Stemmer dette? Fra borsdata.se
Enterprise Value:
92 msek
Stemmer dette? Fra borsdata.se
Enterprise Value:
92 msek
nei.
Det er for B aksjene.
Dette er for A aksjene.
Ok så de tar ikke med A aksjer
Tallet er feil uansett hvordan man regner på det. er 1327mill B aksjer.
De har vel et par hundre mill i netto cash
det var vel en lang diskusjon om det lengre opp. Minus den kortsiktige gjelden som christian snakket om, så kom man vel ut rundt ca 300 mill i cash? Så en mcap rundt 380 mill er vel kanskje ikke helt hjernedødt. Så kan vi sikkert diskutere mye omkring hvor verdifull div ip’er er osv.
Baxter prosjektet i ny IP er vertfall veldig spennende. Men det hjelper liksom ikke så lenge det renner drit av payday3.
Mitt spørsmål var bare om dette tallet var korrekt regnet ut av borsdata.
Ikke medregnet salgsinntekter fra spillporteføljen i 2024 kom vi vel frem til at de sitter på snaue 300 millioner etter gjeld er betalt. Jeg tenker at man kan håpe på enda bedre salg av Roboquest basert på anmeldelser, Payday 2 vil vel surre og gå og at Payday 3 forhåpentlig vil ta seg opp ettersom fixene kommer på plass.
Jeg blir overasket om de ikke klarer å snu PD3 siden de nå addresserer stort sett alle ting det klages på, men det kommer nok til å ta tid enn jeg hadde håpet på.
Jeg mener at hun dama i videooppdateringene deres regnet sommeren til september så de gir seg selv i så fall god tid til å fullføre “initial focus”. Nå skal det jo komme oppdateringer +/- månedlig frem til det, men tenker at det er utrolig viktig å få fixa matchmaking i en av de første oppdateringene for å snu trenden. Store oppdateringer som offline mm vil jo først komme til høsten.
syns det var sykt lite oppløftende. Og hva tenker folk som kjøpte spillet, de er vertfall oppgitt. må vente 7-8-9 mnd før det kanskje er bra. Begynner å passere året før spillet er “spillbart”, da er man snart forbigått og out of date ass… Eneste håpet de har er at payday2 fansen er såpass lojal til å bli med over, hvis det er slik at de ikke får ut fingeren de neste mnd.
Men satser hardt på at det kommer etappevis i mndlige features, og spent på hva effekten av neste er.
Ja, det var en nedtur å se at det var så langt frem i tid. Skjønner godt at tidlige backere er frustrerte, hadde vært forbanna selv.
Spillet er heldigvis laget for å holde i mange år så jeg tror nok ikke at det blir out of date med det første, men det haster noe inn i helvete med å få det mer spillbart. Derfor håper jeg virkelig at de får ut fingeren og slipper en tålbar matchmaking fix som får fler enn et par hundre stykker til å spille fortere enn svint.
Med det på plass blir folk kanskje litt mer positivt innstilt og litt mer tålmodig med de jevne oppdateringene.
Er du sikker på at det ikke var de 3 dlc’ene som skulle være ute da ?
Jo var DLC hun konkret snakket om da. Men la merke til at hun sa at sommeren var tom september, og tenkte at da gjelder det vel fort initial focus også. Men, tar det gjerne før
Jeg tenkte at “by summer” , betydde innen sommeren, men tror jeg tok feil.
Første Development blog i “Operation Medic Bag” skal komme denne uka, så håper vi får vite litt mer om hvilke oppdateringer som kommer i neste patch. De har alt snakket en del om endringer som kommer til gameplay, men har ikke sagt noe andre etterspurte endringer.
Ellers så slippes “The Tribe Must Survive” i morgen, så det blir spennende å se hvordan mottakelsen blir. Forventer ikke et nytt Roboquest, men kan likvel bidra til inntekter i Q1-24.
Blir fint å få litt mer detaljer om hva som kommer ja. Den posten bør vel komme i dag eller i morgen.
Er jo ikke store posten, men strategisjefen i SB kjøpte 200k i går. Vet ikke om han eier fra før.
https://www.placera.se/placera/telegram/2024/02/21/starbreeze-starbreezes-strategichef-koper-aktier-for-60-000-kronor.html
Nytt innsidekjøp idag?
Se der ja, det hadde jeg ikke fått med meg faktisk.
Affärsområdeschef i Starbreeze ökar sitt aktieinnehav (Finwire)
2024-02-23 12:40
Fredrik Malmqvist har den 22 och 23 februari köpt 500 000 B-aktier i spelutvecklingsbolaget Starbreeze där han är affärsområdeschef för Studio. Aktierna köptes till ett genomsnittspris på 31 öre per aktie, en affär på 153 100 kronor. Affären gjordes på Nasdaq Stockholm. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.
Skulle vel komme en bloggoppdatering i dag også?
Sett noe? ingenting på X vertfall
Ikke sett noe nei.