Ja , selv om jeg ikke tror vi kommer i nærheten av de nivåene det var ved launch er det helt klart fare for ustabilitet .
Kommer disse 2 ekstra heistene i Nov tror jeg det blir bra.
Klarer de å kjøre 2 pd2 heist før hver DLC det neste året. Så har de mye goodwill
Spelutvecklingsbolaget Starbreeze kommer att lansera en gratis uppdatering av Payday 3 i november, enligt ett pressmeddelande.
Uppdateringen uppdaterar två klassiska rån: Cook Off och Turbid Station. Vidare innehåller uppdateringen bland annat cirka 200 buggfixar och förbättringar.
Så, to nye heists allerede nå i november, det må jeg si var i overkant at hva man kunne håpe på.
“In this first post-launch developer update we’ll go through some of the things we’re bringing to PAYDAY 3 in November.”
Jeg tipper neste uke.
PAYDAY 3 NEWS: Cook Off/Murky Station RETURN & LOCKE IS BACK! - YouTube
PD3 revansjen kan bli veldig bra om de fortsetter sånn.
Veldig mye goodwill
Tror det kan bli morsomt å være SB-aksjonær framover
@holmes hvis du ikke har fått det med deg
EDIT gikk 4m aksjer kl 15:04 gitt
EDIT2: deilig når SB faktisk har hatt en plan evt kunne revurdere en plan for å få Payday 3 til å konvertere Payday2-spillerne. Jeg lurer på hvor mye jobb det er å konvertere kartene. Tenker de kanskje har laget seg noen verktøy som ikke gjør det altfor vanskelig, også må de bare oppdatere dem til å fungere med Payday 3 mekanikker.
Du som kjøpte ?
Overførte vist litt penger for å kjøp. De 4m aksjene var ikke meg.
Jeg vil tro at Legacy Heist har vært en del av den opprinnelige planen, men at problemene med launch har endret timing på oppdateringen. Uansett godt å se at SB aktivt jobber for å imøtekomme PD2 spillerene. Legger ved lenke til børsmelding der det er litt mer informasjon om hvilke endringer som kommer i patchen:
De gjorde det samme fra PD:TH til PD2.
Nei, som vanlig så har jeg ikke solgt noen av aksjene mine når de var på vei ned slik at jeg hadde ledig cash til muligheter som dette. Har break even på 0,7, så føler meg ikke såååå lur. Begynner å ha god tro på at jeg kan komme godt ut av det til slutt allikevel. Jeg er overrasket over at aksjen ikke går mer på denne meldingen.
Har lagt en plan om å lage meg en skriftlig plan som jeg skal følge utfra hva jeg har lært de siste årene. Har enda ikke skrevet planen selvfølgelig.
Neste år har jeg en plan om å begynne å følge planen
Man ser iallfall at SB har en OK plan for content med månedlige patcher. Føler det nå er matchmaking/lobby som er den store svakheten. Veldig spent på om de fortsetter med Accelbyte eller om de ender opp med å bytte leverandør. Føler det beste hadde vært om AccelByte klarte å levere det de har lovet siden det ikke er risikofritt å bytte leverandør. Skal de bytte leverandør må de iallfall kjøre en skikkelig beta på det slik at de ikke går på en ny smell.
Ser foresten at de er nede på 41% positive reviews siste 30 dager og regner med at neste patch kommer til å dra dette opp en del.
Planen min er å se an rapporten og hvis aksjen prises under cash og det ikke er helsvart,så øker jeg. Funcom ble også priset til under cash da aoc floppet,men aksjen gjorde comeback i hypen før tsw lansering.den gikk fra under 3 til over 20 sånn omtrentlig.
Vi kom vel frem til at cash er rundt 0,2635, så håper virkelig ikke den skal under det på tordag
Er også overasket over at den ikke gikk mer i dag på den nyheten. +8,19 er selvfølgelig bra i seg selv, men alt gikk jo nesten like mye.
Når SB har sluppet Q-rapport og de ekstra heistene, så får nok markedet litt mer å gå på.
Tror denne blir helt fantastisk å Trade fremover… Helt sikkert Voatil, men enorme muligheter i Trading.
Litt lite likvid da. Ser helst at noen setter på kjøpsalgoen
De har vel mer cash enn 0,26 ?
Sorry, basert på Redeyes beregninger er det litt mer.
Starbreeze financial postition is strong after the succesful rights issue in june 2023. We expect a net cash position in Starbreeze of roughly SEK400m at the end of 2023. This is a major contrast to the SEK380m in debt Starbreeze had at the year-end of 2022. However, the commercial result of Payday 3 is of course still very important for the valuation of Starbreeze. We assume Starbreeze is likely a takeover target.
SEK 400 000 000 / 1 327 384 989 = SEK 0,3013.
Dette er jo bare cashen de estimeres å ha nå. I tillegg kommer fremtidig inntjening, merkevaren SB og ikke minst IP. En IP som selger for 1,3 milliarder er verdt en del.
Om PD3 ligner på PD2 kan det bli bra dette her til slutt:
Payday 2 has generated net revenues of more than SEK1.3b to Starbreeze in ten years. An interesting aspect is that Payday 2 brought in “only” SEK120m in net income during the initial period after launch (in this case four and a half months) which shows how well Starbreeze manages the business model “Game as a Service”. Payday 3 has shown a major negative trend in engagement since its opening week, but so did Payday 2. We expect that the engagement will come back like last time, when new content has been launched.