Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Jeg hadde samme strategi og solgte alt idag. Tapte 25%, men hadde bare drøyt 2% av porteføljen i Starbreeze. Kan godt være at denne kommer til å stige fremover, men kan jo f.eks. heller sette pengene i Lundin eller Nvidia.

1 Like

Kikket litt på streamen og føler vel at de kunne ha forberedt seg litt bedre og vært flinkere til å svare på spørsmål. De bekreftet uansett at offline mode ikke kommer som er synd men Nebula blir valgfritt . Har sett mange negative reviews pga nebula så dette er iallfall positivt. ( Foreløpig er det 13 positive og 3 negative reviews i dag )

De snakket også om at de skulle oppgradere til siste versjon av engine men sa ingenting om det er siste versjon av UE4 eller siste versjon av UE5. Det var en hel haug med spørsmål om dette i chat’en så veldig rart at de ikke bekreftet dette. Var også en del snakk om at patcher tok veldig lang tid å få ut i dag og at dette var noe de jobbet med. Skulle også flytte mer ting ut av clienten slik at det ble mulig å gjøre små endringer uten å måtte patche clienten.

2 Likes

Ser at denne har blitt delt på reddit, så kan tyde på at det er UE5 de skifter til.

image

Hadde ellers håpet på litt mer spesifikk informasjon om kommende heist/oppdateringer, men det ble mye om hvordan de ønsker at spillet skal bli fremover,

1 Like

De burde satset alt på Baxter og Payday 2…

1 Like

Jeg tenker at db lusker litt i bakgrunnen her, de har litt ekstra insentiv for at pd3 skal gjøre det bra

Kanskje, men hvor realistisk er det egentlig at de nå skal klare å snu payday3? Jeg føler star har mye å bevise nå fremover. Ingen roadmap heller. Synes det er smått utrolig at man ikke tenker mer på å lage DLC til payday2. 34 k CCU der nå.

Men de sier vel at de skal lage mer til PD2 ?

Ja men de er også største eier så er nok like opptatt av at SB gjør det bra. PD3 skal jo selge mye bedre enn det gjør det før DB får noe og når de dobler teamet så er sjansen for at DB får noe enda mindre.

2 Likes

men å kaste 250 mill i dass, da skal du ha god råd føler jeg… men ok… Så egentlig frem til hva de kunne vise frem med Baxter og den IP’en. Det er jo ikke akkurat en liten IP det heller…

PD3 ser jeg som dødt. Det har liksom mellom 700 og 3k spillere daglig, samt relativt små hopp i spillere ved nyheter eller DLC? I tillegg driter de seg ut på pris på DLC nylig. De har en sinnsyk oppoverbakke fremfor seg vertfall. Da må de komme med mye og snart skal de bevise at de gunner på med PD3. Noe sier meg at de ikke har det.

De klarte ikke få med seg en publisher til å dele risiko med og hadde ikke et produkt de trodde kunne selge for å dekke utgiftene de nå ville hatt fram til launch. Da er det bedre å kutte tapet nå.

Ja jeg ser årsaken, og applauderer forsåvidt at de tør å ta valget. Men hva med å kanskje ha sikret det der FØR de putta 250 mill inn. Men men spent hva de skal trylle opp av Payday hatten nå.

1 Like

De får en del negative siden de har droppet offline mode :wink: 16/16 nå.

2 Likes

Eller hva med å finne ut hva de kunne lage for 250 millioner og så gå for det i stedet for å stoppe halvveis? Payday 1 ble laget for 30 millioner…

Og problemet er at den bakken blir lengre og lengre :wink:

1 Like

inderes analyse, kursmål kommer senere. Starbreeze axes Baxter to sharpen focus on PAYDAY franchise - Inderes oppsummering
image

intervju her Company interview: Starbreeze’s new game plan - Inderes

2 Likes

Hva er det Starbreeze driver med her? Skulle tro de ønsket at kursen gikk lengst mulig ned sånn at de kan bli solgt til lavest mulig sum :sweat_smile: Kansellere Baxter og samtidig si at de kansellerer offline mode på PD3 (samtidig som de kjører salg!). Det siste Kristjansson sa var at de hadde minst 3-4 potensielle svært interressert samarbeidspartnere til Project Baxter. Så var de plutselig ikke det lengre da?

Han la til at inntekt i kvartalet var mye bedre enn forventet.

Kan dette ha noe med problemene de har i Frankrike med de 17 tidligere ansatte som har gått til sak, kanskje det var dråpen?

1 Like

Jeg er litt delt merker jeg. På den ene siden har jeg lyst til å gi den nye CEO tillit og stole på at denne avgjørelsen var den riktige, men på den annen side så husker jeg også at vi fikk fortalt at baxter var noe unikt og veldig gode tilbakemld fra eksterne som har prøvd det etc. Og så er spillet kansellert… For ikke å snakke om “tabber” som denne prisøkningen på dlc bundle og at offline-nyheten kom akkurat nå.

Noe jeg kom på nå er at jeg ikke har hørt et ord om at star er fullfinansiert til å fullføre denne strategi-endringen. Det bruker jo å være vanlig å si for slike større strategi-endringer.

4 Likes

Husk at det er langt fra “svært interessert” til “signert avtale” :slight_smile:

3 Likes

Det er vel styret som har bestemt dette

Jeg tenkte at SB var finansiert fram til Project Baxter var lansert i Q4 2026, så når de sier de skal bli cash positive i løpet av 2026, så burde jo det gå bra?

1 Like

Spørsmålet er vel hvor mye mer SB vil ha måtte investere i Baxter for at det skulle bli et fullgodt spill klar til lansering. Selv med publiseringsavtale så har de nok måtte legg inn betydelig med penger, og det er stor usikkerhet knyttet til hvor godt spillet vil selge.

2 Likes