Verkar va full fart i team Baxter i alla fall:
Recent reviews ser ut til å gå opp mot 55-60% i løpet av ca 20 dager. Boys in Blue hadde 85% sist jeg sjekket.
Dette er på salg vel og merke så prisen kan spille inn.
Prisen har ikke spilt noen rolle tidligere, så er nok i stor grad kvaliteten som er noe bedre.
Jeg lurer litt på hvor mye resurser de bruker på å lage en ny DLC når de har grunn brikkene på plass. De designer vel ikke lokalene etc fra scratch, men kjøper inn ferdigproduserte 3d-modeller og setter dem sammen, samt adder en personlig touch på noe. Mulig de har verktøy for å generere opp 3d-modeller fra bilder også. AI hjelper vel til mer og mer.
(Med tanke på at hovedproblemet er “lack of content” pr idag) Når spillet får en del mer innhold vil de kunne kjøre på med flere kampanjer.
STARBREEZE AB
PAYDAY™ 3 update – ‘Operation Medic Bag’ increases in pace (Cision)
2024-07-02 15:00
Over the coming months, Starbreeze intends to increase the pace of both content and feature updates to PAYDAY™ 3. Since January, five updates have been released under the ‘Operation Medic Bag’ initiative, including the successful launch of the ‘Boys in Blue’ DLC as well as the first version of Solo mode. Two more major DLCs, along with a series of updates such as VOIP, server browser and CrimeNet, are scheduled for release in the coming months.
‘Operation Medic Bag’ is a focused effort that aims to continuously roll out requested functionality, enhancements, new technology and content to PAYDAY™ 3 with the aim of realizing both Starbreeze’ and the player community’s vision for the game. During the summer, activity will increase further, with more content and functionality updates.
“The PAYDAY team has worked tirelessly over the past few months to realize both our and the players’ vision for PAYDAY 3. The updates during the spring have laid a solid foundation to accelerate our roadmap. Most recently, we launched our second major DLC, as well as a large amount of free content for all players, including a long-awaited single player mode. We are already seeing an improvement in both activity and sentiment among our players, which is very positive.”, says Mats Juhl, acting CEO, Starbreeze.
“In the coming months, we will continue to be active with two more DLCs and more updates within ‘Operation Medic Bag’, up until the one-year anniversary of PAYDAY 3’s launch in September,” continues Mats Juhl.
Planned DLCs until September 2024 are “Land of the Free” and “Fear and Greed”. Within the ‘Operation Medic Bag’ initiative, updates are expected for matchmaking, CrimeNet, improvements for Solo mode, new user interface and more.
De måste nog skänka bort basspelet för att det skall bli lite spelare.
735 players right now
395 in top sellers
64% positive reviews i markert område. Jeg tenker de er på rett vei, men spillet er allerede på 50% salg og koster 200 kr, så jeg tenker det ikke er sååå pris sensitivt. I det de klarer å få 70% og opp siste 30 dager, så tenker jeg de kan begynne med markedsføring.
Hele det markerte området har 62% positive reviews, området før det har 30% positive reviews, mens totalen er på 39%. Hvis jeg bare ser på de siste 7 dagene, så er det 60% positive reviews. Det er et markert hopp i hvor fornøyde folk er og den siste oppdateringen her ser ut til å ha gjort bra utslag.
Jeg tenker at hvis de klarer å få 70%+ positive reviews siste 30 dager, så kan de kjøre en markedsføringskampanje neste gang de slipper content og faktisk gå i pluss.
Har du kjøpt deg inn?
Nei, det har jeg ikke. Burde nok hørt på @holmes når han indikerte at han tok inngang andre gang og bare kjørt med en tight stop loss. Problemet mitt her er at dette er en aksje man må trade for å få noe ut av det. Man må selge kjapt nok når ting ikke går etter planen osv. Når jeg ser på historikken min, så er jeg for dårlig på det, så lar være.
Som jeg ser det, så er ikke Starbreeze lenger konkurspriset, så noe må de levere for å forsvare dagens kurs. Da tenker jeg ikke bare på user reviews, men salg, og der er jeg nok rimelig skeptisk…
Det var relativt mange bestillinger i starten kontra nå; det gjør at det kommer en relativt jevn strøm av negative reviews fra denne gruppen (foreløpig) som ligger som et gulv av negative kommentarer. Det gjør at det kan tippe under 50% igjen etter en stund. Men jeg har forstått at det kommer nye heits relativt snart, så om de ikke fucker opp på kvalitet så kan de pumpe det opp mot 70%.
De negtive kommentarene er av en eller annen grunn delvis tidssone-relatert virker det som.
Noen som vet hva denne gikk på idag?
- plass vs 278. plass forrige gang PD3 var på salg. En klart forbedring, men fortsatt elendig
Ikke tilsvarende økning i spillere (fordi dette salget skjer uten nytt content for gamle spillere antar jeg)
Trodde user reviews var på vei opp, men rett etter 1. august, så har de tydligvis klart å få folk forbanna igjen. Selv uten de tre verste dagene der, så er det fortsatt bare 50% positive reviews.
