Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Ja, de snakket om det på callen. Det kommer både DLC og større oppdateringer fra juni vel. 1-års-jubileumet er i september.

"We still have a very good relationship with Plaion beeing our co-publisher and they are doing the external marketing for PD3. Of course when doing new updates and releases when it comes to DLCs but also new functionality in the game we will increase marketing activities, but that is handled by Plaion mostly. (…) of course we have a publishing team here as well, but the majority of the work is done by Plaion and the external marketing is handled by them.

(…) we will see a slight increase in marketing when we do release and of course for the 1 year anniversary (in September) as well".

3 Likes

Jeg har liten tro på at denne rangen holder med så lavt volum det blir på slutten av dagen. Opp eller ned?

Jeg tenker at aksjen ble derisket noe, så opp? Jeg sitter ikke med aksjer nå. Jeg hadde solgt på 29 øre i dag hvis jeg hadde kjøpt på 17,5 øre, så ned?

Jeg tenker jo det blir mye dødtid framover.

Ser bra ut spør du meg. Og gratis Heist i Juni. pluss noen innside kjøp. Kan bli bra rally det. trenger confimasjon på daily. det ser vi i morgen
Jeg selger i Juni… Dødtiden satser eg kjem i sommer

2 Likes

Redeye ute med mer:

Konklusjon:
Before the Q1-result was announced the Starbreeze-stock was traded with a negative enterprise value (EV). Meaning the cash position and net debt was higher than the market cap. The motivated stock surge almost 20% on the report day the market cap is around SEK400m. We still believe the valuation of Starbreeze is too low, and that the company is a takeover target. Our fair value range is unchanged at SEK0.35-1.2 per share with a base case of SEK0.7 per share.

1 Like

Hvor mye mer kan Starbreeze skrive ned Payday 3 egentlig?

Mye!

Depreciation, amortization and impairment
Q3: 143 MSEK
Q4: 74,4 MSEK
Q1: 71,8 MSEK

De har riktignok skrevet av nesten 300 MSEK, men mye av dette var kostnader i forbindelse med lanseringen. Hintet er at de bare har skrevet ned 100 MSEK av kostnadene de hadde til Payday 3 før lanseringskvartalet.

I Q2 var Capitalized development cost for own games and technology development på 401 MSEK, nå er de altså på 301 MSEK. Dvs at selv om Starbreeze har skrevet av masse, så har de hatt i nærheten samme kostnader som de i hvert fall i Q4 og Q1 ikke har kunnet dekke inn.

Det som evt kan skje er at Starbreeze begynner å tjene penger på Payday 3 igjen (basically, så gikk de i Q1 i minus med i hvert fall 40 MSEK, orker ikke rote rundt nok i regnskapet til å finne nøyaktigere tall). Hvis de tjener penger, så vil de ikke skrive ned asssetene like fort, men skrive de ned over f.eks. 3 år.

Det har jo veldig lite å si, bortsett fra mindre skatt når de skriver ned

Det påvirker også hvor pene tallene er. Som når du kommenterte at de hadde hatt positiv cash Flow, som i stor grad var pga konvertering fra en type current asset til en annen.

I tillegg, så sier det litt om hva Starbreeze tror de kan få igjen for investeringene sine. De kan feks ikke sitte med 300 Msek i intangible assets hvis de slutter å støtte payday 3 og det ikke selger. Tror de da må realisere tapet (skrive av) slik at regnskapet ikke er blåst opp.

1 Like

Cash flow påvirkes ikke av nedskriving

1 Like

Nei, det er heller ikke det jeg skriver. Jeg skrev (kortet ned, for å ikke repetere meg selv) at det kom av konvertering fra Trades and other Receivables til Cash and cash equivalents.

-112 MSEK i førstenevnte +40 MSEK i sistnevnte… Man kan jo kalle det positiv cash flow, men :see_no_evil:

Noen vil jo tenke at det er bra med positiv cash flow, mens andre ser på hvordan hele Current assets utviklet seg.

Samme med avskrivning, noen ser på hele regnestykket (Regnskapet) andre ser på resultatet (Earnings). Sistnevnte blir påvirket av avskrivning.

Det er jo en grunn her til at markedet ikke er heeelt enig om hvor SB kursen skal gå. Noe jeg tenker kommer av forskjellige måter å lese tallene på.

1 Like

Ok da diskuterte vi forskjellige ting, mitt innlegg handlet om at nedskrivinger ikke vil ha så mye å si, det har ingen cash påvirkning bortsett fra det vil gi lavere skatt (en potensiell skattefordel på rundt 62 millioner)

2 Likes

Har du kjøpt? :slight_smile:

Litt til og fra, ikke noe store beløp

Klarer den å karre seg over 0,2942 fra i går, så er det veldig sterkt og vice versa, under 0,2456, så er det svakt. Jeg skrev litt om hva jeg tenkte over angående situasjonen til SB og at de dro inn såpass som de gjorde på Roboquest var en positiv overraskelse.

Jeg gikk all-inn på vei te Sykehuset i Bangkok. Med heteslag. På 19 øre. Traderen var Oppe. Eneste jeg hadde energi til var å trykke på kjøpsknappen🤪

Håer dette går veien. For jeg har tapt nesten 60% av portisen på Star. Medfølgende at dama forlot meg :sweat_smile:

3 Likes

Jeg er godt med. synes rapporten var god gitt situasjonen. Hvis riktig kurs var rundt 20 øre før rapport bør den ligge en del over det nå.

Aksjen kan helt klart trades ifbm events, men jeg er såpass med fordi jeg utelukker ikke bud. Eierstrukturen åpner for det. Sitter med mye cash for tida.

1 Like

Analysguiden upprepar det motiverade värdet om 50 öre för spelutvecklingsbolaget Starbreeze, framgår det av en färsk uppdragsanalys.

Starbreeze släppte nyligen sin delårsrapport. Omsättningen steg till 56,6 miljoner kronor (26,7). Ebitda-resultatet blev 48,5 miljoner kronor (4,1), inklusive jämförelsestörande poster på 19,9 miljoner kronor.

“Kortsiktigt saknas triggers men har man förtroende för Starbreeze som spelutvecklare framstår nuvarande värdering som låg. Inte minst med tanke på att bolagsvärdet är i paritet med nettokassan”, skriver Analysguiden i en kommentar.

Hele analysen her
https://storage.mfn.se/3f754f10-b9b6-45e9-9b96-a720e4158746/analys-starbreeze-q1-2024.pdf

3 Likes

Ny blogg-artikkel

Legger om progresjons-systemet. Mer detaljert enn tidligere kjent

Av andre news: et (lite?) innside-kjøp på 0.3

Jonathan Gillard har den 17 maj köpt 400 000 B-aktier i spelutvecklingsbolaget Starbreeze där han är styrelseledamot. Aktierna köptes till kursen 0,30 kronor per aktie, en affär på 121 700 kronor. Affären gjordes utanför handelsplats. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

3 Likes

Kan ta med denne tweeten, så får vi håpe at spillerbasen tar seg opp i løpet av sommeren:
image

2 Likes

Tok en lyttepost her igår.

Liker det som skjer med spillet. 50kr spørsmålet er om de klarer å få spillerene tilbake.

1 Like