”:
Lurer på å kjøpe om den kommer under 1sek. Noen tanker? Tenker da at den kan dobles innen 2 år.
Du kan alltids håpe, men under 1 sek var kursen den var på da publisher ikke var klar og en del fryktet dumpeemisjon for å finansiere payday3.
Jeg er godt med allerede, sikkert alt for tidlig ute, men ikke fullastet.
Jeg blir egentlig veldig overrasket hvis ikke kursen kommer til å være mer enn 2x fra dagens nivå en eller annen gang før release. I tillegg så ser man jo at de fremdeles klarer å lage innhold til PD2 som folk liker så blir veldig overrasket hvis vi ser salgstall på nivå med OTWD.
Hva er potensielle triggere her da? Lansering i 2023, tidligst pr trailer osv sent i 2022?
De har vel et mobilspill på trappene? Men kan ikke se de potensielle store Events utenom kanskje nye dlc til payday 2, men d er jo ikke store greiene per def
Er vel kun release og hype fram mot release i 2023 som vil bevege kursen her. Mobilspillet ( PD Crime war ) er det ikke Starbreeze som håndterer lengre så her får de bare royalties.
Føler det blir litt “lange penger” å gå inn nå, men tidspunktet kan jo være greit hvis man har anledning. Redeye har vel base case 2,2 ish kr, det må vel være realistisk mot release vertfall
Sektoren blør jo nå, så venter man et par uker er det godt mulig man får pen inngang her.
rapport og payday3 er det jeg stort sett bryr meg om i starbreeze og CEO sier:
Development of PAYDAY 3 is progressing, and we have reached the pro-duction phase, which means that the team is focused on creating the content that will be included in the game at launch. The Unreal engine provides us with a strong foundation thanks to our own and our co-publisher Koch Media’s favourable experience of working on multiple hardware platforms simultaneously. We have continued to strengthen our development organization both in Paris and in Stockholm and so far, we have welcomed 37 new employees from 8 different countries in 2021.
…
To sum up, we are continuing to grow with PAYDAY and we are building a solid foundation for the launch of PAYDAY 3. The development of PAYDAY 3 along with our partner is going according to plan, and we look forward to all the exciting content we will be launching for PAYDAY 2 and the work on continuing to develop PAYDAY 3.
Tobias Sjögren
nøkkeltall
Second quarter 2021
• Net sales amounted to SEK 32.0 million (31.3). PAYDAY accounted for SEK 31.5 million (28.1).
• EBITDA* amounted to SEK -51.8 million (15.5).
• EBITDA**, adjusted for one-off effects related to PAYDAY Crime War license agreement, EBITDA amounted to SEK 16.8 million (15.5).
• Amortization, depreciation and impairments amounted to SEK 15.5 million (10.6).
• Profit before tax was SEK -80.0 million (-8.6).
• Basic and diluted earnings per share were SEK -0.11 (-0.02).
• The second chapter of PAYDAY 2: City of Gold was successfully launched during the quarter.
Redeye-intervju med Tobias Sjögren:
Jeg ser de også har betalt tilbake alle lånene til Nordea og de fikk 37.8 MSEK fra Koch i løpet av Q2.
Veldig spent på når vi begynner å få mer info om spillet men tviler på at det kommer så mye i år.
Ser også at i intervjuet som @xfrox linket til at ca 35mill har PD2 . Det betyr at de har solgt rundt 27mill som er et OK tall.