Boom 
Var vel rundt 300k sek kjøp som dro kursen opp 20%. Varer det?
Aner ikke, håper så klart at vi er i startgropa på en reprising oppover, men høy risiko begge veier.
Rapport 20 august
To events som kan få til en hype i hvert fall 50 Cent og UE5 oppgraderingen.
Tar gjerne noen flere slike dager 
Er ellers usikker på hva vi kan vente fra rapport 20 august. Både PD3 og PD2 har vært på salg deler av Q2, som kan ha bidratt til økt inntekt, men SB har kun sluppet 2 DLC (en til PD2 og en til PD3). Håper Q3/Q4 kan bli bedre hvis vi får slipp av Aces High (kanskje dato i morgen) og nye heist med UE5.
For å si det sånn, jeg har ikke kjøpt SB pga forventninger til hva de har levert finansielt i Q2. Jeg har kjøpt dem på forventningen av at UE5 oppdateringen skal kunne øke salget markant etter at den blir lansert og de har fått oppdatert randomization slik jeg spekulerte noen poster over.
Jeg er noe usikker på hvordan timelinen for UE5 oppdateringen er. Fort er bra, men bedre testet og senere er bedre.
Fikk så vidt testet UE5 beta i helga, og der var patch 3.8 inkludert (altså den som skal komme nå i august). Det vil overraske om vi får UE5 alt nå, men tenker det er naturlig at den slippes i september i forbindelse med 3-års markering. Ang. tall så håper jeg bare at ikke Q2 tallene fører til nok et ras ned under 0.1 sek.
Hvis roadmappen ser god ut og Q2 tallene får kursen til å rase, så kommer jeg til å kjøpe, så sant jeg ikke mener det er risiko for at de går tom for penger før de får realisert UE5 potensialet sitt.
Starbreeze gör Payday-adaption med 50 Cent
Idag, 09:03
Dela
Spelutvecklingsbolaget Starbreeze ska tillsammans med Vice Studios och Curtis ”50 Cent” Jacksons G-Unit Film & Television utveckla en tv-serie baserad på Payday. Jackson och G-Unit ska vara exekutiva producenter.
Payday lanserades 2011 och har enligt Starbreeze nått över 50 miljoner spelare. Satsningen är en del av bolagets strategi att bredda varumärket till fler underhållningsformat.
Enligt TT finns ännu ingen klar manusförfattare, tv-kanal eller strömningstjänst för projektet.
Beskedet om tv-serien fick Starbreeze att stiga på börsen sent på tisdagseftermiddagen.
50 cent er jo veldig lite penger (dad joke warning)
Aces high har nå endret utgivelsesdato til 4. kvartal. Kanskje ikke helt overraskende med tanke på at det re 1.5 måneder igjen av Q3, og det fortsatt ikke er gjennomført noen spilltest.

Kassa er jo tom nå straks så det kommer vel en stor emisjon i høst?
Cash flow var jo ikke veldig bra siste kvartal så håper på litt bedre tall i denne rapporten. De har gjort noen kostnadskutt som får full effekt i q3 mener jeg
Brukte chatgpt til å regne for meg. 
Jeg har gått utfra samme inntekter som i Q1. Jeg har gått ut i fra at Q2 har 50% av restructuring costs av Q1 og 10% lavere development costs. Q3 antar jeg har 0% av restructuring costs og 20% lavere development costs.
Ikke akkurat flott, men de holder i hvert fall ut til Q2 2027 uten økte inntekter.
Er det lov å håpe på økte inntekter i Q3 og i hvert fall Q4 slik at de ikke trenger en emisjon? Eller at utgiftene faller mer enn jeg har antatt her? Grunnen til at jeg har kjøpt er nok først og fremst fordi jeg håper at SB klarer å øke inntektene vesentlig.
Det er jo litt interessant, men Starbreeze begynner nå mer og mer å ligne på selskapet som slapp Payday 2.
"The team at Sidetrack Games has updated the Diesel engine into the modern age, upgrading PAYDAY 2 to a 64-bit infrastructure, giving the game a better foundation for modern PCs and Consoles, opening the door to continued technical development and content expansion. "
https://www.paydaythegame.com/news/payday2/2026/08/payday-2-update-247-changelog/
Det kommer selvfølgelig an på hva de har kommet med av innhold men må nesten anta at de får ut UE5 , progression updates og et par heists i h2 2026 . Hva skal til hvis ikke dette er nok til å øke inntektene og aktivitet vesentlig i forhold til h1 2026 ?
Hva tror dere om dette kommende skytespillet til mobil fra Nitro Games? Kan det være Payday det er snakk om, det er vel ikke usannsynlig?
Nitro Games har brukt over 4 millioner EUR til nå.
Nitro Games has signed another development services agreement with a European Game developer and publisher for an unannounced mobile shooter game.
“We’re happy to see the collaboration project continuing. The game has progressed well, and the collaboration with the partner has been productive. This aligns well with our strategy.,” says Jussi Tähtinen, CEO & Co-Founder of Nitro Games.
With this agreement, Nitro Games continues providing the partner with game development services for an unannounced mobile shooter game based on the partner IP. This agreement follows Nitro Games’ strategy, where in addition to developing games based on its own IP, the company also offers its services to selected customers. The order value of this new agreement is approx. 2.1 million EUR. This agreement is a continuation for earlier smaller orders by the same customer, bringing the total order value with this customer to approx. 4.1 million EUR. The agreement follows an industry-standard structure. The project under this new agreement continues uninterrupted and the work under this agreement is expected to be completed in early 2027.
I rapporten til Nitro for Q1 ser det ut som at de fortsatt samarbeider med Starbreeze, og bidro til en av oppdateringene til Payday 3.
We have also continued working on PC and console projects through our Nitro Partners business. Starbreeze recently released an update for PAYDAY 3 that we contributed to. This was a great project to work on, and we really enjoyed the collaboration.
Det er ikke så lenge siden Payday: Crime War ble lagt ned pga få spillere, så jeg har litt vanskelig for å tro a de prøver seg på mobilmarkedet igjen. Spesielt gitt den økonomiske situasjonen slik den er nå. Men vi får se…
At SB også ekspanderer på mobil passer kanskje bra i forhold til den nye strategien med Payday-universet.
Hvis man ser på changeloggen for Payday 2, så ser man at de begynte betaen for ny engine 26. juni og slapp den 13. august. Det er med en sommerferie midt oppi, så et worst case scenario? 48 dager fra første beta til lansering.
Payday 3 startet betaen sin 7. august. Legg på 48 dager og vi er på 24. september. Tenker det er rimelig realistisk.