Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Litt glad jeg plukket opp 500k aksjer på forrige dippen.

Dette kan gå veien.

1 Like

Jeg bare: oooh 500k aksjer.
2 sek etterpå: aaah, er jo pennystock dette :cowboy_hat_face:

1 Like

Det var mange med endel spilletid (som nok har kjøpt spillet for lenge siden) som har lagt igjen et positivt review.

image

image

image

image

image

image

image

image

Også har du grumpy folk som dette med 2,4 timer spilletid
image

Eller sånne som han her som har spillt det i 100 timer, men gir det dårlig review fordi grindingen ikke var perfekt :crazy_face:
image

2 Likes

Just want to offer some extra thoughts on this after a night’s sleep.

As I said yesterday, had there been no problems with this heist, it’d be my favourite of the 4 but I do think there are fundamental issues that compromise that.

However… it is fun. Should’ve said that more.

https://x.com/RedArcherLive/status/1836110142531629511

Liker at han poengterer at det er gøy. selv om det har bugs.

Ting lover bra.

1 Like

https://www.pcgamesn.com/payday-3/pause

Begynner å bli billig nå, 157 kr. Tipper det er good value. Det var sånn PD2 holdt det gående. Hovedspillet fikk man etterhvert kjøpt for 200 kr. Startet på bare 200 da, ikke 400 kr som PD3.

Year 1 edition kommer straks. Den inneholder base game + y1 DLC. til fullpris :wink:

Så ganske genialt å dumpe pris nå på base game.

Starbreeze – Aktiedagarna Stockholm 17 september 2024 (youtube.com)

1 Like

Spent på hva de planlegger videre.

1 Like

Patch 5 er vel den desidert viktigste patchen for spillet slik jeg har oppfattet klagingen ved launch. Hvis de greier å levere den med god kvalitet blir jeg veldig skuffet om spillertallene ikke tar seg en god del opp. Den burde representere et taktskifte i økningen for spillertall.
Får de på plass dette og spillertallene forblir lav er det litt illevarlsende.

Jeg mener det er summen av patchene som er viktig.

Mer innhold, bugfix og endring av spillmekanismer folk ikke liker.

Uansett veldig spent på hva som skjer fremover etter oktober.

image

1. sept 74% positive
  2. sept 63% positive
  3. sept 56% positive

… var ikke akkurat lenge positiviteten holdt seg :smiley:

Noen pga bugs
image

Andre fordi spillet er dårligere enn PD2
image

Endel som ikke er imponert på hva de har fikset på et år
image

Det var ikke utviklingen jeg ville se, så tenker at jeg kan prøve meg på en ny inngang igjen senere. :stuck_out_tongue:

Burde fått litt mer traction enn en topp på 38. plass på Steam GTS og reviewene burde ikke snudd rett ned igjen til 60-ish prosent.

Google trenden viser ikke noe baller-på-seg effekt

1 Like

Tror det er 2 viktige ting som kan få flere til å kjøpe payday3. Sikkert flere også. Det ene er server browser. Det andre er en ny roadmap der star forplikter seg til å gi ut en del dlc-er.
Jeg tror det siste er viktig, fordi man investerer i et games as a service-spill, der man vet lite om fremtiden til spillet. En del frykter nok at det er omtrent slutt med dlc-er. En spennende ny roadmap kunne overbevise slike tvilere.

1 Like

Men hva tenker vi om inntektene fra Payday i Q3 ? Hvis man ser på Q2 så hadde de 31.2MSEK i revenue fra Payday og da lå de primært rundt 1000 på GTS. Eneste “peaken” var ved launch av boys in blue og da var de oppe rundt 220. Ved salget før launch av dlc i august var de oppe rundt 200 og rundt 90 ved launch av dlc. Topp 38 nå er jo fremdeles ikke noe å skryte men tenker iallfall at inntektene i Q3 bør være en del høyere enn i Q2 .( Dette er jo også avhengig av hvordan de har gjort det på console )

Når det gjelder reviews så var det i går 59 postive og 28 negative så brukbart når vi ser på hva de har vært ? Hadde jo vært greit om de kom seg opp til mostly positive siste 30dager og mixed totalt før neste salg.