Dippen i user reviews skyldes et blogginnlegg der de beskrev en planlagt endring av en skill (ammofunnel), som generelt ble dårlig mottatt av fansen. Etter en helg med mye negative tilbakemeldinger så gikk Starbreeze tilbake på endringen, men droppen i user reviews har enda ikke hentet seg inn. Nå kommer det ny DLC med bl.a. et gratis heist mandag 19, så da får vi se om antall spillere og user reviews igjen begynner å ta seg opp.
Her er lenke til selve blogginnlegget (som nå er oppdatert): (UPDATED) Operation Medic Bag: Update #24 – Ammo Funnel Changes • PAYDAY 3 News • PAYDAY Official Site
Fortsatt fokus – kvartal i tråd med forventningene"
Andre kvartal 2024
- Nettoomsetningen beløp seg til SEK 40,2 millioner (43,2).
PAYDAY 2 sto for SEK 9,2 millioner (42,7).
PAYDAY 3 sto for SEK 22,0 millioner (0).
Tredjepartspublisering sto for SEK 8,8 millioner (0). - EBITDA* utgjorde SEK 8,1 millioner (14,1), inkludert sammenlignbare poster på SEK -3,5 millioner.
- Kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter utgjorde SEK 2,7 millioner (20,1).
- Av- og nedskrivninger beløp seg til SEK 78,9 millioner (17,0).
- Resultat før skatt ble SEK -70,6 millioner (24,1).
- Basis og utvannet resultat per aksje utgjorde SEK -0,05 (0,03).
januar-juni 2024
- Nettoomsetningen beløp seg til SEK 96,8 millioner (69,9).
PAYDAY 2 sto for SEK 20,1 millioner (69,1).
PAYDAY 3 utgjorde SEK 45,3 millioner (0).
Tredjepartspublisering sto for SEK 26,2 millioner (0). - EBITDA* utgjorde SEK 56,6 millioner (18,1), inkludert sammenlignbare poster på SEK 16,3 millioner.
- Kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter utgjorde SEK 81,1 millioner (40,8).
- Av- og nedskrivninger beløp seg til SEK 150,7 millioner (32,7).
- Resultat før skatt ble SEK -91,5 millioner (-0,6).
- Grunnleggende og utvannet resultat per aksje utgjorde SEK -0,06 (-0,00).
- Kontanter og kontantekvivalenter utgjorde SEK 334,6 millioner (498,8).
Vesentlige hendelser i kvartalet
-
- april ble det gitt ut en innholdsoppdatering for Roboquest med nytt innhold, ny funksjonalitet og forbedringer.
-
- mai ble den tredje «Operation Medic Bag»-lappen utgitt for PAYDAY 3
-
- mai ble Starbreeze finansdirektør Mats Juhl utnevnt til fungerende administrerende direktør
-
- mai ble Starbreezes årsmøte 2024 avholdt.
-
- mai ble versjon 1.0 av The Tribe Must Survive utgitt.
-
- mai ble den fjerde “Operation Medic Bag”-lappen utgitt for PAYDAY 3.
-
- juni ble det gitt ut en innholdsoppdatering for Roboquest – «Super Update» – med nytt innhold, ny funksjonalitet og forbedringer.
-
- juni annonserte Starbreeze endringer i konsernledelsen.
-
- juni ble «Explorer Update» utgitt for The Tribe Must Survive med nytt innhold, ny funksjonalitet og forbedringer.
-
- juni, utgivelse av PAYDAY™ 3: “Chapter II: Boys in Blue”, en ny DLC med nytt ran, innhold, funksjonalitet og forbedringer.
CEO’s Message
Fortsatt fokus – kvartal i tråd med forventningene
Starbreeze sitt hovedfokus er PAYDAY 3 og fortsetter å utvikle og utvide spillet for å vokse spillerbasen og øke salget vårt som et resultat. Vi ser store forbedringer i både spillersentiment og engasjement basert på oppdateringene som allerede er gjort, og det nye innholdet vi har gitt ut har blitt godt mottatt. Vi fortsetter i samme spor utover høsten. I tillegg til PAYDAY 3 er Dungeons & Dragons®-spillet vårt nå i full produksjon, et fantastisk prosjekt som vokser som planlagt. Jeg ser frem til å fortelle deg mer om dette spillet senere på året. Spillutvikling har relativt lange sykluser som gjør det viktig å kunne se fremover og planlegge for prosjekter som skal gjennomføres både parallelt og etter titler som allerede er annonsert. Vår strategi er fortsatt å bli et ekte multi-title studio med en gunstig risikoprofil. For å nå målet vårt er strategien vår på flere fronter: utvikle og foredle våre proprietære merkevarer, lisensiere sterke merkevarer for å utvikle spill og til slutt ta på oss prosjekter som gjør oss i stand til å optimalisere bruken av våre egne ressurser og fordele fra den brede kompetansen vi har innad i selskapet.
