Spørsmålet for meg er om dette er en pullback i ek ny stigende trend eller fortsatt fallende trend. Foreløpig heller jeg mot tolkningen at det er en pull back
Kan se ut som at kursen er nede og tester 50 days moving average.
Jeg jobber stadig mer med vekting litt opp og ned fremfor binære posisjoner.
Ja men det er “gammel” info
Digital bros har skrevet om dette i Finacial Statement som ble sluppet mandag denne uka (kapittel 7). Står i og for seg ikke så mye annet enn at det er uenighet om når DB skal begynne å få prosenter av inntektene.
Ja, men også hvis en av de store streamerne tester det, men spm er om de våger etter all kritikken de fikk ved release.
Annen mulighet er f2p-weekend. Men mulig det er litt for lite innhold i payday3 til at det vil fungere bra nok.
Strengt tatt så tror jeg ikke nye spillere er så opptatt av et nytt heist men de er kanskje mer opptatt av hva venner spiller. Føler fremdeles det ikke er tiden for å kjøre markedsføring nå men kanskje markedsføring+nye heist er det som skal til for å øke både aktivitet i spillet og salg.
Vi vet jo at det er ny game mode og nytt gratisheist på vei, spørsmålet er når neste DLC heist kommer.
Saken med DB ble så vidt tatt opp under SB sin investor presentasjon på Redeye, men CEO svarte bare at SB mente deres tolkning av avtalen var riktig. Får se om saken kommer opp igjen ved presentasjon av Q3 resultatene 14 november.
Det er såpass lenge til neste spill kommer at jeg tenker at det er Payday 3 utviklingen som vil styre kursen. Etter denne helgen, så antar jeg interessen for å sitte i Starbreeze vil falle tilbake vs hva den var før denne patchen med noen etterlengtede features.
Jeg har lite tro på at SB skal opp i neste tradingrange uten en større salgssuksess denne helgen. Utfra dataene i dag er jeg skeptisk, så jeg solgte. Kan være jeg tar feil.
Hvis jeg ikke tar feil, så tenker jeg SB skal teste ett av de tre nivåene nedenfor. I første omgang, så er vel 0,24 det jeg har mest troen på.
Btw, jeg er binær i Starbreeze fordi jeg har en såpass liten posisjon at det ikke gir mening å sitte med f.eks. 50%. I tillegg til det jeg nevnte over med hvordan SB passer inn i min nye strategi.
Tror vi tenker relativt likt. Et nytt heist får eksisterende spillere tilbake. Jeg tenker disse så drar med seg nye spillere. Det er lettere å kjøpe et spill med god aktivitet enn ett som virker dødt. Som du sier til sist, markedsføring+nye heist kan gjøre utslaget.
Helt enig i det, men jeg har mer tro på Payday 3 enn deg
Jeg vet hvor vanskelig det er å få ballen til å rulle på eldre spill. Fulgte veldig nøye med på Funcom i mange år og det er noe som ikke blir gjort over natta. Evt, hvis det skjer over natta, så kommer det ekstremt klare signaler.
Google trenden på patch day i september var mye høyere enn det den var nå.
Også må jeg jo si det at jeg har vært helt happy med å kjøpe/selge SB til ca disse nivåene tidligere. Kjøpe på 0,27, selge på det samme. Kjøpe på 0,25, selge på 0,26. Jeg prøver å få en så lav som mulig inngang før aksjen evt tar av. Så lenge jeg gidder å følge med og faktisk gjøre kjøp/salg, så er det noe som historisk har fungert for meg.
Mangler fremdeles offline mode og med tanke på de lange nedetidene ved patcher tror jeg det hadde vært greit å få dette på plass. De har vel også sagt at de skal se på om de kan gjøre noe med de “wifisirkelene” som folk hater + få inn mer RNG i heistene. Dette kombinert med armor 2.0 vil være greie forbedringer til spillet.
Tror Starbreeze er i en annen kategori enn Funcom pga den store spillerbasen fra PD2, så lenge spillet er bra og de fortsetter å forbedre ting som vi har sett har jeg tro på caset. At de har snudd reviews er utrolig viktig da det viser at de nærmer seg et selgbart produkt
Ikke minst, så gir det mye cred å faktisk ha stått på og forbedret spillet i et år i stedet for å bare ta pengene og ditche spillet. Det vil gjøre det mye lettere å selge neste spill.
Spørsmålet blir jo om de klarer å kapitalisere på det på kort sikt, eller om man kan håpe på en bedre inngang på kort sikt. Jeg tenker det burde gå greit å kjøpe seg inn i bunner mellom hvert nytt heist og selge seg ut enten dagen før eller dagen heistet kommer.
Lurt, nå har det skjedd
De har en offline mode, jeg har spilt den for en måneds tid siden. Men den er vel beta enda.