Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Du har nok et godt poeng der, nofun.

Viktig for salget at de har minst mulig konkurranse fra konkurrerende spill i og rundt release.

Dette såkalte Tvangsalget til Nordnet om man ikke aksepterer tilbudet, tror jeg har hatt en virkning på kursen. Der man blir på en måte tvunget til å selge aksjer for å nok penger på konto for å akseptere tilbudet. Penger man ikke trenger å ha tilgjengelig den 15 Juni Anyway, De har fått min klage.

Mmmm väldigt rart av Nordnet. Har själv nordnet och ska teckna idag.

Har sikker ført til unormalt salgspress pluss spekulasjon. Så Bom i morgen da… Da vi kan både kjøpe aksjer tilbake samt beholde rettene. For et opplegg

Syns nog inte här då det isåfall bara säljs av för teckning

Ägare Nordnet sista 3mån

Ägare AVA

Totalt

1 Like

Ja. Man selger for tekning ja. Det måtte jeg gjøre nå. For penga må være tilgjengelig. I morgen kan jeg spekulere. Takk for de grafene

1 Like

21 september lansering, ikke så dumt. Håper faktisk på en kort effektiv hype periode. er ekstremt mye spill der ute så det er vanskelig å lage 1års hyper.

Noen som vet om dette har inntruffet eller noe som kommer i løpet av dagen, selges rettene til de som ikke har tegnet seg (og har rettene hos Nordnet) fortløpende nå?

Slik jeg har forstått det selges rettene etter i dag som man ikke har tegnet seg for. Rettigheter du har kjøpt kan de ikke selge. Noen som vet hvor mange aksjer man må ha for å være meldepliktig? Er det forskjell på A og B om meldeplikt.? Hvor går de svenske meldepliktig-grensene, samme som i Norge?

Her er reglene:

• tegningsretter du ikke har svart at du ønsker å bruke senest 07.06.2023 vil vi prøve å selge for deg.
  • Tegningsretter du har kjøpt etter 07.06.2023 vil vi ikke selge. Hvis du vil bruke dem kan du svare frem til 14.06.2023.
  • Tegningsretter som vi prøver å selge låser vi på kontoen din. I mellomtiden vises tegningsretter til salgs (TRF).
    Du kan søke om tegning uten tegningsretter frem til og med 14.06.2023.
1 Like

Ville kontaktet Nordnet ,hvis du nærmer deg meldeplikt er du stor nok til at de svarer.

1 Like

Nå tegnet jeg meg , men måtte selge noen aksjer da. var litt heldig med Timinga her. Men i morgen er jeg klar for å kjøpe mer Retter Og Aksjer. Tror ikke jeg er aleina om det. Da blir mye kapital tilgjengelig. Jeg vet ikke3 men regner med at de legges ut for salg i morgen. Tror ikke det blir så ille.Tenker heller det motsatte

He he så stor er jeg ikke. jeg lurte generelt på hvor grensene går i Sverige. Prøvde å google litt men fant ikke noe.
De norske grensene er btw:
Dersom en aksjeeiers andel av stemmene i en utsteder, ved innehav av aksjer, andre finansielle instrumenter enn aksjer eller rett til å stemme for andres aksjer, når opp til, overstiger eller faller under 5 %, 10 %, 15 %, 20%, 25%, 1/3, 50 %, 2/3 eller 90 %, skal aksjeeieren straks sende melding til utstederen og Oslo Børs – såkalt flaggemelding.

2 Likes

Fra Major shareholding notifications | Finansinspektionen :

The thresholds are 5, 10, 15, 20, 25, 30, 50, 66 (2/3) and 90 per cent of the voting rights or number of shares in a company.

Når det gjelder DB så har de nesten 30% av stemmene men bare ca 12% av kapitalen så regner med de kommer til å konvertere A aksjer til B aksjer slik at de holder seg under 30%.

1 Like

Inderes skrev litt om DB i sin analyse av star

Before the rights issue Digital Bros controls about
12% of the shares and about 29% of the votes in
Starbreeze. Digital Bros has undertaken to subscribe
for its pro rata share of the Rights Issue. In addition,
Digital Bros has undertaken to underwrite the issue
with an amount of SEK 100 million if needed. This
means that it is possible that Digital Bros’ ownership
would cross the 30% trigger to make a mandatory
takeover bid.
However, on May 16, 2023, Starbreeze announced
that the Swedish Securities Council granted Digital
Bros an exemption from the mandatory takeover bid
requirement that would arise if Digital Bros’ holdings
of shares or votes in Starbreeze would exceed 30%
as a consequence of Digital Bros’ subscription and
underwriting commitments.
This exemption does not, however, cover Digital
Bros crossing the 30% threshold due to the
conversion of the convertible loan. In a situation
where Digital Bros’ control crosses the 30%,
threshold the company is required to make a
mandatory takeover bid unless Digital Bros converts
A shares to B shares and/or divests shares in order
for to decrease its holding below the threshold.

1 Like

Risikerer vi oppkjøp her tenker du ?

Vel det er en mulighet for det, selv om DB har sagt de ikke vil gjøre det.Men hvis payday3 blir en stor suksess øker nok den oppkjøps-sannsynligheten betydelig. Historien har vist at mange nordiske spill-selskaper har blitt kjøpt opp.

Kommer det noe newz snart eller venter de til etter emi?

• Kommer i dag eller imorgen
  • Før emi
  • Etter emi

0 stemmegivere

De har neppe lagt opp PR-løpet til PD3 utfra emisjonen, så hvis det ikke er noe spillmesser e.l., så er svaret nei. :slight_smile:

1 Like

Du tror ikke de gir en gulrot til dem som er med å bidrar i emisjonen?