RESULTATER OG FINANSIELL POSISJON
Starbreeze fortsetter å være finansielt sterk, med et sunt balanselys på gjeld og kontantbeholdning for å gjennomføre vår strategi. Salg og inntjening var på linje med årets første kvartal, og som tidligere kommunisert forventer vi at salget vil øke i årets tredje kvartal, ettersom vi øker frekvensen av innholdsoppdateringer for PAYDAY 3.
PAYDAY 3
På slutten av kvartalet ga vi ut vår andre DLC - “Chapter II: Boys in Blue”. I tillegg til et nytt ran, inkluderte oppdateringen også nye våpen, kosmetikk og oppdateringer under “Operation Medic Bag”-initiativet. Hver ny utgivelse har en direkte merkbar effekt på spilleraktivitet og ved utgangen av kvartalet hadde PAYDAY 3 rundt 300 000 månedlige aktive brukere (MAU). Vi går i riktig retning og vil fortsette å jobbe hardt for å øke aktiviteten, utvide spillerbasen og i prosessen også øke salget. I tillegg til ytterligere to store DLC-er i løpet av høsten, vil vi også gi ut et gratis ran til alle spillere i august. Vi har gitt ut fem store oppdateringer under initiativet “Operation Medic Bag” så langt i år, og vi har en langsiktig plan for flere oppdateringer i fremtidige måneder og år. Snart kommer en rekke store innholdsoppdateringer og funksjonelle forbedringer som er planlagt utgitt i august, september og oktober. PAYDAY-teamet vårt har også startet med planer og prosjektlansering for innholdet vi planlegger å gi ut i løpet av PAYDAY 3s andre år på markedet.
PROSJEKT BAXTER – DUNGEONS & DRAGONS®
Produksjonen av Baxter fortsetter med full fart, mens vi forbereder oss på å skape best mulig kommersielle forhold for spillet når det slippes i 2026. Starbreeze vil publisere spillet, men vår ambisjon er å inngå partnerskap der dette er gunstig for spillet og Starbreeze. Disse partnerskapene kan være for markedsføring, fysisk distribusjon eller andre formål som øker både kvaliteten og potensialet til prosjektet, samtidig som risikoen for Starbreeze balanseres.
TREDJEPARTSPUBLISERING
Roboquest fortsetter å prestere sterkt, til glede for både Starbreeze og våre partnere i RyseUp Studios. To innholdsoppdateringer ble utgitt i løpet av kvartalet og ytterligere én etter periodens slutt. Det er i tråd med vår overordnede strategi at spill publisert av Starbreeze skal øke spillernes oppfattede verdi av titlene våre over tid.
Den fullstendige 1.0-versjonen av The Tribe Must Survive ble utgitt i løpet av kvartalet og mottok også sin første store innholdsoppdatering som inkluderte en ny spillmodus i tillegg til mer innhold for spillere som ønsker en ekstra utfordring. ORGANISASJON Vi fortsetter å ansette spesifikke ferdigheter, spesielt for stillinger på Project Baxter, samtidig som vi holder organisasjonen effektiv og egnet til formålet for å administrere alle våre pågående prosjekter. Vi jobber hele tiden med selskapets kompetansestruktur for å sikre at vi har de rette menneskene og ferdighetene i alle stillinger. Ved utgangen av kvartalet var antall ansatte 192; flertallet av disse er ansatt ved vårt hovedkontor i Stockholm.
AVSLUTTENDE ORD
Vi fortsetter å levere i et høyt tempo i henhold til planen vår, både langsiktig i henhold til strategien vår og kortsiktig i henhold til planene for spillene våre. Når det gjelder PAYDAY 3, ser vi frem til å avsløre resultatet av alles harde arbeid med utgivelsen av nye DLC-er i løpet av både august og september. I tillegg har vi planlagt en rekke store oppdateringer under «Operation Medic Bag», som vi er overbevist om vil oppfylle våre spilleres forhåpninger og forventninger. Project Baxter vil gå inn i en fase til høsten hvor vi vil være mer proaktive i å søke etter og ha diskusjoner med egnede partnere. Alt med tanke på å skape de mest gunstige kommersielle forholdene for prosjektet.
Med en solid finansiell posisjon, sterk kontantposisjon og sterke prosjekter både under utvikling og på markedet, har vi best mulig forutsetninger for å gjøre Starbreeze til et enda bedre selskap på lang sikt gjennom vellykkede utgivelser.
MATS JUHL, fungerende administrerende direktør
Why oh why oversatt til norsk
Ser ut til at cash-flowen er ok, så relativt sannsynlig at de kommer i mål med neste spill.
Nettsiden jeg fant det som gjorde det automatisk vil jeg tro.
Spesielt morsomt med “Lønningsdag”
Overskriften var «Stjernebris», fjernet det