Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Jeg tenker maaaange flere. Og evt nye heist. Har ikke payday 2 over 50 heist, og payday 3, rundt 8 eller noe? Blir fort dritlei av de samme greiene, vertfall når ting ikke er helt supert spillteknisk.

Har redusert kraftig her. Er enige i dine betraktninger. Skal veldig mye til for å snu skuta. Håper bare star ser potensialet og at de forstår hvorfor spillet til nå ikke er en stor suksess. Eller det solgte bra i starten, men salget av DLCene og det tekniske er alt for dårlig. Games as a service som de skulle være veldig gode på har feilet. Ting kan snu. Vi får håpe det.

1 Like

Jeg er typisk for optimistisk når det kommer til disse binære selskapene, men av og til, så skjer det morsomme ting. Får evt bare løpe etter i så fall. Hvis Starbreeze først får ballen til å rulle, så er vi fort tilbake på en krone eller to igjen :stuck_out_tongue:

Tror dere er litt i overkant negative. En Base med en litt åpen verden. Preplannleging , kommunikasjon og crimenett på plass er mye gjort tenker jeg. Men Star er kanskje for et lite firma til å få til det tekniske med crossplay.???

Så mange Heist jeg har vært med på. Mange intense… Og når man er ferdige. Så hadde det vært kjekt å kunne chatte litt. På slutten. Men nei…

Får ikke tid til å skrive ett ord før Game summary.

Ikke glem «DAU» :wink:

1 Like

Ser ikke DAU noe sted, men CCU. Ikke akkurat oppløftende tall?

Jeg er helt åpen for at jeg tar feil. Problemet mitt er at jeg synes risk/reward er for dårlig. Det er for stor sjanse for at de bruker lengre tid enn jeg håper på å fikse opp spillet. Det har vel verdt sterke hint om endel fikser til match making i januar, men som jeg ser det, så må også progression systemet fikses. Og en haug med andre småting.

… jeg prøver jo å time evt ny inngang i aksjen her. Jeg er usikker på om jeg kommer til å gå inn etter at man ser bedring eller om jeg kommer til å ta en spekulativ inngang utfra tekniske indikatorer. Hvis jeg går for førstnevnte, så er jo risikoen endel mindre, men med lavere gevinst også.

Aksjen er jo langt fra dyr nå, priset til ikke så mye over cash.

1 Like

Nå røk jo motstand. Så capet er ikke så langt unna.kjøper litt mer der jeg om vi kommer dit.

Er ikke DAU over alle plattformer.? Nå har jeg spilt en uke. Det er mye konsoll spillere der og de fleste heist er fullbooket. Mange heister man joiner.

Steam talla ser jo bedregelig ut men samlet sett så selger de kanskje såpass med Payday 2 at de går i pluss Selv med dette lave spillertall.Mange spillere med level 100 pluss . At det treffer noen er jo helt klart.

Hvor langt ned kan SB gå i mcap hvis vi regner PD3 som ferdig. De bør vel bare kaste det på søpla så tidlig som mulig. Er vel bedre for dem å satse på PD2 og heller flytte fokus til D&D prosjektet? De vil vel ha greie inntekter på PD2 uansett?

De kan ikke stoppe PD3 utviklingen.

1. De har pre solgt year 1 til masse spillere
  2. Plaion har investert 50MEU som skal vare i minst 12måneder etter launch.

Ja, de trenger vel bare holde det i live for å imøtekomme dette kanskje?

Altså, Plaion har ikke investert de pengene enda. Hvis Starbreeze går til dem og sier: hvis vi fortsetter å investere pengene deres, så får dere de ikke igjen. Vi foreslår å stoppe her, så er de ganske så sikkert med på den.

Jeg tror dog ikke at det skjer. Som du sier, det kan godt være at betalingen de allerede har fått har vært stor nok til å dekke utviklingen av heistene framover. Det kan dog være at de skipper gratis-heistene hvis de synes ting går skikkelig dritt? Tror egentlig ikke det er tilfellet heller.

Vet du hva DAU er på alle plattformer?

De talla har vel Bare Star… elskede < Nebula> :thinking:

Kan man vi gange ccu med 3-4 for og få DAU. ?

I så tilfelle er det ikke så hakkandes gale. Med tanke på Payday 2 ligger på med 30 tusen spillere som gjennomsnitt . Totalen blir ikke så ille med den rusky starten de har hatt.

Har trua. Gleder meg til neste oppdatering.

Ny serveroppdatering i morgen.

Stemmer det at p/e er 2,34? :sweat_smile:

1 Like

Uten særlige nedskrivning av PD3. Håper de gjør endel av det i Q4…

Har rettet litt på hvor jeg har tegnet støtten. Det er først nå den blir testet.

Min erfaring er egentlig at den nederste blå støtten er relativt svak, det er bunnen av den trendkanalen som er den sterke støtten. Så ca 0,33

Hvis støtten på 0,42 holder, så er det nå motstand på 0,56. (man kan vel også si at det er en svak motstand på ca 0,5.)

Problemet er at matchmaking/hvordan man søker etter heists er såpass ræva at det nesten ikke betyr noe hva de gjør med selve spillet. Siden de fremdeles gir minimalt med info om ting som ikke er rett rundt hjørnet blir det jo vanskelig å vite om forbedringer på matchmaking ligger 1-2 måneder fram i tid eller om det kommer til å ta 6 måneder. Slik det er nå er det mer eller mindre bortkastet å kjøre noe form for markedføring og. Hadde ikke blitt overrasket om oppgradering til UE5 og ny matchmaking kom samtidig slik at de kan hive noen $ på markedsføring.

2 Likes

Roboquest på 19 plass på bestselgerlisten :slight_smile:

https://steamdb.info/app/692890/charts/#3m

2 Likes