Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Holder dårligere på spillere enn gratis DLC-en, men førte til bedre salg av basespillet.

1 Like

Påvirker nok litt at gratis DLCen kom på en torsdag men tallene er uansett veldig lave.
Når man ser på reviews så bør det kanskje gå opp for SB/Plaion at de ikke helt har truffet med (blant annet ) denne DLCen.

EDIT: Ser de kjører 25% rabatt på PD3 på EGS

2 Likes

Vanskelig å anslå salget på PS5, Xbox og EGS, men har google trend da

Peak fra DLC = 100% høyere, peak i går 50% høyere enn vanlig. Bunnen i dag 10-20% høyere enn for 7 dager siden.

Min konklusjon er at Payday 3 har en lang vei å gå før det når gode salgstall igjen. I hvert fall på Steam.

-The difficulty in matchmaking for heists - each heist and each difficulty is an individual queue, meaning if you queue up for a particular Heist on Hard, and your friend queues up for the same Heist on Very Hard, you’ll never see each other - a straight downgrade from Payday 2’s server browser system
-The difficulty in getting friend lobbies up and running - my and my friends will be in-game, but still not be able to invite to lobby via the game, we have to invite via Steam
-The lack of lobby chat - so even if you somehow get into a pub lobby, you won’t know whether the lobby is loud or stealth until you’ve loaded in, and probably unintentionally ruined the run just loading in
-Even if you do the manage to get into a pub match, everybody gets kicked out of the lobby and back to the main menu at the end of each heist, so you can’t even really make new friends… odd for a Co-Op Game, and sad for as I made a lot of Friends playing the first two Payday games.

Fra et laaangt review, dette har bare med match making og kommunikasjon å gjøre. Det siste punktet der er i hvert fall idiotisk. Hvis du først har gjennomført et heist sammen med noen andre, så vil du gjerne spille videre med dem, for de er i hvert fall ikke retards :stuck_out_tongue:

3 Likes

Så litt på tilbakemeldinger på steam og en tror jeg treffer planken ganske bra dog i en litt aggressiv tone…

Why the hell would I buy a $20 DLC when I can’t even get into a full match with your stupid matchmaking, can’t even play offline, can’t talk with team mates in the game, can’t chat with console players, and on the occasion that I actually DO get into a match, once the match finish, I can’t even continue playing with the team but I have to search another 15 minutes for a new match.

FIX YOUR BASE PRODUCT FIRST, THEN YOU CAN DLC.

2 Likes

Helt merkelig at de har gjort matchmaking dårligere i den nye versjonen. Brukervennlighet er jo pri én når man lager ting.

Hva kan være årsaken til det. Er det tekniske hindre eller noe SB ønsker?

Problemet med DLC er at de har solgt silver og Gold editions som har forhåndsbetalt for DLCer, derfor må disse gis ut i planlagt mønster.

Men her må det bare jobbes hardere og gis ut mer fixer og mer pD2 heist gratis.

Jeg tenkte på matchmaking.

Tror aldri de egentlig har klart å løse det.

Trodde det funket i PD2? Folk etterlyser jo en videreføring av det.

Pd2 kjører et helt annet system.

Problemet er at folk blir ekstra forbannet av allways online. Som også er innført for å slippe problemet med folk som jukset og hacket i PD2.

Er jo bra for både SB og aksjonærene at det blir vanskeligere å hacke spillet. Men de må få ordnet det slik at folk faktisk får spille sammen.

PD2 er peer-to-peer med sine fordeler/ulemper
PD3 er peer-to-server-to-peer med sine fordeler/ulemper

Problemet til Starbreeze er at måten de har implementert match makingen på er ræva. Ikke at teknologien ikke fungerer. Noe av grunnen er nok at Starbreeze ikke har noen erfaring med det. Noe av grunnen er at det ikke bare er selve match makingen som er dårlig, men også rammeverket rundt.

Jeg tenker jo at dette fint er mulig å løse og at teamet som skal løse disse problemene burde være relativt små. Problemet er vel heller bare tiden det tar å gjøre noe skikkelig her. Og som vanlig, den totale mangelen på kommunikasjon.

2 Likes

Ok, takk for info. Virker litt amatørmessig det der. Man burde kunne forvente at et selskap som SB både visste hva som var viktig for brukerne, valgte riktig rammeverk og evnet å implementere det på en optimal måte. Man burde også kunne forvente at det ble ordent opp i sporenstreks om man tråkket feil.

Noe av det tekniske er amatørmessig, noe av beslutningene om å utelate features er amatørmessig. Tilsammen, så er det et takras som har gitt Payday3 42% i stedet for kanskje 75% positive reviews.

2 Likes

Er det stahet, knapphet på tid eller andre grunner til at man ikke får fikset det umiddelbart?

Det tar rett og slett bare tid å få fikset slik som dette. Spesielt når noe av det ikke er in-house og SB sin prioritering og match-makeren sine prioriteringer ikke er de samme. Jeg antar de har andre kunder enn SB.

Ting tar tid, samt prioritering. De MÅ levere DLCene pga Plaion og Silver Gold.
Samtidig tipper jeg det er vanskelig å fikse.

Lurer på hva som er så vanskelig å fikse. Andre spill og plattformer virker å klare det.

Hæ? Hvis et spill har brukt 3 år på å lage noen gode features og har det ved lansering og et annet spill ikke har det ved lansering, så antar du det er en kjapp ting å få fikset? Hvor er logikken!? :smiley:

Jeg antar ingen ting. Det jeg skrev Christian var at jeg lurer på hva som er så vanskelig å fikse, og da tenker jeg på om det er bugs eller om de må lage nytt rammeverk fra scratch. Man bruker ikke tre år på å lage match making, og man trenger heller ikke å uvikle alt selv eller fortsette med samme samarbeidspartner uten at jeg har oversikt over hvordan de har løst det teknisk eller avtalene de har. Avhengig av det kan dette ta kortere eller lenger tid.

1 Like