Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Økning i antall aktive spillere i juni i følge Q2 rapporten:

image

Tendensen er lik på Payday 3 Live Player Count & Statistics (2024) (activeplayer.io). Ser ut som at det er en videre oppgang i juli, så tenker jeg at Houston Breakout vil øke antall spillere ytterligere for august.

3 Likes

Synes ikke det var så galt tatt i betraktning hvor lave spillertall og hvor dårlig ratingen har vært, og mhp at spillertallene er økende. Nesten like mye som i Q1

Det avgjørende blir vel hvor raskt de klarer å generere nytt innhold fremover. Det virker som det som de tre siste Heistene har blitt godt mottatt (Boys in Blue, Diamond district og Houston Breakout)

3 Likes

Dette virker å være på bedringens vei ja.

redeye med ny oppdatering
https://www.redeye.se/research/1032587/starbreeze-cautious-approach-remains?utm_source=report&utm_medium=email&notificationId=262c1db7-8b05-4d44-be0e-4c224687abe3

Endrer kursmål fra 0.7 til 0.6
With some minor negative changes regarding cash flow especially in 2025, we have lowered our base case from SEK0.7 to SEK0.6 per share. Our fair value range of SEK0.35 – SEK1.2 per share.

Ikke helt overbevist om payday3 comeback
Redeye remains cautious about Payday 3’s comeback. While increased player activity following new content releases offers some hope, we currently don’t see strong enough signals to alter our somewhat pessimistic outlook on the commercial future of Payday 3.

1 Like

Starbreeze har jo committet til 4 betalte oppdateringer. Med dagens spillertall, så er jo spørsmålet hva de gjør etter det? Jeg vil si det blir mindre og mindre sannsynlig at de fortsetter å putte penger inn i spillet.

Trenden er positiv, men ikke veldig…

Tror planen pr nå er at de fortsetter å utvikle, men de får vel et klarere og klarere bilde av hva det faktisk koster å lage en ny Heist målt opp mot hva de får inn. De har investert mye penger for å komme dit de er nå, og jeg vil tro at den reisen har gjort at ting blir enklere fremover. Vet ikke hvor mye erfaring de har med å utvikle under Unreal Engine for andre spill, men Payday 2 ble utviklet på Diesel Engine. Derfor har all grunnleggende utvikling blitt gjort på nytt.

Jeg vil tro at dette ikke kun handler om penger i det korte bildet, men man må også tenke på hvordan dette vil påvirke mottagelsen/hype rundt Baxter. Jeg tror ikke det er et bra sjakktrekk å ikke gi ut mer innhold til payday3. Da får forbanna spillere som vil Baxter/Star alt vondt et veldig godt argument. :Ikke kjøp Baxter fordi det blir nedlagt i løpet av noen år. Se på payday 3 etc.

3 Likes

Vet vi noe om inntektene til SB er periodiserte @Christian ?

Dvs at det som står på inntekter nå er ting som ble solgt under launch ? ( jeg vet funcom periodiserte Conan inntekter over flere måneder).

Jeg kan sjekke det i morgen. Jeg hadde vært litt overrasket hvis de ikke har gjort det. På den andre siden, regnskapet til SB…

Altså, jeg lurer rett og slett på om de har for lave inntekter nå for at det skal kunne være periodisert. Evt så har de tjent ingenting på salget nå. Som stemmer bra med steam salget. De har knapt vært innom topp 200…

1 Like

Jeg er sånn passe elendig på regnskap, men det som avslører er jo ofte cashflow, da den må føres det kvartalet den kommer inn.

Cashflowen kom sammen med salget. Periodisering har med resultatregnskapet å gjøre.

1 Like

Yap,

Server browser? Er det “alt” som gjøres for å redde spillet? :thinking:

Ting tar tid, begynner å nærme seg noe.

1 Like

Både Server Browser og VOIP er vel ting som har vært mye mast etter vel?
Synes faktisk det ser ut som en viktig oppdatering jeg.

3 Likes

Med oppdateringen i oktober så vil de har fått på plass de fleste endringene som ble nevn i starten av Operation Medic Bag. Fra det jeg kan se så er det Vote Kick, Play Again og endelig versjon av solo/offline mode som gjenstår. “Operasjonen” skal uansett fortsette ut 2024, så regner med at vi får et par oppdateringer til i november/desember. Det som er litt skuffende er at Road Map ikke sier noe om hva som skal skje utover oktober.

Lanseringen av Year 1 edition i oktober (som sikkert inneholder alle 4 DLC) vil forehåpentligvis være en slags “relansering” og brukes til å promotere spillet mer aktivt.

3 Likes

Ja dette sammen med offline mode og mer innhold.

Cash tar vel uansett en tur innom Plaoin før SB får noe…

Det som er litt synd er at denne ikke kom i mai da SB partnererne fikk se (en versjon) av roadmap’en. Hadde spillerene i mai fått vite at de fram til september ville få 4 heists , 2 heisters+++ så tror jeg de hadde vært kjempefornøyd. Nå er det mange som reagerer med “er dette alt ??”.

Ikke uenig men er spillertallene på dagens nivå om 6-9 måneder så er det vel uansett fornuftig å redusere investeringene i spillet ?

1 Like

Det er jo ikke akkurat lett å få gjenopplivet et spill som er såpass langt nede som Payday 3 er. De har tross alt solgt alt av kopier til sine mest trofaste kunder. Nå må de treffe de som ikke kjøpte det til å begynne med…

Nei , de har ( desverre ) veldig mye jobb igjen. Tror også de må komme med mer enn 1 heist i Q4 hvis de har tenkt å øke spillertallene.

Bedring, men føler de har litt igjen før de er imål.