Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Kommentaren til høyre tenker jeg er illustrerende på hvor stor oppoverbakke PD3 har for å begynne å selge igjen. De får negativt review fordi spillet har vært dårlig, så det er få spillere. Ikke fordi spillet nødvendigvis er dårlig. :see_no_evil:

Jeg tenkte oddsen for at PD3 skulle klare å snu trenden var relativt dårlige, men nå tenker jeg de rett og slett er svært dårlige. Mao, hvis man skal investere nå, så er det fordi man tror det neste spillet de kommer med blir en suksess…

Mulig Year 1 edition med server browser,ui revamp og voip planlagt i oktober er en god mulighet for å få litt flere betalende spillere. Litt streaming, reklame etc der.

Tror du Year 1 edition + masse betalt reklame vil være nok til å få PD3 til å selge bra igjen? Jeg tenker det er svært, svært vanskelig.

Det har blitt gjort altså, No Mans Sky som fikk elendige reviews ved lansering har faktisk klart å snu det rundt.

Ja vanskelig blir det nok. Tror det må en større streaming runde til som er meget vellykket. Men usikker på om nok streamerne vil røre payday3. Det var en del som fikk (velfortjent) kritikk for måten de oppførte seg rundt release av payday3.

1 Like

Skjer mye her fremover. Payday går ut av gamepass. for gamepass året er over.

Year 1 edition med alle DLCer vil nok fremstå som et bedre kjøp enn orginal spillet.

Jeg tror dette ordner seg fint og har posisjonert meg deretter.

2 Likes

Hvis man ser fremover, uten betraktelig bedring av Payday, så må vel prosjekt baxter finansieres på en eller annen måte vel,? uten at alt fokus skal bli på e- ordet i tråden…

Her er vel kanskje cluet å betale de riktige streamerne for å plukke opp spillet igjen når alt det krittske er på plass?

Bare de får spillet bra nok og har budsjett til å kickstarte det igjen så tenker jeg det er et greit håp. Med bedre funksjonalitet og en del mer innhold burde det være mulig selv med så brune legger som de fikk ved launch :slight_smile:

1 Like

Hvis de klarer å skaffe seg en publisher-avtale, så ordner det seg. De har relativt mye selv. Payday 3 dro inn greit med cash. Dvs at de burde kunne lage et spill som en publisher tørr å røre.

Du har sett på regnskapet til SB eller?

Ja, men om det er nok til å få ut et spill til med launch å hele greia har jeg ikke peiling på. Men at det med publisher blir enklere er det vel ikke tvil om, men inntil denne foreligger, og at payday 3 ikke har tatt en u vending enda, så er jeg medium defensiv mtp å investere mer.

Alt handler vel om hvor overbevist man er.

Det som må til er nok at flere av de som spiller PD2 får lyst til å spille PD3. Tror egentlig ikke det skjer før man som minimum har server browser , voip , offline mode og flere heists.

Helt siden launch har de jo jobbet mye med å få inn features som burde vært der ved launch. Spørsmålet er jo hva som skjer når de er ferdige med å levere det som gjenstår av OMB ( etter okt er det vel bare offline mode , play again og vote kick som mangler ). Klarer de å levere mer innhold enn de har gjort det første året ?

2 Likes

Jeg håper ikke de gjør PR push før disse tingen er på plass. Ser man på no mans sky e det fullt mulig å vinne tilbake fans. Men man må levere på runde 2 og 3.

1 Like

Jeg er litt spent på utviklingen etter patchen i oktober. Server browser vil jo løse en av de tingene folk klager på og det er at det ikke er mulig å søke etter loud/stealth lobbies. Forstår jo at det er irriterende for folk å komme inn i “feil” lobby.

2 Likes

Positiv trend, men ikke akkurat bratt kurve oppover…

1 Like

Fortsatt svak trend oppover.

Nylige anmeldelser rundt 58% utenom et par dager for et par uker siden:
image

Mangler mao 12 prosentpoeng bedre anmeldelser for å gå fra “Mixed” til “Mostly positive” som også innebærer bytte av farge fra gul til blå. Hvis de får til det, så kan det kanskje lønne seg å begynne å reklamere.

1 Like

Ny DLC om 4 dager. Og større OPM patch i oktober.

Ser at de kjører -60% på basegame fordi Gamepass går ut. Smart, siden basegame blir endret til year 1 edition rett før jul. Så dermed ødelegger man ikke prisen på basegame ved å gjøre det sånn

3 Likes

Synes denne var litt interessant i forhold til det med rating. Kan nok være noe i det at PD3 blir dømt en del hardere fordi det er en oppfølger i en populær serie.
image

Er jo bra at det er en positiv trend men det må jo et hopp i utviklingen til for at de skal komme opp på et ok nivå. Har litt tro på at oktober patchen skal påvikre trenden langt mer enn de foregående.
Hvis de får på plass det som er lovet da.

Noen som vet hvordan planen er for mer gratis innhold?
Ser det er mange som synes grunnpakken innholder for lite. Mer gratis innhold er jo en fin måte å lokke de som kjøpte spillet tidligere tilbake når spillet er blitt bedre også.

Det er alltid mange fans som blir skuffet når det ikke er nesten 100% likt det spillet de har spilt i 10 år. I tillegg vil det jo alltid være en utfordring at et nytt spill vil ha veldig lite innhold i forhold til det eksisterende spillet. Lurer derfor på om det i noen tilfeller ville vært lurt å sluppet oppfølgeren som early access(når man ser på hva PD3 manglet og fremdeles mangler tror jeg early access hadde vært bra :wink: ). Ser jo Paradox har samme type problem når de kommer med oppfølgere.

Tidligere i år sa de at de bare ville ville “garantere” et gratis heist ( som allerede er levert ) i år men at de ønsket å gjøre flere. Jeg tenker at det vil være negativt hvis de ikke kommer med et gratis heist i tillegg til dlc i Q4.

1 Like

Vet ikke om dere fikk med dere bråket mellom Mio+samboeren og noen av starbreezepartnere på twitter/X i sommer. Regner med at det er grunnen til dette :

På 1årsdagen endres grunnpakken til å bli year 1 edition med alle dlcer som kom ut i år 1

1 Like