Da roadmapen kom ut sist var det jo mange som trodde at etter år 1 så var det slutt.

Tror mange legger igjen slike reviews pga at det har vært for få gratis heists og håper at neste heist blir gratis . Tror man trenger det for å få aktivert flere spillere.

image

4 Likes

Vet du om det inkluderer gold/Silver DLC pris kjøpt ved lansering? Vanligvis, så regnskapsfører inntekter ved levering, og disse har fem leveringer, først for hovedspillet og så en levering for hvert dlc.

Fra funcom tiden, så var det i hvert fall sånn at under 50-100. plass, så har du basically ikke inntekter, så hvor kommer de 31, 2msek fra?

Jo, det er jeg enig i, 67% positive er bra. Beslutningsgrunnlaget mitt ble tatt litt tidlig i så måte, ettersom det endret seg etter at jeg solgte igjen. Samtidig, plasseringen på Steam GTS har fortsatt å synke etterpå. Inngangen tok jeg fordi det så ut som PD3 nå kanskje kunne klare å nærme seg topp 10, men det gjør de neppe med denne patchen. Jeg får se om jeg sniker inn en ny inngang mellom nok og Year 1 edition. :slight_smile:

SB er egentlig utenfor fokusområdet mitt, så jeg kommer nok til å gjøre endel kjappe innganger/utganger før jeg evt treffer og det skjer noe fundamentalt positivt for kursen. Jeg har altfor mye tap fordi jeg i aksjer som dette blir sittende og håpe på det beste. :see_no_evil:

Litt FA/TA:

Går opp på hype før patch launch, går videre opp på relativt gode salgstall fra Steam, går ned fordi salgstall fra Steam ikke ser så bra ut, treffer teknisk brytepunkt og bryter ned igjen. Jeg solgte i konsolideringen mellom de to røde pilene med type 0,3% tap :stuck_out_tongue:

Hvor går veien videre? Jeg synes review-tallene ser positive ut nærmer seg 70% nå. Samtidig, dette var nok en DLC som nok ikke har klart å skape traction for salget, selv på 60% rabatt.

Bare så det er sagt, jeg kan til og med finne på å kjøpe inn før det som muligens blir en liten sluttspurt i salget på Steam før det stenger.

Btw, jeg regner med at det såpass få i Norge som følger SB at det spiller null rolle hva jeg skriver her for kursen. Skrev det negative innlegget i går før jeg selv hadde fått solgt f.eks. :stuck_out_tongue:

Nesten 5% av aksjene (kapital) eies fra Norge :wink:

MCAP er på 392 MSEK, såååååååå, 20 MSEK eid fra Norge? Hvor mange av de leser hva jeg skriver her og trader på det? Dette er ikke Ultimovacs med tusenvis av norske aksjonærer :stuck_out_tongue:

Btw, jeg er nysgjerrig, sitter du noe i SB @holmes?

Sjekket regnskapet, og ser ikke ut til at det var tilfellet. Mao, inntektene for Q3 burde være høyere enn for Q2 ettersom spillet faktisk har kommet seg høyere på Steam GTS (som er omsetningsbasert såvidt jeg vet).

Ser at 1/3 var fra Payday 2 og 2/3 fra Payday 3. Jeg tenker da at en grei andel kommer fra konsoll også.

Av de inntekten på 31,2 MSEK, så har de:

• Serverkostnader om 4,8 MSEK
  • Försäljnings- och marknadsföringskostnader uppgick till
    9,3 MSEK

Trekker man fra disse kostnadene, så er det ikke rare pengesummen de sitter igjen med for å betale utviklerne sine.

1 Like

Inntektene smøres nok utover for gold and silver. Men cashflow den kommer jo når den kommer.