Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Enterprise Value:
119 msek

https://borsdata.se/starbreeze/nyckeltal

Har du kun sett på A aksjene nå?

Det skal være total mcap - nettokasse om børsdata har regnet rett. Altså hva selve virksomheten verdsettes til utenom penger på bok og gjeld. Så må man legge til litt siden de brenner penger.

Men 119 msek er ikke veldig dyrt for noen store som vil sikre seg Payday + project baxter + ansatte

1 Like

Starb : 242msek

image

StarA : 29mill

image

Ja så får man trekke fra det de sitter med av netto cash for å gå fra mcap til entreprise value

2 Likes

Samtidig, Enterprise value på et spillselskap, vel, vi vet at de kommer til å bruke alt de har av cash for å lage project Baxter, så det du betaler er mcap for project Baxter + framtidige inntekter fra Payday. Hvordan får de gjennomført project Baxter? Egne penger / publisher / lån / emisjon?

Spørsmålet er jo hvor mye cash de brenner per kvartal nå etter at de har sagt opp noen og redusert bruk av eksterne ressurser + dealen med Krafton. Jeg tror de vil gjøre mye for å unngå publisher på Baxter.

2 Likes

Hvis man tenker sånn, så er jo dagens melding gull? Det er jo mer effektivt med et mindre team, men det tar lengre tid.

Tror du de tar folk fra baxter ?

De hadde nok brukt den på Baxter ellers, men som jeg sa, et lite team er mer effektivt. Det kan være de ikke trengs der i denne fasen.

Jeg regner jo med at de har jobbet med denne dealen en stund og siden de sa opp folk for kort tid siden tenkte jeg at de som nå får jobbe på dette prosjektet var folk som ellers ville blitt sagt opp.

2 Likes

Jeg tipper de hadde sparket dem. For SB har tydeligvis ikke økonomi til å bære så mange ansatte som de har.

Nå får de jo outsourcet en hel haug av dem som hjelper godt.

1 Like

Innsidekjøp på 600k aksjer idag også👍 Sök

4 Likes
3 Likes

En av forskjellene fra en standard work-for-hire kontrakt er at man her jobber på sin egen IP. Normalt vil jo det bety at man har bedre betingelser. Spørmålet her er jo hvor desperate SB er. Prøvde å få noe mer info fra SB men de ville ikke si noe :

• Work will begin immediately.
• We don’t have any details to share on the contract other than that this current agreement is a work for hire that spans about a year and will occupy about a fourth of our development organization

De sier også at det er under 10 personer som er sagt opp og er redd det tallet ville vært en god del høyere uten denne avtalen.

2 Likes

Inderes med ny analyse. De øker kursmålet til 0.22 pga denne avtalen og har en kjøpsanbefaling nå i stedet for selg.

1 Like

Jeg vil si relativt desperate. De må klare å holde kostnadene nede for å kunne komme i land med prosjekt Baxter. Inntektssiden er vanskelig å gjøre noe med.

Hvis dette stemmer, så antar jeg at de har godtatt en avtale som først og fremst dekker utgifter, ikke skaffer store inntekter. Kanskje type 10% margin på jobben + gratis PR?

Det er jo en god greie. Vet jo at Funcom slet med hvordan det påvirket dem når de endret størrelse så mye. Det påvirket teamene negativt både på vei opp og ned i størrelse.

Jeg tror den forrige analysen der påvirket kursen ganske kraftig. :stuck_out_tongue:

1 Like

55% rabatt på PD3 ( og 50% på Year 1 edition ) frem til 16.des …

EDIT: Da var de live igjen etter update. Ca 3.5 timer nedetid denne gangen og det er vel på grensen til akseptabelt :wink:

4 Likes
4 Likes

Tydelig at dette er noe de har jobbet med en stund, så det blir spennende å se resultatet.