Jeg tror at XP for heists kommer før eller samtidig med endringer i matchmaking. Tenker at det er mye enklere for SB å gjennomføre XP endringen og at alle endringer i matchmaking sannsynligvis involverer AccelByte.
Ser de har 1.3mill som estimat inkludert gamepass i Q3 og det tilsvarer vel ca 800-900k solgte + gamepass.
"Get ready for the YouTube premiere of our first PAYDAY 3 Dev Update, talking about what’s coming to the game within the next month. "
PAYDAY 3: Dev Update 01 - YouTube
EDIT: tenkte plutselig at dette er kurspleie før tallene
Btw, så blir revenue altså høyere enn dette med 154 MSEK, men disse pengene antar jeg går til å betale ned financial liability til bl.a. Plaion.
Recoup split’en er basert på hvor mye SB/Plaion har investert. Når begge har recoupet er det over til 50/50.
Spennede . Håper den som har ventet på noe godt ikke har ventet forgjeves…
Ah, da ble regnetstykket mitt over feil. Da blir det mindre cash til Starbreeze her. Såvidt jeg kunne se, så var investert beløp rundt 460 MSEK, det samme som inntektene og regner egentlig med at Plaion sin andel da blir 230-300 MSEK, så da sitter SB igjen med 160-230 MSEK.
Såvidt jeg forstår så er det altså:
Starbreeze gjør en 100% recoup
Så får Plaion 100% recoup
Så deler de 50/50, men 1/3 av SB sin andel går til Digital Bros opp til Y$
Btw, jeg er faktisk usikker på om SB kommer til å inntektsføre Plaion sin recoup? Eller om det bare går utenom?
Nei Starbreeze og Plaion recouper i samme fart , deretter 50/50 hvor SB dekker sine utgifter og betaler 1/3 av overskudd til DB.
Tror de sa at det ble inntektsført.
Kommer litt ann på hvordan pengeflyten er. Kan fint være plaion får pengene også sender de videre.
Løpende utgifter hos SB dekkes først uansett hvor man er i løpet. Tipper da til serverdill osv.
Med tanke på forventet inntjening, så blir ikke forskjellen så stor, men med antatte inntekter rundt 4-500 MSEK, så sitter SB igjen med ca 200-250 MSEK såvidt jeg kan forstå.
BTW, så dro SB inn rundt 118-142 MSEK i kvartalet fra hovedsakelig Payday 2. Ironisk nok, så ser jo Payday 2 spillertallene å holde seg godt. Dvs at Payday 3 ironisk nok ble reklame for Payday 2.
Nei men tenker at i kvartal med lavere innteker enn Q3 så er det relativt greit å få dekket utgifter til utvikling,markedsføring og servere++ før man trenger å betale noe til DB.
Enig, og sånn sett så er det jo en god deal.
Det mest spennende her er om Starbreeze kan klare å snu Payday 3 rundt til å bli et godt likt spill slik at de får konvertert Payday 2 spillerbasen. Da er det forsåvidt også godt at de får 100% av pengene til å dekke utgifter mens de fikser på Payday 3, så de ikke kommer i en skvis der. Av de 50 MEUR, så burde de jo ha mye igjen å gå på. (Tipper egentlig de aldri vil bruke hele beløpet)
Hekkan… Første info vi får er at det kommer 2 heists fra PD2!! Herlig.
- 2 heists fra pd2
- transporter skill line
- infamy reward fra heists
- recommended challenges
Bedre enn jeg forventet Og da har vi fått bekreftet at de har slått sammen patcher og at de er klare til å kjøre salg på steam samtidig med Syntax Error i desember.
Ja enig. Å “porte” heists fra payday 2 er en low hanging fruit som også kan få flere payday 2 spillere til å melde overgang. Blir dette en suksess har man mange heists å “porte”. Det går garantert raskere enn å implementere nye heists så et team kan porte et annet kan lage nye heists. Synes dette var mer enn godkjent av star. På denne tiden etter release av payday 2 var kun 15% igjen av peak payday 2. payday 2 klarte å gjøre et skikkelig comeback og jeg tror det er gode muligheter for payday 3 også. Men det vil ta tid.
PD2 fikk vel kun 2 heists første året ? Blir ikke overrasket om PD3 kommer til å få (minst) 8 “nye” heists(2 gamle + 4 nye er allerede bekreftet) det første året. Mangler egentlig bare bedre matchmaking nå så tror jeg det blir bra.
Nice! Da blir Payday 3 en slags Payday 2 remastered + Payday 3 i ett.
De to heistene fra PD2, blir de gratis?
Ja det er gratis oppdatering
Det synes jeg er et fint “vi er ikke grådige” trekk fra Starbreeze som burde gi en god del goodwill.
Bare å krysse alt vi har for at det tekniske nå holder mål og ikke bryter sammen igjen når det blir litt trøkk på serverne.