Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Du kjøper og selger t-retter som en vanlig aksje. Forskjellen ligger i at hvis du ikke benytter deg av t-rettene (tegner deg i emisjonen) før fristen går ut, blir de verdiløse. Og det er nok derfor nordnet har denne testen.

2 Likes

Det gir ingen mening at man kan få kjøpt, men ikke solgt t-retter. :smiley:

Er nok ganske mange som en eller annen gang har gått på en smell og ikke benyttet seg av tegningsrettene.

Jeg har sikkert sagt det før men synes at hele opplegget til Nordnet rundt emisjoner er veldig bra og mye bedre enn enkelte andre meglere.

3 Likes

Jeg har Nordea, der synes ikke tegningsrettighene i det hele tatt. Tipper jeg ender opp med å måtte ringe dem og evt kjøpe/selge manuelt eller tegne meg manuelt. Gir dem en dag til før jeg ringer. :crazy_face:

2 Likes

Samme gjelder DNB og Pareto.

Mulig de trenger mer tid på seg, før de dukker opp.

1 Like

Snakket selv med DNB nå. Og de skulle komme opp formodlig litt sennere i dag

1 Like

Jeg har fått mine hos Pareto nå.

1 Like

Når fikk du dem? Jeg har ikke fått enda. Hva var x dato?

Kommet her også.

Du får tildelt tegningsretter etter antall aksjer du hadde ved close 26 mai, @Evilfreud.

1 Like

En parantes kanske, men PDCW ska tydligen lanseras ”world-wide” under juni månad:

3 Likes

Dagens handel i tegningsrettene (B aksjen)

Screenshot 2023-06-01 at 20.48.59

4 Likes

Hvordan bruker man T-rettene?

En tegningsrett gir deg mulighet til å kjøpe en star_b aksje for 0,75 sek. Eller A aksje om du har star_a t retter. Nettmegler pleier å ha et skjema på nett der du kan oppgi antall du ønsker å tegne deg for.

Hva tror dere blir bunnen her før lansering? (Hvilken kurs)

1 Like

DEt virker som om det er nok av retter som selges (Robur, andre) og når man dumper de til stadig lavere retter-kurs, så følger aksje-kursen etter. Så at rettene blir omtrent verdiløse på slutten, og kurs 0.75 er nok et sannsynlig scenario.

3 Likes

En ny analys från Inderes som kan rekommenderas!

starbreeze_initiation_of_coverage_300523.pdf (1,4 MB)

1 Like

Det var ikke veldig høy målkurs på 1,15, men de kanskje begynner lavt og satser på å justere den opp om caset bekreftes

1 Like

Ja, tänker det är en vettig utgångspunkt. Och utvattningen är medräknad…

Tør dere sitte helt utenfor eller kjøpe forsiktig her? :thinking:

Har byttet omtrent alle aksjene mine til t-retter pga lavere nedside-risiko. Hadde håpet kursen skulle holde seg bedre, ser ut som om t-rettene-kursen går mot null dessverre.

1 Like