kan du prøve å sammenligne med et litt mindre kjent spill enn GTA evt?
Jepp det kan jeg Bare kom med forslag
Greit å begynne å samle inn data nå og lagre og samenligne
tallene senere.
Det er ikke min mest spilte genre akkurat, men ser at steam sammenligner med rainbow six siege, som har ca dobbelt så mange reviews som payday.
Ellers kan man kanskje dra paralleller til HUNT, men dette har 1/4 av antall reviews kontra payday. Begge spillene har omtrent like positiv omtale som payday.
“The subscription price has been set at SEK 0.75 per new share regardless of share class, which means that the Company will raise proceeds of approximately SEK 453 million before deduction of transaction costs estimated at approximately SEK 36 million, provided that the Rights Issue is fully subscribed.”
“Litt” lavere enn jeg hadde trodd. Minner meg endel om Funcom sin emi som de kjørte for å kunne gjøre ferdig CE. Ikke helt likt da, her deltar alle aksjonærer på lik linje.
Those who on the record date, May 30, 2023 …
…
Each existing share in Starbreeze held on the record date entitles to one (1) subscription right. Six (6) subscription rights entitle to subscription for five (5) new shares, whereby subscription rights of class A entitle to subscription of shares of class A and subscription rights of class B entitle to subscription of shares of class B.
Så hver aksje man holder 30. mai gir deg retten til 5/6 dels aksje til 0,75 kr?
Tolker det slik ja.
Skitten emisjon. Men det er vel sånn det må bli.
Man må faktisk kjøpe en del tegningsretter i markedet for å få opprettholde sin andel aksjer.
Borderline blåruss tjuveri.
Det sagt, 250mill er vel allerede garantert.
Og der ligger også nøkkelen. Dvs de som har satt prisen.
Ofte slik det fungerer. Påstanden min kommer har utspring i det, at det garanteres for såpass mye til den prisen viser jo at et crap emi kapitalmarked utnyttes…
D Bros kommer over 30% eierskap.
Vet vi hvem som har garantert?
Digital bros, første og fjerde AP fonden, swedbank robur og noen eksterne(63mill)
Ja men garantistene får vel ikke noe hvis alle bruker tegningsrettene sine ?
Tenker DB har styrt det meste siden de er største aksjonær og sitter på gjelden. De vil jo også få ekstra aksjer før andre “garantister” :
Digital Bros has undertaken to underwrite the Rights Issue with an amount of SEK 100 million. Digital Bros’ underwriting undertaking shall be utilized prior to any underwriting undertakings by external parties being utilized. Any shares allotted to Digital Bros under its underwriting undertaking are to be paid for by Digital Bros through set-off against the refinancing charge.
Jeg tenker at i utgangspunktet er det positivt at DB tar såpass stor post. De må jo ha innsikt i hvordan utviklingen går.
Er det vanlig med såpass mye (36 millioner) i transaksjonskostnader?
Hvilken?
Angående garantistene vet jeg ikke, men det forbeholder jo at andre kjøper tegningsretter fra … ?
Nei det er et høyt beløp. I øvre sjikt. 7-8%?