For å svare på det spørsmålet, så antar jeg egentlig at det mangler noe i rammeverket de bygger oppå.
Når man først har implementert funksjonaliteten på en måte er det ofte ganske tungt å endre. Er mange avhengigheter som må endres samtidig.
Men det er egentlig ganske fantastisk at det er mulig for Starbreeze å ikke få med seg hva som er viktig funksjonalitet for spillerne. Virker som de har hatt 99% fokus på gameplay og tenkt at bare det blir bra blir alle fornøyd. Utrolig svakt egentlig å greie å misse så stort når man lager en oppfølger der funksjonaliteten folk ønsker er i foregående versjon.
Og man vet jo heller ikke om de manglene ligger hos SB eller Accelbyte.
Ja, stusser veldig på at de kan bomme såpass på det.
Med tanke på at det er relatert til match making virker det vel som om feilen ligger hos AccelByte? Noen av disse tingene (hard / very hard feks) skulle man tro det var mulig å forbedre ved å legge til kriterier.
Ser Unity og Google Cloud har utviklet et open source-prosjekt kalt Open Match som lar programmerere skrive kode i stedet for konfigurasjon for å bestemme hvordan matcher skal opprettes, og skulle tro at det ville fungere godt med PD3. Lurer på hvorfor de har gått for AccelByte i steden. Kanskje fordi Open Match er såpass nytt at det ikke var klart?
De bruker ikke Unity, men Unreal?
Det forklarer Open Match ja. Sorry, jeg som blingset i farta
Anyway, jeg tenker at det interessante her er:
- Hvor lang tid vil det ta før SB får lagt på et par QoL features på match makingen?
- Vil noen QoL features fikse match makingen?
- Hvor lang tid vil det ta før SB har fått fikset levelingen til folk er fornøyd med det?
Jeg tenker svarene er
- 1-2 måneder
- Bare delvis, mangler crime net, skal de legge til det også, så legger jeg på 3 mnd til
- 3 måneder
Basically null oppgang å spore etter DLC-en.
Samme greie for i går som for de foregående tre dagene, 26% positive reviews, 74% negative reviews.
Folk klager over at spillet virker halvferdig og her skal SB ha penger for innhold folk mener burde vært inkludert i spillet.
(Fra et negativt review)
I abstained from a review because I knew the game would take a long time to ramp up to base Payday 2 level.
I bought it at launch, but only play a heist every month or so, because it still isn’t as fun as Payday 2.
Now though, they’ve added an $18 DLC while still ramping up to base game. Now I feel more compelled to review the game, and I don’t like this direction.
In my opinion, they should make the game good at baseline for the initial price, then work on the cash grabs.
They should learn from Darktide; Fatshark learned their lesson after the same negative feedback. They went back to the drawing board, fixed their issues, added the baseline initial content that it needed before pushing any overpriced DLCs. These folks need to do the same.
Nei er vel som fryktet at betalt innhold mottas veldig negativt når problemene og den manglende funksjonalitet spillerne opplever med spillet ikke er fikset først.
Når de i tillegge er elendig på kommunikasjon så blri det jo bare trist. Her må SB bare brette opp ermene og begynne å levere på funksjonalitet de burde skjønt at de skulle ha inkludert fra starten av. Først når den delen er fikset vil det bli særlig positiv effekt av mer innhold og DLC’er.
SB skuffer enormt på det å komme spillerne i møte og snu trenden til noe positivt.
Ja men samtidig er de forpliktet å gi ut dlcene for de som betalte for gold, Silver og de må også være dyre nok til gold og Silver lønner seg.
Så på den ene siden må de gi ut dyre dlc samtidig som de fikser base game.alle kan ikke jobbe på det samme så det er nok fullt mulig.men for de mange misfornøyde spillerne blir det en rød klut.
SB har malt seg selv opp i et hjørne her og er litt damn if you do, damn if you don’t. Tror det viktigste de kan gjøre nå er å prioritere å få orden på match makingen så man kan få opp antall spillere, og bli mye bedre på kommunikasjon. Så får man jobbe paralellt med med innhold (betalt og gratis) og andre bug fixess, og heller godta at det tar litt lengre tid om ressursene ikke strekker til.
Selv om inntrykket mitt er at den generelle oppfatningen av spillet har bedret seg den siste tiden, er det fremdeles en del negativitet som trekker ned helhetsinntrykket og kan skremme vekk nye potensielle spillere.
De har vel ingen forpliktelse når det gjelder nøyaktig når de skal komme? Jeg tror både Silver og Gold gjengen heller ser at de fikser ting først og så leverer DLC’er.
Men nå var vel sikkert den første DLC’en rimelig ferdig fra før så de valgte nok bare å kjøre på med den. Men om de må prioritere mellom å fikse det folk er mest missfornøyd med eller lage DLC er nok selv Gold og Silver gjengen enige at fiksing er viktigst. Tror i hvertfall jeg.
Det er neppe samme teams som jobber på DLC-ene og på match making eller leveling endringer, så det gir liten mening å gjøre det annerledes.
Jeg sjekket for å se om DLC-en kunne endre oppfatning og postet det jeg fant her.
Det er det mange glemmer og SB har jo sagt flere ganger at de som har jobbet med content ikke har blitt påvirket av de problemene de har hatt.
Ja det er vel slik. Men de som er sure og grinete over diverse ting med spillet kommer aldri til å akseptere det
krysser fingrene for at de får jobbet hardt med å rette opp i ting. Hadde de hatt mulighet så burde de kanskje snudd mtp på offline mode, og eller crime.net lignende set up. Hadde det vært realistisk så hadde de vel gjort det allerede håper jeg.
Ser ut til at det blir en ny serveroppdatering på onsdag, så får vi se om det også blir gjort noen endringer i spillet (nytt innhold og/eller en juleevent av noe slag).
Rett før juleferien? Høres ikke sååå smart ut.
Virker å være en fix for serveren som deler ut rewards og XP.
Sikkert safe nok.
Vi får se … i oversikten over DLC for første året så nevner de “seasonal events”, så vil nesten tro at de har noe planlagt for jula.
De har vel generelt mye å vinne og lite å tape for tiden så rsikoen er kanskje liten av den grunn