Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Prisingen er grei nok, i hvert fall for selve heistet, problemet er hvordan det framstår med rundt 50% positive reviews fra før av. Selv om de jo har gitt ut 2 gratis Heists tidligere, så har det tydligvis gått i glemmeboken.

1 Like

Det som irriterer meg mest er hvordan kommunikajonen er. Før sist patch kjørte de 2 lange vedlikehold og patchen kom i den siste. Nå kjørte de på med et 7 timers vedlikehold ( som ble utvidet ) uten noe som helst informasjon om at DLC’en kom i dag. Normalt streamer de hver tirsdag kl 17:00 og de kom ikke med noe info om at denne var utsatt til vedlikeholdet var ferdig. Man kunne selvfølgelig anta at DLC’en kom pga det lange vedlikeholdet og at streamen ble utsatt til DLCen var live men jeg forstår ikke opplegget deres med 0 informasjon. Hvorfor ikke bare legge ut patch notes når vedlikeholdet starter så har spillerene noe å snakke om inntil ting er oppe igjen ? Hvorfor ikke bare legge ut på discord og twitter at streamen er utsatt til DLCen er live ?

3 Likes

Rundt 430 MSEK i cash/cash ekvivalenter hvis man trekker bort gjeld (lang/kortsiktig)?

Mcap nå på rundt 700 MSEK.

Jeg tenker kursutviklingen framover blir begredelig, men samtidig, så er selskapet svært billig. Minner meg mye om Funcom til 3kr etter at AoC hadde floppet. De var da priset til cash.

1 Like

Fra et negativt review:

The Gold Edition was supposed to entitle us to several paid DLC, but none included in this “bundle” apparently.

En fyr med gold edition som ikke tror han har fått noe fra dagens DLC-er. Jeg antar egentlig han har fått alt som ble sluppet i dag? :stuck_out_tongue:

Han burde ha det .

Ser at på PS må man gjøre noe for å få de mens på steam dukket de bare opp :

bilde

1 Like

Virker som kommunikasjonen mellom plaion og SB er helt fraværende.

Positivt med mer innhold. negativt med elendig kommunikasjon.

3 Likes

Ser det er flere på steam med silver/gold som sier de har problemer. De ser ikke DLCen.Løsningen er å restarte steam sies det.

1 Like

Problemet for noen er nok at de ser på bundle’en .

1 Like

snart 35øre igjen denne her

850-ish plass på heistet, men det har økt salget av basespillet da.

ref: GameStatify

Weapon packen selger hakket bedre: GameStatify mens tailor packen selger dårligere.

En del av denne sutringen blir ganske tullete. Men SB kunne med hell gjort det lettere for seg selv ved å være konsekvente og bedre på kommunikasjon. Det koster lite, og betalere seg godt.

Hva er årsåken til at kostnadsoversikten til DLC er så lett å misforstå, og at det er forskjellige utfordringer med å få den til å fungere? Er det dårlig design av SB og ligger ansvaret for alle de tekniske utfordringene hos dem, eller er det fordi der er forskjellige plattformer innvolvert? Om ansvaret ligger hos SB må de få ordnet opp i det, og ligger det hos de forskjellige plattformene bør det kommuniseres tydeligere.

Hmm? Det relevante er jo å se på hvordan dette påvirker salget, og der har folk stemt med lommeboka. DLC-er til Payday 2 har typisk endte opp på topp 10 på Steam GTS. Nå på 800. plass? :see_no_evil:

1 Like

Har du sett noe tegn til markedsføring ? Jeg har ikke lagt merke til noe så kan være at de sitter på dette til matchmaking er på et akseptabelt nivå.

Ja, det er ingen tvil om at PD3 stiller med et klart handicap og har en lang vei å gå. Mener bare at det er viktig å skille mellom berettiget kritikk og sutring. Når man leser gjennom kommentarer på Twitter feks er det åpenbart at flere troller og at i deres bok er alt feil uansett. Sammenligning mellom innhold på PD2 og PD3 feks blir jo rart med tanke på at PD2 har eksistert i over 10 år. Ser også at flere responderer til de som klager over prisen på DLC at den ikke er så ille fordi base game er billigere en mange det blir sammenlignet med (uten at jeg selv har erfaring med det).

Man kan aldri gjøre alle til lags, og jeg tror det er viktig for SB å både rette opp feil og lansere nye ting i riktig rekkefølge. Matchmaking står høyt på listen der. Gjelder også å finne balansegangen mellom å gi bort ting for å rette opp dårlig førsteinntrykk og å tjen penger på innhold.

Kan virke som om de holder igjen til de får litt mer orden på ting.

Jeg har ikke fulgt med i den type kanaler, jeg har bare sett på google trends og steam data. Dvs der vellykket reklame ville ført folk. Sjekket twitch nå, men ser at Payday 2 også har basically 0 seere.

1 Like

PD2 har også 20mill eiere på pc?

Vs kanskje en snau million for pd3.

Tenker status for DLCer neste år er mye bedre.

Tror faktisk de hadde kommet mye bedre ut av å ha brukt pengene på en kjempe DLC til PD2 til samme pris

En gang måtte de starte overgangen til nytt rammeverk, og det var nå.

2 Likes

Grusom avslutning på dagen. Null styrke :confused:

Yep, Man må bare drite litt i kursen de neste 3-6månedene føler jeg.

Nå har de begynt å levere. Må fortsatt leveres mye fremover, men ting går rett vei.