Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Swedbank Robur Funds, controlling approximately 14 percent of the shares and approximately 13 percent of the votes, has declared its intention to vote in favor of the Rights Issue at the EGM.

Igjen den formuleringen om Robur her tyder på at de vil selge t-rettene sine. Hvis det er tilfelle skal nok kursen ned mere mot emisjons-kurs.

Men funcoms skitne 0.55 -emisjon. Kursen kom aldri dit. Tror det var noen som dumpa alt på 0.8, men kursen la seg på 1kr. Så det er ingen automatikk at man skal helt ned til 0.75, men Roburs t-retter er en joker.

2 Likes

Hvis DB skal ha alt de garanterer for så er det godt mulig at de sikrer seg endel av Robur sine T-retter

Koster litt å få noen til å være garantist i emisjonen .

2 Likes

Dvs de kommer til å kjøpe tegningsretter for å opprettholde sin eierandel?

De sitter med 13% av aksjene og har sagt de tar minst ca 7% i emisjonen. Som @Alex skriver et par poster opp så kan man jo tolke det som som de kommer til å selge tretter.

2 Likes

I så fall är den sista punkten lite missvisande:

Man kan ju knappast säga att det är säkerställt om det hänger på försäljning av t-rätter

1 Like
2 Likes

Kursen holder seg overraskende bra synes jeg

1 Like

Ja, spesielt siden Embracer bomber sektoren.

1 Like

Ja jeg tror det blir moro en gang til før release og kommer nok til å fulltegne/overtegne meg i tillegg til å kjøpe t-retter som gjør min eksponering i star betydelig. Har tatt begge testene og bestått i nordnet i dag for å få kjøpe/selge t-retter. Skulle gjerne sett en løsning på gjeldstaket dog. Jeg er klar!

2 Likes

Når emi ble lansert var vel Mcap nærmere 2 milliarder. At den nå ligger på 1.5 milliarder ink. De nye aksjene. Gjør jo dette nivået til attraktivt .

1 Like

Hvilket Gjeldstak ?

I USA.skaper usikkerhet generelt.

2 Likes

Båda testerna? Jag hittar bara en när det gäller T-rätter? :sweat_smile:

Han tok en på svensk og en på norsk :wink:

Er dette siste dag for å erverve seg rettigheter til T-rettene ?

Minner meg på at jeg må flytte litt rundt på penger så jeg kan tegne meg :stuck_out_tongue:

ASK ok?

Er ikke 30.mai siste dag ?

EDIT:

“Those who on the record date, May 30, 2023, are registered as shareholders in the share register maintained by Euroclear Sweden on behalf of Starbreeze have preferential right to subscribe for new shares in relation to the number of shares held on the record date.”

3 Likes

Men hva menes med dette det står på den 26 mai. Er den siste dagen for å ha

rett.?

Rett til å stemme kanskje ?

1 Like