På tide ja. De må vise handlekraft nå.
Et grep de burde gjort mye tidligere, men bedre sent enn aldri.
Dessverre er det nok ikke positivt for kursen på veldig kort sikt.
Å bytte CEO fordi ting har gått dritt er ikke et godt tegn nei…
Nei, men å beholde noen som konstant underleverer er verre.
Ser ut som ATL faktisk ble satt 18. juni 2012 (justert for diverse splits osv). Hadde for meg at vi hadde satt ATL nå nylig.
Hvem hadde trodd at Starbreeze skulle koste 51 msek (ifølge Starbreeze B - Nyckeltal, aktiekurs | Börsdata)
https://www.alphaspread.com/security/sto/star+b/relative-valuation/ratio/enterprise-value-to-ebitda
Det stemmer nok ikke.
B aksjer.
Ant. aksjer | 1 327m |
---|---|
Share cap | SEK 338m |
A Aksjer.
|Ant. aksjer|149m|
|Share cap|SEK 41m|
Tallene stemmer bra overens? Du har bare ikke trukket fra cash/lån. Da ender man på EV på nesten ingenting.
Grunnen til det er jo at markedet ikke tror på at Payday 3 skal bli noe og at de forventer fallende inntekter framover. Neste spill kommer om tre år, var det ikke?
Jeg tror fortsatt payday 3 kan gjøre det bra, men det vil ta tid. Jeg gidder ikke kjøpe flytte jeg ser tegn til det selv 100% opp fra dagens kurs er et bra kjøp hvis de får Payday 3 på beina igjen.
Funcom fikk aldri Aoc på beina igjen, pengene de hadde igjen holdt ikke fram for Conan Exiles. De måtte kjøre en krise emi. Sjansene for en repeat her er stor.
Kan ikke si de har klart å bedre ting.
“It’s so frustrating how they’ve managed to kill off any momentum they had from that first update, we’re now 6 months post release with one content update and a whole host of issues that should have been patched pre-release or immediately addressed, instead they’ve let it fester”
De følger en slags “vi kjører den samme linja som ved en vellykket release, fordi vi har egentlig ikke noen annen plan”
Eller, ivertfall den “nye” strategien de la, er ikke god nok. Folk har gitt opp. Som sitatet ovenfor, de hadde litt momentum eller interesse etter den første patchen, men så var det neste så kom såpass minimalistisk at det er bare et skuldertrekk.
star virker fullstendig handlingslammet, uten av stand til å gjøre de riktige trekkene ved sjakk-bordet. Jeg tipper kursen skal ned til omtrent null før en emisjon på noen ører eller konkurs hvis ikke de får til å snu payday3. Klarer de å snu payday3 blir nok historien en annen. De neste 6 månedene må star få til noe bra med payday3.
Min uthevelse.
Devs present an “Unready Button” as a highlighted feature 6 months after the launch of the game.
more than 10 years of devs experience with Payday2, one would assume they have a solid base to make a new game. Well no, it’s like they learnt nothing and start from 0.
No unready button, no voice chat, the game disbands your group after every heist etc etc.
it’s a miracle that game keeps even a 500 player count.
Som han sier, det er som om de glemte at de hadde en mal for hva som burde være i et spill av denne typen. Endel av de tingene burde ha vært trivielle å fikse. F.eks. å ikke disbande gruppen etter hvert heist. Nå et halvt år etterpå, så har de sagt de skal komme med en “unready”-knapp.
Ja, det er helt uforståelig at de ikke tok med seg mere kunnskap fra 10 års utvikling av payday2.Som jeg har nevnt før dette burde ha blitt releaset i EA. Da kunne man ha fanget opp dårlige design-valg og iterert på løsningene i samarbeid med spillerne og sammen kommet fram til gode løsninger.
De fikk inn såpass mye penger at jeg er helt ok med løsningen finansielt. Spesielt når man ser hvor lite de har klart å gjøre på et halvt år.
Greia er vel at Starbreeze framstår som inkompetente spillutviklere. De virker å mangle noen nøkkelfolk som finner løsninger og får ting gjort.
Jeg tenker det tildels må ligge i ledelsen og mellomledelsen. Sånn sett, så er det bra de bytter CEO.
Det vet vi jo de gjør.
Nøkkelpersonene på PD2 er jo long gone. ( goldfarb, og Ulf blant annet).
Det var ikke en “given” at mannskapet de hadde nå ikke kom til å klare å skape noen nye nøkkelfolk.
STARBREEZE
Första AP-fonden minskar ägandet i Starbreeze (Finwire)
2024-03-18 08:55
Första AP-fonden har sålt nästan 6,9 miljoner aktier i Starbreeze och kontrollerar nu cirka 4,5 procent av kapitalet och 2,4 procent av rösterna i spelutvecklingsbolaget. Det framgår av ett flaggningsmeddelande.
En ägare måste skicka ut en flagga när ägandet går över eller under 5 procent.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire© Copyright
Utflating for Payday 3. Svak økning?
Bare så det er sagt, dette er på et svæææært lavt nivå, men ett sted må det evt snu (nå 2% av maks…)
Patch 1.1.1 kom 29. feb og etter det har trenden vært litt positiv. Ikke nok til at det spiller noen rolle, men for meg ser det ut som Starbreeze i hvert fall er inne på noe.
Spillet selger ett hakk bedre, riktignok på salg nå, men det er vel resten også…
Antall samtidige spillere har sluttet å falle, en svak opptrend her også.
Elendig trend. Antar det henger sammen med posten til @holmes over, dvs at AP-fonden selger. Skal de fortsette å selge, så antar jeg kursen vil fortsette å falle. Når de stopper, så antar jeg det vil komme en liten rekyl.
Det positive er at det er lenge til en emisjon. Spørsmålet er om de klarer å fikse spillet så det blir bra nok til å selge noen tusen prosent bedre enn det gjør nå?
0,3 øre (0,003 kr)over ATL
Fortsatt noen som shorter aksjen
Over 22 000 svenske småsparere kan ikke ta feil