Baiss Baiss baiss
Ferdig snart?
Ta en tur på Discord chatten til Star. Der vil du Se Bais. Dead game, skulle vært minst 20k Osv.
Å påpeke nofun for Baiss syns jeg ikke rettferdig. Helt enig med han. Takk for mye god info og innsikt @nofun.
Selv har jeg troen Payday 3 med store muligheter. Litt lave spillerstall etter patchen. Men patchen gikk nå bra. Spillet mangler ennå litt, spesielt matchmaking,crimenett,Base,preplanning og chat.
Det kommer. Tar bare litt tid . Matchmaking er nok en Joker her. Det må de få til på en eller annen måte
Review som ble endret til positivt etter patch. Mye gode poenger. 5 min matchmaking for å spille solo høres drøyt ut. Stemmer det @nofun?
Synes også det er interessant det han skriver om et mer metodisk gameplay i loud mode opp mot PD2. Må si at Doom (2016 video game) - Wikipedia er et spill som håndterer dette på en utrolig gøy måte hvor du blir belønnet for å være midt oppi det. Med noen grep, så kunne de kanskje justert PD3 litt i den retningen.
** I wrote this review, then seven days later Overkill released a significant update. It adds two classic heists, Murky Station and Cook Off (Now called Turbid Station and, uh, Cook Off). It also changes some mechanics and includes a lot of fixes. So far the biggest impact I’ve found on my review is that in loud the bots aren’t made of as squishy material. I didn’t need to do any bot-babysitting when playing Cook Off, but I was only playing on Hard and I didn’t stick around all that long, only cooking four bags, so that opinion might be under cooked.**
Just to preface all of this, while I like playing with friends when our schedules coincide, I usually play solo because I don’t need random strangers in my life any more than I’ve already got.
Much ink has been spilt about the always-on aspect and the lack of a solo mode. I don’t really have anything more to add. It’s still a thing, and I haven’t noticed it improving my game in any way. I mean the five minute wait to matchmake with myself is a great opportunity to get a drink, which I won’t get during the game since I can’t pause.
I tend to spend most of my time in stealth. I can’t help it, I feel like there’s something in me that says “why do in loud what you can do in stealth?” and so I just restart any heist I trip the alarm on until I get all the loot bags out with nobody noticing. I like a lot of the changes to the stealth. I love how much you can do without masking up, I love how much more precise you can be managing civilians. I appreciate the guards lack of eyes on the back of their heads but also their habit of getting bored and fidgeting around in place.
That said, there’s some weird changes that seem specifically targeted at solo-mains like myself, such as the dye packs in the first bank. I guess I can’t complain too loud about that, just try to find the correct computer in the Big Bank in PD2 by yourself. I also have mixed feelings about the moving bodies mechanics. I like the removal of body bags, but dropping bodies feels very off. You can’t stuff them places, or try to do much anything with them, they just fall straight down at your feet. If you back up to a wall you can get their head stuck in the geometry which is good for a chuckle at times.
They’ve also made the game seem linear. PD2 had Crime.net and it added a non-linear, sporadic, aspect to the heists. You could kind of tell the earlier heists from the later, but they didn’t have an order (I mean there was that Story Mode menu, but who ever looked in there?). PD3, they have a very defined and deliberate order. That then makes it feel like they should progress in difficulty. But I can clean out the Sharke bank on Overkill with only a little bit of difficulty, and I have yet to get all loot on the Dirty Ice heist on even Very Hard by myself.
I’ve come to find the loud mostly disappointing. Loud heists in PD2 were fun. I had this lovely triple SMG anarchist build where I could zoom around the map on DW brrrrping anybody who got in my way, and the bots were there to get me up if I stuck my head into the view of a sniper. In PD3 the loud action has had both the pace and the body count scaled way down. And, as far as I’m concerned, the fun has been scaled down with it. I mean it’s not awful, it’s just not fun. The battle of attrition against a non-renewing amour/health pool encourages caution, not chaos. Also the bots go down now. All the time. In fact playing in loud tends to see me spending more thought-energy on deciding to play babysit-the-bots or wait-for-the-bots-to-get-back-from-custody. One nader or one dozer and there go all the bots again. They also don’t pick each other up, so that’s one more tick on the babysit-the-bots play mode. So yeah, I tend to not bother much with loud.
The final word for me is that there is fun to be had here. I’ve enjoyed my time with PD3. I don’t think it’s as good as PD2 though, but maybe that’s how it goes. Maybe PD2 was a lightning in a bottle scenario and hoping that would happen twice was just wishful thinking on our part
Jeg har ikke hatt dette problemet utenom i starten da de hadde store problemer med serverene. Etter dette har det for meg tatt under 1min uansett om jeg spiller solo eller public lobbys. Var jo en liten periode hvor man fikk lobby på 20-25sek så tenker kanskje at de jobber med ny løsning og at det ikke brukes noen ressurser på å forbedre ting hos Accelbyte.
