Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

EDIT:

5 Likes

Klarer ikke topp 100 på GTS, nå plass 185, max CCU på litt over 2000 på steam. Det vil seg ikke helt for payday3 selv med en gratis heist. Nå er det nok snart tid for å prøve en free weekend eller gjøre spillet f2p.

Jeg ser at redarcherlive og sikkert mange payday-fans tolker samarbeidet med KRAFTON i den retning at det blir enda mindre ressurser til payday3 og at fremtiden til spillet ser mørkt ut.

Redye liker samarbeidet og hever kursmål med ca. 18%

Due to a positive cash flow injection in 2025, we raise our fair value range to SEK0.17-SEK0.95 (SEK0.15-SEK0.70). Our base case is increased to SEK0.45 (SEK0.38).

1 Like

Google trenden er ikke så halvgærn hvis de klarer å holde den oppe litt framover, men jeg er litt skeptisk til det.

Nylige reviews er ikke lenger blå og over 70%, men tilbake til blandede og gule og 61%. Med det dårlige ryktet Payday 3 har fra før av, så er nok det ganske alvorlig. Når “alle” stod som gule og “nylige” stod som blå, så ga det inntrykket av at SB jobbet hardt med å gjøre spillet bedre. Nå er det nok lett å tenke at det er like dårlig som ved lansering…

Antall reviews for i går (33) er også lavere enn det var første dagen forrige salg (46).
image

Jeg synes SB begynner å bli mer og mer et rent bet på Project Baxter og mindre og mindre et bet på Payday 3.

we believe the work-for-hire partnership will generate stable income with high margins during 2025.

:smiley:

1 Like

Antar RedEye har pratet med CEO :stuck_out_tongue:

2 Likes

Men er det noe poeng å kjøre free weekends før Armor 2.0 er ute ?

Har lest litt reviews og ser det er en god del reviews som er negative pga SB sin håndtering av PD3 og ikke nødvendigvis fordi spillet er dårlig.

Eller oppkjøp . Jeg tenker jo at det er en del diskusjoner hos Digital Bros om hva de skal gjøre med eierposten i SB. De kjøpte seg jo opp for å “beskytte” de $40mill de potensielt kunne få fra PD3 og når man ser på hvordan det har gått med PD3 så blir det ikke noen inntekter der med det første. Hvis det ikke ser bedre ut for PD3 om et år så det nesten ikke noe poeng for DB å bli sittende med den posten.

Litt spent på når neste heist kommer. LGL står jo bak det som kom nå + det ene i august så SB burde jo kunne ha et nytt heist klart når armor 2.0 kommer i feb/mar. Blir også interessant å se om de fortsetter å bruke LGL framover.

2 Likes

Folk virker happy med first bank, ser noen av de faste youtuberene klager men skinner igjennom at de er mer sure fordi PD3 ikke får den vanvittige backingen de haddehåpet på videre.

3 Likes

Er det bare meg, eller er det litt spesielt å bruke et eksternt studio i stedet for å gjøre det internt når du samtidig sparker folk? :thinking:

Det kan jo godt være, men det sier dessverre litt om stemningen i spillerbasen. En sur spillerbase promoterer ikke spillet. Også var hovedpoenget mitt med å dra det fram hvordan det ser ut hvis folk klikker seg inn på spillet på Steam. For min del, så ville jeg ikke kjøpt et spill med 41% (alle) / 61% (nylige) reviews. Vesentlig mer sannsynlig med 41% (alle) / 72% (nylige) reviews.

Hvis det ikke blir oppkjøp, dumper de bare aksjene i en bookbuilding til 10 øre stykket da eller? :see_no_evil: Jeg må si at jeg er svært skeptisk til selskaper hvor ett av argumentene for å holde det er at det kan bli kjøpt opp. Minner meg om ørten biotek selskap som har gått konkurs. Så dårlig står det jo ikke til med SB, men jeg mener fortsatt Project Baxter er der det vil bli avgjort. Jeg blir veldig overrasket hvis SB klarer å snu Payday 3 nå.

På “remakene” av gamle heist er det jo veldig naturlig å bruke LGL og blir heller ikke overrasket om det er rimeligere å bruke de . Tror også det er mye vanligere enn du tror å bruke eksterne studios. F.eks har LGL jobbet på Hellsinger og tror også de laget prototypen til Crime Boss.

Ja det er vel mer snakk om de klarer å få det opp på et litt høyere nivå enn de er nå.

1 Like

Det er jo der jeg er skeptisk.

Sjekket antall reviews pr kvartal, fikk med meg et par dager for lite i Q3 og et par dager for mye i Q4 som ikke er ferdig og fikk dette:

Q3 2292 reviews (59% positive)
Q4 1990 reviews (70% positive)

Synes ikke det ser ut som Q4 blir stort bedre enn Q3 og vil tro Q1 2025 blir dårligere hvis de ikke klarer å lande noe stort med f.eks. Armor upgraden. Som vel ikke er helt umulig. Hvis de klarer det, så vil de kanskje klare å snu de som gir dem ræva reviews nå pga manglende satsing? :thinking:

EDIT: er smått irriterende at grafen på gamestatify ikke er logaritmisk. I stedet for intervaller på 600, så burde det vært type 0,10,100,1000,10000 :stuck_out_tongue:

Jeg tenker at armor 2.0 ikke er nok når den nå kommer i feb/mar. Må kanskje komme et nytt heist også ?

1 Like

Optimalt så har de 1 betal og 1 gratis heist i kvartalet.

Der er vi enige, men jeg antar de kommer med minst ett heist i kvartalet for å holde inntektene relativt greit oppe? Dvs at jeg tror å utvikle et heist i kvartalet vil være cash positivt vs å bare la Payday 3 dø.

Jeg er ikke så pessimistisk som dere, stor del av pd2 spillerbasen skal flyttes over etterhvert som det kommer mer innhold og finpussing

Ellers er det bare å glede seg over at kursen endelig beveger seg i riktig retning

3 Likes

Det er ikke så mye som skal til for å holde spillertall/inntekter på dagens nivå så tror de iallfall gjør det i 2025.

Fram til nå er det ingen tvil om at SB har levert mye dårligere enn spillerene har forventet. Med tanke på at “de fleste” mer eller mindre forventer at spillet er dødt så blir det jo lettere å slå forventningene framover :wink: Klarer SB å levere 4 heists(og helst med mer RNG enn det var i de første heistene) i 2025 så tror jeg det vil være positivt.

1 Like

image

1 Like

Hva skjer?

1. Siste pessimist solgte (du traff fint på den @holmes)
  2. Gap close

Redeye økte kursmålet til 0.45 sek, opp 18% som jeg posta i går før mld kom på nordnet. kunne blitt en fin trade det for de som var raskt ute.

3 Likes