PD3 i Steam winter sale:
Skjedde det noe nytt ifm siste server update?
Liten julehilsen fra Starbreeze:
Fort gjort å glemme i all negativiteten.
“Payday 3”, från Stockholmsbaserade Starbreeze, fick en knackig start med tekniska brister, men har blivit ett av de tolv spel släppta under året som dragit in störst intäkter. När även äldre spel räknas in är rånarspelet ett av de 100 mest inkomstbringande.
Google trends siste 30 dager: flat.
Trend siste 7 dager: svakt nedover:
Plassering på Steam GTS: fallende (det selger så lite at det er tilnærmet lik null)
Nylige anmeldelser var på 60% i en periode, men er nå på 37%. Det tegner ikke et godt bilde for nye kjøpere.
Fallet antar jeg kommer av:
The audacity to release paid DLCs at this point. Just finish your game first you greedy pigs.
Kan Starbreeze klare å få fikset all dritten for å få ut gullklumpen i midten?
- Ja
- Kanskje
- Nei
0 stemmegivere
trenger en tidsantydning i denne pollen
Regner med at det blir 4 - 5 oppdateringer før de rusher Dlc number To .Jeg tror det blir bra.
Starbreeze har committet til å komme med 4 “betal” DLC-er. Hvis den fjerde av disse ikke selger, så tviler jeg sterkt på at de kaster mer penger etter Payday 3. Sånn sett, så kan du si at de har 9-10 måneder på å få ting på plass. Etter det, så antar jeg at enten, så fortsetter de å utvikle spillet videre, eller så lar de det bare ligge. De tjener neppe penger på spillet slik det er nå.
… Jeg stemte “kanskje” i pollen. De sliter så sykt med å få noe positivitet gående i spillerbasen.
Jeg også. Alt tolkes i værste mening og spillet har blitt et symbol på grådige utviklere som lanserer AAA-spill (payday 3 er ikke AAA btw) alt for tidlig og dyre DLCer for tidlig etterpå. Skulle nok ha blitt lansert i EA dette her som jeg tidligere har vært inne på.
Ja er delvis enig. Men mtp på payday2 så er det jo potensielt en stor melkeku over mange år om de får det til. Men etter 10mnd så bør de ha fått på plass mye av det som etterlyses, men det med betalbare DLC når produktet ikke er helt ferdig, det er som å yppe til bråk med fansen.
Ja det er betaen som nå er avsluttet. Så den er “låst” på det spillertallet som var før den ble avsluttet.
Da var jeg helt ute av Starbreeze igjen. Tror jeg har brukt opp gevinsten fra Payday 2 perioden på problemene de har hatt etterpå gitt
Regner egentlig med at vi får se en gap-close.
Problemet mitt med aksjen er at spillet har absolutt null moment. Spillet må dras opp av søla av Starbreeze med en god del forbedringer som jeg ikke vet om de kommer til å klare å levere. De kommer til å bygge stein på stein gjennom 2024, men selv om endel nøkkelpunkter faktisk blir løst nå i januar, så tviler jeg på at det er nok til å snu spillernes syn på spillet.
Har kommet litt til samme konklusjoner selv. Gikk ut for en liten tid tilbake. Jævlig synd da jeg hadde sykt trua på spillet. Og spillet er jo forsåvidt veldig bra, men det tekniske rundt står jo til stryk. Funcom bomma de og med serverkapasitet og div. Men så fikk de det rimelig greit oppe å gå etter noen uker/mnd, men uansett hva Star gjør her, så er det lite positivt å spore.
Det må komme en kjempenyhet for å løfte interessen her. Men hva det skal være vet jeg ikke. Plutselig offline modus? I donno.
Jeg tror ikke det finnes en “mirakelfix” som får spillet populært igjen over natta. Jeg tror de må få fikset et par sentrale deler av spillet:
- Matchmaking (det er flere ting her, lettere å ende i games med 3-4 i stedet for 1-2 spillere, fortsette å spille med samme folka i et heist til, kjappere å komme inn i heist hvis man bare vil spille alene)
- Progression systemet virker lite likt. Det virker ikke som det helt gir godfølelsen. Her må de nok tweake en god del for å få det bra. Noe av problemet er at det mangler litt for mange elementer. Disse har de nok planlagt å komme med i DLC-er, men det har nok fått spillet til å føles veldig bare-bones ut nå i starten.
Match makingen burde de klare å få på plass i løpet av 1-2 patcher, mens progression systemet er noe jeg tror det vil ta tid å få bra. Funcom kom f.eks. med flere større oppdateringer til Conan Exiles. Tenker de får utvidet systemet nok med kanskje 2 DLC-er til, også vil være inne på noe da, så kanskje til sommeren og 5-10 patcher?
Problemet til Starbreeze er at spillet har så ræva reviews at å kjøre spillet på salg ikke ser ut til å påvirket salget i det hele tatt. Jeg tenker derfor at vi først vil se forbedring av reviews osv før vi ser større markedsføringskampanjer av spillet og først da, så vil man se en større økning i spillere og salg.
Men, selv om de får mye dårlige reviews, så er det nok mange som vil at Starbreeze skal lykkes her. De er bare misfornøyd med ting akkurat nå.
Payday 2 har 91% positive reviews siste 30 dager og 89% positive totalt sett. Franchisen har mye lojale fans.
Jeg tar det som en selvfølge at de fikser dette, og det burde har vær fikset for lenge siden spør du meg. Tror ikke folk kommer tilbake fordi dette blir fikset da det per def er dødt.
Blitt bedre, men fortsatt folk som misliker det ser det ut som ja. Uansett så får det nok ikke interessen opp slik at folk kommer tilbake.
Skal det være en bang news så er det at de snur helt og f.eks innfører offline mode. Det hadde skapt litt furore blant fans. Ellers så er det å brande inn heist fra payday 2. Men dette er det bare å drite i så lenge det ligger irritasjonsmoment som ikke er fikset først. Så da er man like langt. Star har en jobb foran seg.
De har da allerede tatt inn to Payday 2 heists inn i Payday 3, og til og med gratis uten at de hjalp stort?
Aldri spilt noen av spillene, men vil ikke Payday 2 også fungere som en nærmest evig party pooper ved at spillerne mangler tilstrekkelig insentiv til å gi oppfølgeren en ny sjanse når man allerede har en versjon som har spillerne sin klare tillit i tillegg til betraktelig mer innhold eller tilfører Payday 3 så mye nytt at en velfungerende finpolert versjon vil være Payday 2 overlegent?
Du kan se på Diablo 2, 3 og 4.
Jeg har spilt endel Diablo 3, men hvis jeg skal plukke opp noe nå, så blir det kanskje Diablo 4 på salg, eller så tar jeg bare en runde med Diablo 2 igjen. Diablo 3 likte jeg ikke så godt
EDIT: byttet til siste 30 dager. Ser faktisk ut som Diablo 2 gjør det bedre enn Diablo 3.