Virker som om mange av de som klager glemmer eller ikke er klar over at PD2 også hadde startvansker. Klart at lanseringen var under enhver kritikk, og spillet fremdeles har mangler og for lite innhold. Men de har fikset mye nå, og mer er på vei. Antall spillere er skuffende lavt. nå, men tror dette går seg til.
Og siden PD2 hadde problemer så skal man ikke klage på PD3 ?
Det var ikke det jeg skrev, og jeg tenkte heller ikke på deg. Mitt poeng var at jeg ikke tror verden er så svart som en del av de som klager på Twitter osv gir uttrykk for. Klart SB skal ta det på alvor, og må fikse det som er feil. Men dette er ikke fikset over natten og jeg syns de siste ukene viser at de tar tak i ting og er på vei.
Jeg synes jo at gameplay er bra så det er veldig synd at det er andre ting som har ødelagt. Noen designvalg er lite gjennomtenkt og tenker da spesielt på levling og challenges. Generelt er det dårlig å tvinge spillere til å spille på en måte de ikke liker. Føler vel uansett at slik systemet er nå med at man får IP / XP for å gjennomføre heists så har de løst dette. Spørsmålet nå er når de løser matchmaking, lobby chat på console og eventuelt voice chat.
Lurer også på om de planlegger å komme med nytt content hver måned . Opprinnelig skulle jo transporter skill line komme i oktober, maske til halloween , legacy heists i november og DLC i desember. Det er jo slike ting som får folk til å spille litt igjen men slik det er nå tror jeg folk ikke spiller lenge nok . Med bedre matchmaking og søkemuligheter for heists ( eventuelt crime.net som de har på PD2 ) så tror jeg spillertallene ville vært bedre i dag.
Ja, synd at det har ødelagt for starten man kunne ha hatt. Det vi får ta med oss er at spillersnittet tross alt har tatt seg opp.
Er kanskje ikke noe vits å prioritere søkemuligheter for heists når det er så beskjedent innhold?
Det å gjøre det lettere å finne folk å spille med er kanskje det viktigste nå ? Det optimale ville selvsagt være om de kom med noe tilsvarende crime.net. Slik det er nå vet man jo ikke om grunnen til at man kommer inn i en 1/4 lobby er pga at det ikke er folk som spiller akkurat den vanskelighetsgraden av det map’et man har køet på eller om det er matchmakingen som sliter.
Ah, da misforsto jeg hva den søkefunksjonen var til. Da istemmer jeg.
Jeg tror det gjør det fordi det er billigere å spille med gamepass, hvorfor tror du det ikke er annerledes?
Det selger litt hele tiden. Desember DLC og rabatt for basisspill bør øke salget og kampanjen for pd 2.
Jeg tror alle som vil ha spillet allerede har kjøpt og bare venter på nytt innhold/dlc. 3 300 000 spillere (MAU) for september hvis jeg husker VD rett. Hvis disse kjøper DLC, blir det mye penger!
#200 på steam gts er tilnærmet lik null salg. Usikker på hvordan salget på konsoll er, men antar det er korrelasjon uten at jeg har bevis på det.
Hvor sensitiv er Google-trender når du skriver inn søkeord? Er det samme resultat for “payday3”, “payday 3”, “Payday 3” …?
Ikke case sensitiv, men ellers ender ting forskjellig.
Kan også bruke topic i stedet for search term. Det er nok mer generisk.
Litt usikker på hvor fullverdig bilde Google trends gir her. Ifølge Perplexity inkluderer det ikke data fra andre plattformer som Reddit, Twitter/X, YouTube osv.
Jeg begynner å mistenke at hovedproblemet er at spillerne hele tiden sammenligner med payday2 i dag og ikke hvordan det opprinnelig var: I dag er det velpolert og 80+ heists. Det tok en enorm mengde med patching og DLC for å komme dit. Muligens ble spillerne melket litt for hardt, slik at mange nok ikke er villige til å stille opp for denne games as a service-modellen en gang til.
Hadde payday3 blitt released med 80+ heists (helt urealistisk) den også, hadde pipa fått en annen lyd og spillerne vært mer villige til å overse alle payday3 sine mangler og feil, rare designvalg etc.
Analytikere og mange av oss trodde svært mange av payday2 spillerne skulle forlate payday 2 og melde overgang til payday 3, men det har så langt vist seg å være feil. Payday 2 lever i beste velgående. tok en titt på payday 2-steam talla når payday 3-gratis-heistene kom og det var knapt merkbart. Her har star en solid utfordring med å få flere av payday 2 -spillerne til å teste ut payday 3.
Tror du har helt rett.
Samtidig , hadde de sluppet spillet med 12 heist og mye mindre bugs. ville det vært anderledes. Tror mange syntes 8 heist ble lite. Kombinert med masse bugs. meh.
Jeg tror faktisk at de fint kunne sluppet det med 8 heists men da måtte de hatt med crime.net, voice chat og preplanning.