Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Huff ja.star er nok nødt til å fikse de tekniske problemene og kjøre en free weekend eller noe annet dramatisk for å få spillerne på steam tilbake.

Har et lite håp om at de andre plattformene greier seg litt bedre pga færre spill alternativer.

Det er også viktig å fikse de tekniske problemene slik at spillerne er villig til å kjøpe fremtidige spill fra star.

1 Like

Når spillet ikke selger bedre med 35% rabatt, så vet man at det ikke er mangel på innhold som er problemet, men andre ting.

1 Like

Ja helt enig.blir også vanskeligere for neste multiplayer spill fra star å finne investorer som er villige til å gi dem en ny sjanse med track recorden de har nå med raid,otwd,payday3

Star fikk til en ting eller to her og det var hypen og trøkket de hadde da kursen var høyest før release,solgte også bra før release.men alle problemene gjør at games as a service ikke fungerer.

Kontrasten til ny dlc til payday2 og payday 2 på salg og høyt på topplista på steam gang på gang er slående.

Men ting kan snu hvis star finner gode løsninger fremover.

1 Like

Helt klart, verdt å følge med på. En redesign av leveling og det praktiske rundt å starte spill kan snu ting riktig vei.

De altfor treige med å få ut forbedringer, en etter en. Tror dessverre en ny skipper kreves for å få skuta på rett kjøl.

De har nå hatt over 4 måneder på seg siden lansering til å rette på ting.

1 Like

Jeg er ikke enig i konklusjonen din, jeg hadde ikke trodd de skulle få til ting fortere når jeg først forstod hva problemene er. Derfor er jeg ute mens resten av markedet blir mer skuffet.

Hvis jeg husker riktig så inkluderte publiseringsavtalen med Playon rundt 18 måneder med videreutvikling av spillet. Da er det bedre at de bruker litt ekstra tid på å finne de rette løsningene, enn at de kommer med forhastede endringer. Payday 2 spillerene kan koverteres over tid, og i mellomtiden kan de fortsette å spille Payday 2. Det er tross alt bedre å ha en omfattende Payday community som vil at spillet skal bli bedre, jfr. en helt ny IP.

Levellingsystemet har jeg egentlig ikke så store problemer med, nå som du i det minste får litt infamy for hvert heist. Systemet belønner spillerne for å prøve ut ulike aspekter ved spillet, som gjennomføring av heist i loud, stealth og med ulike våpen. Det er tydelig at mange ikke liker systemet, men her synes jeg Starbreeze i det minste har hatt en klar ide med levellingsystemet. For å nå 150 i infamy må du utforske hele spillet. Så kan de sikkert gjøre endringer for å bedre balansere hvor mye infamy du får for heist completion vs challenges.

To av mangelene mange spør etter er jo en serverbrowser og mulighet for offline spilling. Jeg vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å inkludere serverbrowser, men siden den underliggende teknologien er forskjellig fra Payday 2 så vil jeg tro at det tar litt tid. Payday 2 er peer-to-peer, mens Payday 3 kjører dedikerte servere. En av utfordringene ved Payday 2 og offline spilling har vær mulighet for juksing og å låse opp DLCer uten å betale for dem. Jeg vet ikke hvor omfattende problemet har vært, men det kan være en grunn til at Starbreeze er tilbakeholdne med å love offline spilling.

4 Likes

Fire måneder etter lansering og ingen bedring synes du er godkjent?

Altså, de har gjort masse, men det har ikke redesignet spillet som er det som må til.

Tror vi alle er enige om at spillet og oppfølgingen ikke har vært tilfredsstillende så langt, men greit å være litt nyansert tenker jeg. Legge til og (kanskje) redesigne noe funksonalitet er ikke det samme som å redesigne spillet. Det ene er betydelig mindre ressurskrevende enn det andre, og heldigvis har SB både økonomi til det og vil om noen dager fremlegge en plan om hva og når ting skal fikses. It’s hope in a hanging snore som Eggen sa :slightly_smiling_face:

Problemet er jo at man tvang de fleste til å spille spillet på en måte man ikke liker og det er sjelden en god ide. Hvis de ville få flest mulig til å utforske alle sider ved spillet burde de heller prøvd finne andre måter(f.eks achievements/cosmetics) å motivere spilerene på.

