Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Reviews har gått fra å være veldig negative (16% positive) i markert periode, til stort sett negative (39% positive) siste 7 dager. Hvis man ser på de siste fem dagene er de blandede (42% positive).

image

3 Likes

Du traff bunnen nesten perfekt :partying_face:

Teknisk så ser det jo fint ut, noe motstand her på 34-37 øre :slight_smile:

3 Likes

Ser ut som jeg fylte på i siste liten.

Burde hatt mer men den er såpas stor risk at jeg tenker det er ok ;d

2 Likes

Faller det pga personllendringer idag, eller er det gevinstikring vi ser? er vel nyheter om ny patch/dlc 27 juni?

Star har blitt en trading-aksje som trades mye mtp events. Og denne gangen tror jeg eventen var RoboQuest sin update 6.juni. Pump og Dump ifbm den tror jeg.

2 Likes

Jeg tror dette hadde fått større effekt hvis de hadde fikset spillet først

Enig, de må fikse mer før de skal pumpe på med pris.

Helst free weekend eller noe.

Synes dette ser mer ut som å justere seg inn til et riktigere nivå enn å prøve å få kortsiktig effekt. Tror det er lurt å ta denne justeringen nå før man forhåpentligvis fikser de siste avgjørende tingene og kan begynne å prøve å få fart på spillet igjen.

2 Likes

Trenden er svaaaakt opp siste tre måneder. 49 til 52 type, så innenfor feilmargin…

Mac CCU er en god del opp (50%?)

Positive reviews fortsetter å synke

Tegn til bedring i salget, men når alt under topp 100 knapt er merkbart, så…

1 Like

Synes ordlyden til de positive reviewene har blitt bedre, samt at at de har spilt lengre før de skriver en review. Har fulgt litt med… Tenker at mange av de negative er hengt opp i hvordan oppstarten var. Mye nytt innhold på gang også samtidig som de verste feilene er borte…

1 Like

Starbreeze gir seg ikke uten kamp. Begynner å se bra ut dette her nå

https://www.youtube.com/watch?v=r26hIijRoRo&t=402s

kort oppsummering fra random dude på youtube “Now this is a really big one. A new heist, loadout renaming, some new weappons, and LMG, clover returns and a (allmost) offline mode”

dlc priser reduseres

Gold/silver problematikk mtp prising blir “løst” med å gi dem items ser det ut som:

• To compensate for the price disparity for the rest of Year 1’s DLCs, we’re taking a number of cosmetic items formerly intended for sale in the in-game store and adding them to the various editions to bring their value up and compensate for the Syntax Error pricing.
  • All editionsSyntax Error Bundle , Silver Edition , and Gold Edition owners– get items .

Sånn er det egentlig alltid. Hvis PD3 skal få noen bedre reviews, så må de klare å selge nye kopier av spillet tenker jeg.

Trenden har bedret seg noe

1 Like

Så spørs det hva spillerne krever.

“Starbreeze påpeker at det vil jobbe videre med modusen, men at akkurat nå må man være koblet på nett for å starte den opp. Deretter trenger du teknisk sett ikke Internett mens du spiller, men for å synkronisere fremdrift må du tilbake på nett før du skrur av spillet.”

Selv tenker jeg det burde være rimelig uproblematisk at man må være på nett ved start og slutt og at single modus burde være det de fleste har vært ute etter.
Så er det sikkert en del som vil ha helt offline single modus. Noen som har en formening om dette er mange?
Eller burde denne modusen tilfredsstille de fleste single player folka?

1 Like

Solomodus som rulles ut nå er i realiteten en beta-test av en offline modus som kommer senere i år. SB har vært veldig tydelige på det gjennom blogger og dev updates, og det er også noe de skriver i artikkelen på gamer.no. Som de skriver så vil nå de delene av spillet som tidligere ble drevet av en server, nå kjøres lokalt hos hver enkelt spiller. Regner med de ønsker å innhendte data på hvordan solomodus kjører på forskjellige PC oppsett og tilpasse offline modus deretter.

Virker som mange gleder seg til Boys in Blue DLC så det blir spennende å følge med på salgstall over helga. I tillegg kommer nå mulighet til å oppgradere til Gold og sikkert et tilbud gjennom Steam summer sale, så har forventninger om et markant hopp på salgslista.

Det SB gjør nå er fornuftig, de bygger ting spillerene ønsker og de lar spillerene delta i beta testing av disse funksjonene.

Klarer SB å holde fokuset på samme vis de neste 6-12månedene tror jeg de klarer å redde Pd3.

1 Like

Ekstremt lite salg sålangt, men noe er iallefall riktig.

image

2 Likes

90 reviews med 50% positive på Chapter 1, så en vesentlig forbedring.

Reduced price, isn’t complete robbery anymore. The weapons are great and the heist is pretty cool, great soundtrack.

Grei bump på google trends, bare altfor kort (evt inntil videre)

Ting nå handler om å lage content, samt fikse spillet. Så kommer det en year 1 edition med alt sammlet. free weekends og rabattkupponger, så ordner dette seg.

1 Like

Google trenden er faktisk opp 200% siden bunnen.

Salget er fortsatt svært lavt (dette vil basically ikke synes i regnskapet), men trenden er fin

Stor økning i antall spillere

Reviews har faktisk snudd oppover (økningen er på 0,3 prosentpoeng…)

EDIT 47% positive siste 30 dager, 60% positive i utvalget (siste 6 dager).

Btw, er det noen som har fulgt med på PS5 ratings? PAYDAY 3

3 Likes