Tror denne reviewen treffer ganske bra når det gjelder hovedproblemene med spillet slik det er nå :

image

1 Like

De sier jo at de har fått med seg kritikken så mye om ikke alt at dette bør og vil nok adresseres nå i februar. Hvis ikke er de helt tonedøve.

Det er ikke det Starbreeze har sagt, de har sagt at de driver å kompilerer tilbakemeldingene for å lage en plan på hva de skal gjøre framover.

In February, we will communicate a plan detailing the upcoming improvements and when you can expect to see them in the game

Mao, forbedringene kommer utover det neste halvåret eller så er min antagelse.

ref: https://www.paydaythegame.com/news/payday3/2024/01/plans-going-forward/

Interessant liste her: https://payday3.featureupvote.com/

1 Like

Ja, nettopp. Det er det jeg skriver. De har merket seg kritikken, og kommer til å presenterer en plan nå i februar. Jeg blir overrasket om ikke de fleste eller alle av de nevnte punktene er med (adresseres) i den planen.

Selv uten å prøve så veldig hardt så siger man oppover i infamy, så jeg synes ikke PD3 tvinger noen til å spille på en bestemt måte. Et aber er riktignok at en stor andel av achievments er koblet til loud spilling, mens mye av den faktiske spillingen er stealth. Men det har nok med at det er enklere å lage achievements ut i fra loud (skyt så mange med det våpenet etc). En enkel løsning er å øke infamy for stealth completion.

Når det gjelder tilbakemeldingene i reviewen så er det som nevt server browser som vil gjøre det lettere å finne folk å spille med. Men det har vært etterspurt siden launch, så jeg forventer at de har en plan. Har lurt litt på om tanken har vært og introdusere Crimenet som en del av historien i spillet, da utgangspunktet for PD3 er at gjengen har mistet pengene sine, er utestengt Crimenet, osv… Hvis det er tilfelle så har uansett Starbreeze undervurdert behovet for en server browser ved lauch.

In game voice chat er jeg litt delt på. Det kan være til stor hjelp, men kan også føre til mer trakassering online. De øvrige punktene er egentlig småting som kan rettes opp, og som ikke tilsier at spillet er “broken” som mange på Steam påstår.

Hva tenker du må til for at spillet skal kunne nå #10 eller bedre på steam GTS igjen?

Jeg tenker at levelingsystemet må redesignes for å klare å gi spillerne lysten til å ta “bare en runde til”. Med til det, så må det nok fikses litt på hva man får igjen når man leveler osv.

Det andre punktet er å fikse hele opplegget rundt å faktisk starte et game. Samarbeidet rundt et mission osv. Jeg vet ikke om det er noe de får til med nåværende leverandør.

hørest ut som dette er key. Sier seg jo selv da, hvis man har noen som elsker å gå loud eller stealth. Også må de gjøre det motsatte. Irriterer sikkert vette av folk, også quitter de som ikke gidder, er det enda kjedeligere for de som blir igjen på heistet.

1 Like

Kan se ut som at vi får en oppdatering snart. De har tidligere lagt ut egne demoer for partnere som lager innhold til youtube, twtich etc, så antar det er det samme de har lagt ut nå.

3 Likes

Endeløs salgsvilje og brøt gjennom ubalansen ja. Gitt tilbake tilnærmet all fortjeneste her. Var en dårlig besluttning å bli sittende.

Spent på når denne planen kommer. Litt avhengig av hva den inneholder, og hvor fort det kommer en oppdatering som fikser elementer som etterlyses vil det forhåpentlig snu.

1 Like

Det er ikke lett å selge når utgangspunktet, at de solgte sykt mye er så bra. Hvor vanskelig kunne det være å fikse opp spillet? Mye av gameplayet var jo bra, bare systemene rundt som var litt dårlige.

Lurt å se på objektive data. Ingen bedring i sikte her:

Jeg har ignorert google trends før. Ikke lurt.

2 Likes